Posts by gamecontrol

Er is idd heel veel informatie over te vinden. Maar het lukt me dus niet om het voor elkaar te krijgen. Wellicht dat iemand mij hier verder mee kan helpen, of een linkje kan bieden met een duidelijk voorbeeld / uitleg.

BTW:

Overal waar ik zoek kom ik dingen tegen als;

maar om de een of andere reden lukt het niet om het op deze wijze te doen...

Is het mogelijk om op een of andere manier een font te gebruiken (vb. van http://www.1001freefonts.com/) en vervolgens lettertypes in mijn php script hiermee te weergeven?

De bedoeling is dat de game titel uit de database namelijk wordt weergeven in een extern font type maar het lukt me niet om dit voor elkaar te krijgen.

Iemand enig idee?

Ik ben op zoek naar een script waarmee ik het volgende kan doen:

Speler klikt op een afbeelding bv. aan de linker kan van mijn website en vervolgens moet er een tekstvlak (locatie) worden getoond aan bv. de rechterkant van de site waar een registratiepaneel zichtbaar wordt gemaakt.

Ik denk dat ik hiervoor een javascript oid voor nodig heb, maar kan niets vinden wat hiervoor geschikt is (ps. ik werk volledig met divs dus het zou fijn zijn als het iets is wat ik tussen de divs kan inbouwen)

Alvast bedankt voor de hulp.

Zou iemand mij kunnen helpen waarom mijn database niet wordt geupdate?

Ik heb het onderstaande, de bedoeling is dat wanneer de tijd in de db is verstreken er een update wordt gemaakt. Het probleem is dat het WHERE gedeelte niet werkt. Iemand enig idee?

Wanneer ik in mijn script op de optie bouwen klik dan wordt er een tijd in de db gezet en een bepaald nummer. Jet zoet er dan uit als (vb);

PHP
    `buildtijdcount1` datetime NOT NULL default '2010-06-09 21:49:54',
    `buildtijd1` int(255) NOT NULL default '2010',
    `buildupdate1` int(255) NOT NULL default '5',

De bedoeling is dat wanneer de tijd is afgelopen er automatisch een update wordt gemaakt zodat het onderstaande wordt uitgevoerd.

buildtijdcount1 = 0
    buildtijd1 = 0

en building_(HIER-HET-NUMMER-VAN-BUILDUPDATE1) in dit geval dus building_5

Ik heb hier nu het volgende voor gemaakt maar dit werkt niet en ik kom er niet uit hoe ik het wel werkende kan krijgen. Hopelijk dat iemand mij hier een goed voorbeeld voor kan geven hoe het wel zou werken.

Momenteel gebruik ik een scriptje mbv javascript zodat spelers kunnen zien hoeveel tijd ze nog moeten wachten op een misdaad (automatisch aflopend) maar nu wil ik graag dit script uitbreiden zodat er een vorm van een rang bar wordt getoond die van 0% iedere seconde een stukje groter wordt tot de 100% (in bv. 0 tot 30 seconden)

Hoe zou zoiets mogelijk zijn?

Nee helaas werkt het hier ook niet mee. Ik heb nu alles even omgevormd naar een area scriptje maar ook hier krijg ik het niet voor elkaar.

Maar wellicht dat het in een dergelijk script op een andere manier moet gebeuren. Hoop dat iemand weet hoe ik het anders hierin kan verwerken (tooltip)

Bedankt, ik heb er dit van gemaakt. Maar er gebeurt echter niets (ja, javascript staat tussen de head ;))

PHP
    echo'<div id="bergwerk" title="naam">

<div id="Tooltip" style=\'DISPLAY:none;WIDTH:200px;HEIGHT:150px\' runat=\'server\'></div>
    <input type="button" onclick="ShowDiv(event,\'this is a text\')"  value="Testing" style=\'Z-INDEX: 112; LEFT: 488px; POSITION: absolute; TOP: 560px\'>

</div>';
    	}

Zoals ik dus al zei; ik heb al verschillende tooltips gevonden en proberen in te bouwen. Maar het probleem is dat het me niet lukt om deze op de juiste wijze in de divs te plaatsen.

Vb. als ik iets neem als: http://plugins.learningjquery.com/cluetip/demo/

hoe krijg ik dit dan op de juiste wijze in mijn div getoond zoals ik hierboven heb aangegeven?

EDIT: Indien mogelijk zou ik naast de mouse over optie eveneens een optie willen dat wanneer een speler op de afbeelding klikt er een soort van popup menu omhoog komt in het midden van de pagina waarop verschillende links kunnen worden weergeven... weet alleen niet of het mogelijk is beide combinaties in 1 div te doen)

Bedankt voor het vb. maar ik bedoel idd meer een tooltip optie. Heb hier ook al verschillende mogelijkheden voor gezocht, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit in de divs goed te verwerken...

Momenteel heb ik

PHP
    if ($build2 > 0)
    	{	echo'<div id="raffinerie" title="Bank"></div>';
    	}

De bedoeling is dat als een speler over de afbeelding die tevoorschijn komt wanneer build2 hoger is als 0 een mouse over effect krijgt te zien.

Echter lukt het me niet om hier een dergelijk effect in te plaatsen.

Zou iemand mij hier enigszins verder mee kunnen helpen of een mogelijk voorbeeld posten hoe het wel mogelijk is?

Dat is dus niet waar. Het scrip 'de stad' is niet gemaakt door mafiabase. Het script is illegaal en doorverkoop is strafbaar.

Lijkt me ook een slotje indien hier op dit specifieke script wordt doorgegaan.

Zojuist wil ik enkele scripts nalopen en merk dat ze het opeens niet meer doen. Er is niets veranderd aan de scripts, geen foutmeldingen worden weergeven slechts een blanco scherm wordt getoond.

EDIT: ik merk dat wanneer ik mijn include array.php verwijder uit de index alles wel gewoon werkt. Wat doe ik hier fout in dit bestand?

[offtopic]hoop op een block. Volgens mij is alles wat tot nu toe nog is aangeboden waar je om vraagt. Ps, de stad is illegaal[/offtopic]

Als een function beter zou zijn dan heb ik uiteraard liever dat.

Het stukje van Koen is op zich wel (deels) duidelijk, maar met mijn kennis van php gaat dit het niet worden zonder hulp.

Uit mijn db wordt niets gehaald. De arrays staan in array.php en deze laad ik uit andere scrips, vb. carrace.php

Zou iemand mij een voorbeeldje kunnen laten zien van hoe ik dit werkende kan krijgen?