is goed
misschien kan iemand er een community rondbouwen? Zoals crimesource...
Posts by wimmpie
-
-
misschien gewoon
admin-usermanager.php?id=userid
??
Maar wat wil je juist maken? -
Daar ben ik nog niet helemaal uit...
Wat is juist het verschil?Btw, nog een vraagje, hoe kan ik een pagina up2date houden? Dat er notificaties komen zoals op fb...
-
K.Rens, bedoel je dit?
http://www.w3schools.com/sql/sql_create_index.asp
en hoe werkt het juist? want ik begrijp de engelse uitleg niet echt :s -
Hallo allemaal
ik ben bezig met een nieuw spel en heb 2 vragen:
1) Hoe moet ik mijn sessions beveiligen?
2) Het is een strategy game en ik ben van plan om maximum 50 spelers per wereld toe te laten. Maar kan ik dan het beste 1 database per wereld maken? Want dan moet ik waarschijnlijk redelijk wat databasen maken.
mvg,
Willem Goossens -
sorry, had ik niet gezien... ik heb er nu echo voor gezet maar er wordt nog niets getoond :s
Probleem opgelost:
Ik veranderde mijn query code in het volgende:PHP$qry = $this->db->prepare($query); $qry->execute($var); if(!$qry) Misc::error(print_r($qry->errorInfo)));
En toen gaf hij deze error
"Array ( [0] => HY000 [1] => 2014 [2] => Cannot execute queries while other unbuffered queries are active."Toen bedacht ik dat ik nog ergens een niet uitgevoerde query had, en deze veroorzaakte dus de fout
bedankt voor de hulp -
Oke nu ben ik bezig met de prepare functie, maar ik krijg nog altijd geen resultaat...
Ditmaal krijg ik geen errormeldinge, maar er gebeurd ook niks :s
dit is de query functie in de db classPHPpublic function query($query, $var) { $qry = $this->db->prepare($query); if(!$qry) $this->db->errorCode(); $qry->execute($var); }
en dit is het aanroepen van de functie:
PHP$db->query("INSERT INTO users (login, email, passwoord) VALUES (?, ?, ?)", array($login, $mail, $pass));
waarom gebeurd er niks? -
statistieken?
-
Perry, dit zou kunnen maar het probleem is wat als je naam (of een andere variabele) niet vanachter in de zin zou komen?
In elke taal kan de plaats van variabele verschillen en dat is eigenlijk mijn probleem -
Wel dat heb ik nu gedaan, maar hij komt een errormelding geven voor $login.
Of heb ik je fout begrepen? -
Beste
ik zit weer eens met een probleem...
Ik ben nu bezig met een script te maken en daar moet komen
"Je bent nu registreerd als: Jeloginnaam"
Nu heb ik een php bestand gemaakt met daar alle taal inmaar als ik deze regel dan gebruik in het registratie script
dan toont hij geen waarde voor $login.
Nu weet ik ook wel waarom dat dit zo is, maar is er een manier om deze variabele toch in te vullen?Alvast bedankt
Willem -
Maar returned execute ook het aantal aangepaste rijen?
Anders moet ik nog een keer rowCount gebruiken ook...
En het probleem is dat de query wordt uitgevoerd in een functie
dan moet ik alle statements nog meezenden op een of andere manier -
Beste
zou iemand mij kunnen helpen?
Ik ben bezig met PDO te leren maar het volgende script werkt niet:PHPif(isset($db->exec("SELECT * FROM users WHERE login='".$login."'"))) $msg .= "<br> - Deze login is al bezet!";
en nu de functie uit de db class
Wie kan mij helpen?
BedanktGevonden:
Maar nu returned de exec functie "array"
en dat ligt aan deWie kan mij deze keer helpen?
-
Opgelost
@Ferhat: Die mapjes moeten niet in de root staan maar omdat mijn bestand index.php wel in de root map staat moest ik het volgende doen:
Idem voor 3 andere mappen.Ik was verward omdat het core bestand ook in de map includes staat. Ik dacht dat het niet nodig was om er includes/ voor te zetten
-
Beste
ik ben nu net begonnen met smarty en ik stoot al op een fout.
"Fatal error: Uncaught exception 'SmartyException' with message 'Unable to load template file 'header.tpl'' in C:\Users\Willem en Alexander\Documents\aaa willem\scripts\xtremewar\includes\libs\sysplugins\smarty_internal_templatebase.php:127 Stack trace: #0 C:\Users\Willem en Alexander\Documents\aaa willem\scripts\xtremewar\includes\libs\sysplugins\smarty_internal_templatebase.php(374): Smarty_Internal_TemplateBase->fetch('header.tpl', NULL, NULL, NULL, true) #1 C:\Users\Willem en Alexander\Documents\aaa willem\scripts\xtremewar\index.php(6): Smarty_Internal_TemplateBase->display('header.tpl') #2 {main} thrown in C:\Users\Willem en Alexander\Documents\aaa willem\scripts\xtremewar\includes\libs\sysplugins\smarty_internal_templatebase.php on line 127"Dit is mijn code
index.php:PHP<?php include("includes/core.class.php"); $smarty = new Page; $smarty->display("header.tpl"); $smarty->display("index.tpl"); $smarty->display("footer.tpl");?>
core.class.php
PHP<?php include("libs/Smarty.class.php"); class Page extends Smarty { public function __construct() { parent:: __construct(); $this->debugging = true; // DEBUGGING STAAT AAN $this->template_dir = "smarty_templates"; $this->compile_dir = "smarty_templates_c"; $this->config_dir = "smarty_configs"; $this->cache_dir = "smarty_cache"; } }?>
De smarty mapjes (template, compile, config, cache) staan in dezelfde map als de core file
Wie kan mij helpen?
Bedankt
Om een of andere reden wordt mijn code ook altijd achter elkaar weergegeven op deze site?
-
Alvast bedankt,
ik gebruik de jquery ui library, dus dat word al redelijk wat :p (alhoewel deze niet vermeld wordt in de template zelf) -
Dankjewel voor de link :p
dat klinkt alsof het wel moeilijk is om jquery te gebruiken in smarty :p
kan ik je class eventjes lenen? :p -
Een nieuwe vraag wat is het beste? PDO of mysqli?
-
Beste scripters
ik ben bezig met een nieuw project en wil daarmee mijn ervaring met scripten (vooral php) uitbreiden.
Daarom wil ik OOP en mysqli gebruiken. Maar nu twijfel ik of ik ook smarty zou gebruiken voor templates...
Wat raden jullie aan? En kan je met smarty ook jquery en ajax gebruiken zonder al teveel moeite?mvg,
Willem -
thjeu dankjewel voor de hulp, maar het helpt niet
OmGz dat gaat nogal moeilijk aangezien ik deze font ook in buttons gebruik, ik kan moeilijk voor elke button een image maken...Maar over buttons gesproken volgens mij ligt het deels aan de achtergrond onder de titels... Deze is een beetje transparant met een foto eronder.
Als je naar de buttons kijkt (felle kleuren als achtergrond) dan is het daar wel duidelijk.Bedankt allemaal,
ik denk dat dit op slot kan