ja heb ik gecheckt ;)
plus de eerste fout gaat bij het deel kijken of je genoeg geld hebt...
Posts by jorisgast
-
-
ja, ik schreef echo("$data->zak");
en er kwam netjes te staan: 2693693
-
Als ik het contante geld echo dan komt er gewon een bedrag te staan...
-
nogsteeds helaas...
dat van niet genoge geld etc..
-
hij zegt nogsteeds dak niet genoeg geld op zak heb
-
klein foutje in query maar dat maakt nog geen verschil.
PHP
Toon Meer<?php include("config.php"); if(isset($_POST['doneren']) ){ if (! ctype_digit($_POST['doneer'])) { echo "Onjuiste invoer ". $_POST['huur']." ". $_POST['aantal']." "; } elseif ($_POST['doneer'] <= $data->zak ) { echo"je hebt niet genoeg geld op zak"; } elseif($data->zak >= $doneer){ mysql_query("UPDATE `famillie` SET `bank`=`bank`+''" .$_POST['doneer']."' WHERE `name`='$data->famillie'"); mysql_query("UPDATE `users` SET `zak`=`zak`-'".$_POST['doneer']."' WHERE `id`='$data->id'"); echo "je hebt ". $_POST['doneer'] ." gedoneert aan de familie"; } } else{ ?> <html> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> <title>Crime55</title><table width="100%"> <tr><td class="subTitle"><b>doneren</b></td></tr> <tr><td> </td></tr> <tr><td class='mainTxt'> <form method="POST"> <tr> <td> € <input type="text" name="doneer" size="25" value=""> </td> </tr> <tr> <td colspan="2" align="center"> <input type="submit" class="mod_submit" value="Doneer!" name="doneren"> </form> <? ?> </body> </table> </html> <body oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false"> </html>
nog krijg ik nu:
Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/jorisgast/domains/righelli.nl/public_html/doneren.php on line 46 -
ik zie opzich nu opeens dat ehm je doneren oproept terwij lhet doneer moet zijn das fout.
ik verander het even: -
nu geeft ie aan dak niet genoeg geld op zak heb, terwijl datwel het geval is... xD even kijken hoor
-
hij zegt beide: "je hebt niet genoeg geld op zakje hebt 10 gedoneert aan de familie "
zal het dan aan de database liggen, typ fout ofzo?
-
hij geeft het nu iig goed weer, alleen krijg ik als ik doneer een wit scherm, en komt er niks bij in de familie bank..:$
-
-
Hallo cp,
ik heb een probleempje.
ik wou een script maken om je familie te doneren.
dit is het geworden:PHP
Toon Meer<?php include("config.php"); if(isset($_POST['doneren'])){ $doneer = $_POST['doneer']; if($data->zak >= $doneer){ mysql_query("UPDATE `famillie` SET `bank`=`bank`+'$doneer' WHERE `naam`='$data->famillie'"); mysql_query("UPDATE `users` SET `zak`=`zak`-'$doneer' WHERE `id`='$data->id'"); } } Else{ echo("er ging iets fout"); exit; } ?> <html> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> <title>Crime55</title><table width="100%"> <tr><td class="subTitle"><b>doneren</b></td></tr> <tr><td> </td></tr> <tr><td class='mainTxt'> <form method="POST"> <tr> <td> € <input type="text" name="doneer" size="25" value=""> </td> </tr> <tr> <td colspan="2" align="center"> <input type="submit" class="mod_submit" value="Doneer!" name="doneren"> </form> <? ?> </body> </table> </html> <body oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false"> </html> <?php mysql_close(); ?>
maar hij zegt: er ging wat fout direct aan het begin... wat doe ik fout?
joris