Posts by wimmpie

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt:
    Hebben jullie ooit een framework (Zend, lavarel, ...) gebruikt om een (Criminals) game mee te maken?
    Is dit aan te raden?

Ik ben momenteel bezig voor mezelf om in PHP een solide basis te maken die ik voor meerdere spellen kan gebruiken.
    Dit duurt echter erg lang, dus ik vroeg me af of ik niet beter een Framework kon gebruiken. (Zo ja, welke raden jullie aan?)

Of zouden jullie meteen naar iets moderner als Node.JS overschakelen?

Vriendelijke groeten,
    Willem Goossens

Jongens toch, dat is al weer lang geleden...

Hoe lang geleden is het dat ICTs (of Crimimalspoint toen) Webscripters over nam?

In ieder geval, van harte gefeliciteerd! We doen er gerust nog enkele jaren bij :)

PS: Schrijf inderdaad eens een mooi lang verhaal over de geschiedenis, daar hou ik wel van. :)

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel de volgende htaccess code:

Nu zit ik met een lastig probleem, de tweede variabele die in de url terechtkomt wordt niet doorgegeven.

domein.com/mailbox werkt
    domein.com/mailbox/1 werkt
    domein.com/mailbox/1/favourites geeft geen verschil met domein.com/mailbox/1

Nochtans werkt domein.com/mailbox.php?p=1&cat=favourites wel...

Weet iemand wat ik hier fout doe?

Alvast bedankt!

Willem

als ik me niet vergis moet je eerst via het "cd" command naar de bewuste map op je harde schijf gaan en dan het node commande uitvoeren

Dus:
    "cd C:/users/blabla/nodejs"
    en dan
    "node file.js"

Ik ben niet helemaal zeker, maar volgens mij is het zoiets

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn lijn SQL code.

Het idee van de code kan je vergelijken met je berichten op je smartphone (de index, niet 1 specifieke conversatie die je wilt lezen)

De bedoeling is dat er verschillende conversaties getoond worden en van elke conversatie wordt het laatst gestuurde bericht getoond.

Dit wil ik dus met de volgende code doen:

Uiteraard kan ik de conversations.id nog niet gebruiken in de subquery, omdat hij nog niet geselecteerd is.

Hoe moet ik dit oplossen? Ik heb al redelijk wat gegoogled maar ik geraak er niet aan uit.

Alvast bedank!

Vriendelijke groeten,
    Willem

Hallo allemaal,

omdat ik zelf nog eens een projectje op poten wou zetten en omdat ik vond dat er nooit een fatsoenlijke basis game was om op te werken heb ik "WebBase" op poten gezet.

Het is gewoon een standaard website met een PDO / OOP gecodeerde login en registratie script.
    Ik ben momenteel nog bezig met een conversatie systeem dat er een beetje uit moet gaan zien als het systeem hier op ICTs.

Het is nog niet helemaal af en verbeteringen/ feedback/ toevoegingen zijn altijd welkom!

https://github.com/wimmpie/WebBase.git

De template is AdminLTE van Almasaeed studio.

Veel plezier ermee!

Groetjes,
    Willem

P.S. Ik vertrek morgen op vakantie dus het zou best kunnen dat ik een weekje niet meer reageer

Wel als je een server hebt met NodeJS, zoals je eerder al hebt.

Moet je gewoon cmd openen en je commando uitvoeren om de socket te laten lopen. En als je code klopt zou die t dan moeten doen.

Misschien moet je wel even zeker weten dat de url en de port kloppen, zowel aan je front en back end.

Ofwel snap ik niet juist wat je wilt.

Hallo iedereen,

ik ben momenteel bezig met een registratie script en heb daarvoor de volgende regel gebruikt:

Code
    if((!preg_match('/^[a-zA-Z0-9-_]/', $login)) || strlen($login) < 6 || strlen($login) > 12)
    		{
    			goto Error;
    		}

Zoals je kan zien moet hij dus alleen logins met letters, cijfers - en _ doorlaten als ze tussen de 6 en de 12 tekens bevatten.
    Maar om een of andere gekke reden wil deze preg_match niks matchen zolang er één van de toegelaten tekens (letters en cijfers dus) vooraan in de string staat.
    a!!!!!!!!! komt er dus wel door maar !!!!!!!!! bijvoorbeeld niet.

Heeft er iemand van jullie en idee wat ik fout zou kunnen doen?

Bedankt voor de hulp!

Willem

Hallo iedereen,

Ik vond deze lay-outs nog in een stoffig hoekje van mijn laptop.
    Je krijgt alle rechten over deze lay-outs voor slechts 20 euro.

Ik heb ze destijds op deze website gekocht van ene Irakli. Ik had er grote plannen mee, maar zoals wel vaker gebeurd gingen deze uiteindelijk niet door.

Om het topic een beetje ordelijk plaats ik enkel linkjes.
    http://www.imgdumper.nl/upload…4fb4755de9d5-ontwerp3.png (PSD file)
    http://www.imgdumper.nl/upload…5-Elite_GunZ_Template.png (PSD file)
    http://www.imgdumper.nl/upload…54fb4785228e3-Example.png (HTML / CSS file)

Betaling kan enkel via PayPal.

Groetjes,
    Willem

Mocht je iets interessant hebben liggen om te ruilen, dan kan je me PM'en

Hallo iedereen,

ik heb een vraag:
    als ik de HTMLPurifier library en prepared statements gebruik in mijn script, ben ik dan veilig tegen hackers of niet?

Willem