Posts by Morellow

Waarom arrays? Waarom nutteloze dingen opslaan in het geheugen?

Waarom niet direct echo?

PHP
    <?php
    echo rand(0, 9).rand(0,9).rand(0,9).rand(0,9).rand(0,9);
    ?>

of gewoon

PHP
    <?php
    echo rand(0,99999);
    ?>
    Citaat van webdam-x

Ik heb nog een idee voor je:

Misschien is het een idee om er een leden systeem achter te maken, die dan al je verkorte urls bijhoud (met de orginele link erbij, of dat je een naam op moet geven, om te onthouden waarvoor die verkorte url was)

Thanks voor feedback. Zat ik al aan te denken en komt er deze week ook :D
    Ik ben nu bezig met een beoordelingssysteem en een automatische veiligheidscheck

Citaat van Explo

Even een vraagje: Wat als je url-verkorter voor illegale redenen wordt gebruikt? Ben jij dan niet schuldig ofzo?

Moet je geen disclaimer enz. hebben?

Heel goed dat je hieraan denkt, zelf niet eens aan gedacht.
    Ik zal een dezer dagen even een disclaimer schrijven zodat het allemaal wat legaler is :D

dankje

Hmm ik zie dat mn topic is verdwenen? Zal wel door die spammer komen :p

In ieder geval,ik heb weer een update gedaan:
    je kan nu /s achter de link invullen om te kijken waar de url heengaat.

plz test even of alles werkt, ook sql injecties etc mag allemaal (h)

http://www.pebi.nl

Je kan al PHP en HTML lijkt me anders kan je zelf ook geen spel bouwen.

Denk bij een balk aan; 2 balken over elkaar heen. 1 is altijd 100% en de ander wordt naarmate je % gevuld. (width)

PHP
    <?php
    $tijd= date('G');

if($tijd >= 17 && $tijd < 18) {
    	require_once('happyhour.php');
    }
    else {
    	require_once('normaalscript.php');
    	}
    ?>

Ik krijg erg vaak mailtjes van Mafiavillage over het gelijknamige spel.
    Hierin staat vermeld dat ik mezelf moet uitschrijven vanaf mijn accountpagina.

Helaas is dit niet de manier om mensen laten af te melden, helemaal niet omdat sommige mensen helemaal geen account hebben.

Ik krijg op twee verschillende mails deze spam binnen en ik wil dat jullie hiervoor een functie maken om het ingevoerde mailadres af te melden.
    Ook deze link graag vermelden in de volgende nieuwsbrief.

Ik heb twee maanden geleden de OPTA hier ook al over op de hoogte gebracht maar heb hier nog geen verdere info over gehad.

PR is een indicatie, het zegt niets over de hoeveelheid bezoekers die je krijgt.

Robots werkt niet? what about nofollow?

Google kijkt idd niet of een pagina valid is of niet maar webpagina's die valid zijn, zijn makkelijker crawlbaar.

Citaat van Morellow

PR rank is totaal niet van belang.

Kijk naar je inhoud, sitemap, relevante backlinks, metatags, description, inhoudelijke links en natuurlijk alles xhtml valid.

Zijn nog wel wat meer dingen maar daarvoor kan je het beste even googlen

alleen de keywords metatag

PR rank is totaal niet van belang.

Kijk naar je inhoud, sitemap, relevante backlinks, metatags, description, inhoudelijke links en natuurlijk alles xhtml valid.

Zijn nog wel wat meer dingen maar daarvoor kan je het beste even googlen

Citaat van K.Rens

Morellow: cronjobs gebruik je juist wel voor dit soort gemakkelijke taken. Cronjobs is immers op zichzelf al de eenvoudigste manier om dergelijke problemen op te lossen.

De eenvoudigste manier? Met PHP heb je met 2 regeltjes code een beter resultaat dan een cronjob.

Waarom? Omdat je cronjob in OP 1x per 24 uur de crontab doorloopt. Dus als je om 23:59 klikt, kan je om 0:00 weer klikken, wat toch niet de bedoeling is lijkt me.