Posts by Nick

de container is dat menu onder de header (home, aanmelden, inloggen) en dus wel volledige breedte ;)

waarom moet ik daar margin invoeren? dat heb ik toch al bij de body gedaan?

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 25.04.12 16:15:07:
    heb index.php toegevoegt, dat is misschien makkelijker

Ik heb voor het eerst een layout in CSS gemaakt, in Chrome zag deze er naar mijn wens uit. Echter nu kijk ik in Internet Explorer en ziet de layout er heel anders uit.

zo hoort hij

http://vgame.webege.com/chrome.gif

zo is hij in IE
    http://vgame.webege.com/IE.png

In firefox was hij weer anders, nu bijna goed (alleen een randje boven in, maar dat komt hierna wel)

Mijn CSS bestand

Waar zit de fout? Als deze opgelost is ga ik zelf mijn ingame layout proberen :)

ja dat snap ik maar is de andere manier sneller/veiliger/beter? dan doe ik die ;) of maakt het niet veel uit?

In alle criminals script staat in de config SELECT * FROM [users].

Kan ik dit het beste doen, of kan ik beter in elk script de juiste gegevens halen via de select? SELECT * is denk ik wel langzamer (wel minder werk :p) maar is het ook veiliger of beter?

Dan zorg je dat hij in je script de nummers omzet in de ranken die erbij horen, maar wat makkelijker is (nu wel meer werk) dat je de ranken met naam in de database krijgt, dat scheelt weer een aantal regels ;)

Maar zo selecteert hij alle id's hij moet ze alleen selecteren WHERE email=email dus dan klopt die query toch?

nu heb ik email ook bij select en krijg ik nog een fout.
    Heel het script:

PHP
    $email  = mysql_real_escape_string($_POST['email']);
                          $qemail = mysql_query("SELECT `id` FROM `gebruikers` WHERE email='".$email."'") or die(mysql_error());
                            } else if (mysql_num_rows($qemail) > 0 ){
                                   echo "hoi";

zelfde fout

Citaat van eeyk

en als je `email`='".$email."' doet?

Is toch hetzelfde alleen dit "netter"?

Alex met mysql_error zelfde fout

PHP
    Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/a3285623/public_html/pagina/aanmelden.php on line 19

PHP
                          $qemail = mysql_query("SELECT `id` FROM `gebruikers` WHERE email='".$email."'");
                            } else if (mysql_num_rows($qemail) > 0 or die(mysql_error())){
                                   echo "hoi";

zal het vast melden, de if wordt wel afgesloten hoor

Ja dat van de query ervoor wist ik al, maar in sommige andere scripts staat hij zonder, dus probeerde ik.

Met query lukt hij ook niet. Zelfde fout

dit heb ik nu

PHP
                          $qemail = mysql_query("SELECT `id` FROM `gebruikers` WHERE email='$email'");
                            } else if (mysql_num_rows($qemail) > 0){
                                   echo "hoi";

Hij controleert niet of een email al in gebruik is. wat doe ik fout? (ja de echo is alleen even een test)

PHP
    $email  = $_POST['email'];
                            $qemail = ("SELECT `id` FROM `gebruikers` WHERE email='$email'");
                            } else if (mysql_num_rows($qemail) > 0){
                                   echo "hoi";

Deze fout krijg ik

PHP
    Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/a3285623/public_html/pagina/aanmelden.php on line 21

terwijl die dingen wel in de database staan. kijk maar

PHP
    CREATE TABLE `gebruikers` (
      `id` int(4) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
      `login` int(15) NOT NULL,
      `wachtwoord` text COLLATE latin1_general_ci NOT NULL,
      `email` varchar(64) COLLATE latin1_general_ci DEFAULT NULL,
      PRIMARY KEY (`id`)
    ) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1 COLLATE=latin1_general_ci AUTO_INCREMENT=12 ;

Heb je wel de top 5? dan gewoon een getal veranderen

De code van online (waarschijnlijk in de list.php onderaan) in je footer zetten en aanpassen