Posts by Bedrijfsportaal

    Ik heb geen probleem ik heb een vraag, ik hoef daarvoor geen details te geven over een project. Het gaat om het type opslag en of ik hiermee performance verlies bij meerdere data verwerking. Dat jij jezelf zo kinderachtig opstelt zegt genoeg over jou, ik weet voldoende stel me vragen voortaan ergens anders.



    Onderwerp mag gesloten worden, bedank.

    @FangorN
    Zoals eerder aangegeven ga ik niet in op details over het project, hoe groot of klein het doel is ik wil het goed zetten en klaarstomen voor groter verkeer. Zo hoef ik me daar later geen zorgen meer over te maken wanneer een spontane groei eruit komt, dan is alles al klaar voor de groei hiervan.


    @Patrick
    Dankjewel, weet jij of de INET6_* ook sneller is dan de varbinary? Heb nooit net INET_ gewerkt dus ben er niet bekend mee of het daadwerkelijk sneller is bij het verwerken van meer data.

    Goedemiddag,


    Voor een project waar ik in me vrije tijd aan werk krijg ik straks te maken met veel IP-adressen, dit kunnen dus IPv4 & IPv6 adressen zijn. Omdat ik dit vooraf niet kan voorspellen en geen omweg wil gaan maken voor de opslag zoek ik een correcte en snelle manier van IP verwerking.


    Zelf al wat rond gezocht op Stackoverflow.com en kwam hierop uit op 3 opties, heb met beide alleen geen ervaring hoop dat ik hier wat duidelijkheid kan krijgen daarover.


    Manier 1:
    INET_ATON('127.0.0.1') < Deze ondersteund alleen geen IPv6 wat ik ervan begrijp.


    Manier 2:
    INET6_ATON('127.0.0.1') < Deze ondersteund beide IP versies zover ik begreep.


    Manier 3:
    VARBINARY() < Deze heb ik in het verleden al eens gebruikt dus weet dat dit wel werkt maar is bovenstaand sneller?



    Welke manier van verwerking en opvragen zou het snelste werken van de 3 manieren? Op kleine schaal ga ik niet veel merken maar omdat ik veel data verwacht op kort termijn wil ik me alvast voorbereiden en direct goed doen i.p.v. achteraf weer omgooien.


    p.s.
    Project geef ik geen details over vrij, het is een vrij uniek concept, ben alleen naar hulp voor bovenstaand opzoek.

    @Robin
    Zoek even via Google naar het onderwerp, het hoeft allemaal niet duur te zijn zoals hierboven aangegeven wordt. Mogelijk dat je wel inlevert op kwaliteit maar gezien het bootstrap is kan dit wel snel en goedkoop gedaan worden. Kon zelf zo snel geen goedkope vinden maar kwam wel op Isbp.nl uit die een starttarief van €35,- hebben vermoedelijk wel excl. 21% BTW.


    Als je kwaliteit wilt voor het omzetten moet je echter wel op een tarief rekenen die @AarClay aangeeft, zou hiervoor dan wel een bedrijf benaderen zodat je terugkoppeling hebt en zekerheid.

    @freek
    Vermoedelijk is je "$data->login" niet gevuld, het beter opvangen van dit soort foutmeldingen is wellicht handig voor je om dit in de toekomst te voorkomen. De mooiste manier persoonlijk vind ik via Exceptions, maar iedereen heeft ze eigen manier hiervoor dus het is maar net wat je gewend bent, een overzicht hiervan kan je hier vinden hoe je dit het beste kan opvangen/verwerken.


    Mijn advies, als Exceptions iets teveel informatie is, trigger_error() zo kan je de bezoeker een vriendelijke melding geven zonder allemaal foutmeldingen op het scherm te laten weergeven. Uiteraard op een productie omgeving altijd de foutmeldingen uitzetten, alleen in je development omgeving foutmeldingen weergeven om ze te verwerken is aangeraden.


    Extra:
    Een handige tip is even door te lezen wat SQL Injections doet en hoe je de programmering erop kan beschermen. Vanuit je geplaatste reactie #209461 zie ik dat je hier geen rekening mee houd binnen je programmering.

    Je begrijpt duidelijk nog steeds niet wat ik ermee bedoel...


    Na 5 berichten heb ik het alweer gezien hier, het is alleen maar slechter geworden na overname en straks op een punt van dood omdat iedereen zal wijken dit forum te gebruiken.

    Je helpt hem totaal niet, je kraakt alles wat hij doet/probeert af en zegt "gooi in de prullenbak" .
    Komt het niet bij je op dat je beter kan aangeven wat er mis mee is in fatsoenlijk geschreven tekst?


    Voorbeeld:
    Ik zou je afraden deze programmering te gebruiken/lezen, het is verouderd met veel fouten in de beveiliging.
    Je kan xx doorlezen of een standaard programmering van xx kunnen bekijken/proberen, deze is meer van huidige tijd.


    Hier een paar handige links:

    1. a
    2. b
    3. c


    Via je manier van 'helpen' demotiveer je mensen juist om het vak/hobby te leren al is dat niet je intentie misschien maar komt wel zo over..
    Ook ik ben begonnen met slechte vullis-code die aan alle kanten slecht was, maar was wel gemotiveerd om dit te verbeteren om het zo te leren.
    Uiteindelijk gooide ik de slechte code weg en ging het zelf verbeteren op bestaande onderdelen, nalezen wat beter/korter kon.


    Ooit was "criminalspoint" (ja ik ga verder terug dan jij denkt) een plek waar je elkaar kon helpen als je het even niet meer wist of hulp nodig had.

    Wilde gok maar je probeert via localhost bestanden op te halen, denk dat ze hierop problemen ondervinden en dus daarom aanmerken als 'onveilig'.


    Code
    <meta property="og:image" content="https://localhost/rm-comp/wp-content/uploads/2016/01/home_design2_hoverbox1.png" />
    <meta property="og:image" content="https://localhost/rm-comp/wp-content/uploads/2016/01/home_design2_hoverbox2.png" />
    <meta property="og:image" content="https://localhost/rm-comp/wp-content/uploads/2016/01/home_design2_hoverbox3-1.png" /


    Ziet er meer uit als een spatieloze code weergave vanuit deze website....