Posts by Lancer
-
-
-
Je kan variables maken bijvoorbeeld:
$Scarface = 'Ik ben scarface';
echo $Scarface;Output raad je al denk ik?
Hij maakt er nu dus van:
$lid = $_POST['gebruikersnaam'] is Lancer, zet ervoor: mysql_real_escape_string, en hij is beveilig tegen aanvallen.Maar in plaats van z'n hele lange tekst, kan je dus simpelweg $lid in je mysql_query invoeren!
-
-
Jep, die code is idd fout, kijk is naar mijn post
-
-
-
Hihi, zoals ik al dacht.
Je kan je code op 2 manieren beveiligen:
PHP
Toon Meer$lid = mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam']); of mysql_query( "INSERT INTO Leden ( '".mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam'])."', '".mysql_real_escape_string($_POST['email'])."', '".mysql_real_escape_string($_POST['wachtwoord'])."' )";
Zie je toevallig ook iets anders aan mijn script?
-
Okay, gelijk afleren, vingers tikken!
*tik tik*
Je doet nu een onveilige query in de database, dus als ik <script> alert('erro'); </script> zou doen, komt dat in de db, en roept elke keer op.
mysql_real_escape_string(VALUE);
Voorderest gaat het wel beetje goed :-).
-
-
Wat is het foutje?
En HTML/PHP gescheiden houden is wel een must ja.
Zo hou je het voor jezelf makkelijk.[offtopic]Excuses..[/offtopic]
PHPWarning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/davesna76/domains/commedybase.nl/public_html/phpleren/index.php on line 13
Vertaald:
Gegeven argument is geen goede MYSQL variable, op lijn 13.Heet je tabel wel 'leden'?
-
Screenshot/url en code?
-
-
-
Nee, dat is niet gevaarlijk sukel, ligt eraan hoe je hem erin en eruit haalt
Dat moet je dus wel beveiligen.
En kan je de UBB Parser niet ontleden, zodat je alleen zeg maar het stukje [code=php] krijgt, alleen dan in php script?(Ik kan niet downloaden op mijn werk, althans, wil niet.)
-
Alsnog valt dit onder promotie, en hoort dit niet thuis op CP(Lees regelement).
"4.1 Het is niet toegestaan (eigen) websites te promoten via berichten op het forum."
Je bent nu letterlijk mensen aan het overhalen -> Promotie.
:slotje:
-
Als je nu is de functie zou willen uitleggen, en niet alleen 'functie maken hiervoor', heeft sukel er ook wat aan.
PS voor Sukel:
http://www.phphulp.nl/php/scri…eken-fora/ubb-parser/251/Mischien iets?
-
Je zou de scripts ook in de database kunnen toevoegen, en die laten zien op de website?
-
Voor domeinnaam en het design inclusief de subpaginas.
Voor de layouts en de domeinnamen!Staat 2 keer in, al had je gelezen :- ).
-
Duidelijk XXXXXXXXXXXXXXXXX reclame... en aangezien jij het promoot, krijg jij een extra.
Gereport als reclame.