Posts by gamecontrol

Ik wil graag een script maken waarmee spelers met elkaar producten kunnen ruilen. Het probleem is echter dat ik niet weet hoe ik dit zou kunnen realiseren.

Wie zou een vb kunnen geven hoe ik het volgende kan doen:

speler 1 biedt X aan voor 100. Als speler 2 nu X wil hebben voor 100 moet er een accept optie zijn waarmee product X direct wordt betaald en aan zijn inventaris wordt toegevoegd.

Nou ik vind het er overzichtelijker uitzien als ik mijn database wil beheren en alles staat op alfabetische volgorde. Ik heb wel gevonden dat je iets kan sorteren op 1 naam uit de tabel. Maar niet een alfabetische optie. Dus mocht die er toch zijn / of een mogelijke oplossing dan hoor ik het graag.

Is het mogelijk om via Phpmyadmin (of een andere manier) de rows in iedere tabel op alfabetische volgorde te sorteren?

Ik wil graag in iedere tabel alles op overzichtelijke wijze weergeven en nu staat alles een beetje door elkaar.

PS: kortom, indien de tabel wordt geexporteerd dan moet alles overzichtelijk worden getoond.

Wie kan mij vertellen welke software kan worden gebruikt om plaatjes te optimaliseren; waarmee ik bedoel de afbeelding grootte te verkleinen zonder dat dit de afbeeldingen zelf aantast.

Online heb ik wel vaker websites gevonden waarmee afbeeldingen beter konden worden geladen maar een software hiervoor is mij tot op heden onduidelijk.

Alvast bedankt voor de hulp

Dank je wel. Maar de waardes worden wel meegegeven hoor. als ik in ff op een afbeeling klikt wordt deze namelijk direct gewijzigd. Het probleem is alleen dat in firefox de afbeeldingen worden getoond 4 naast elkaar en dan in totaal 4 rijen (dus 4x4)

Maar in IE staat alles onder elkaar (1X12)

Ik heb het e.e.a. aangepast en heb nu dit; iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

Het probleem is dat ik dus een post / submit optie in de lus wil hebben zodat als een speler op de afbeelding drukt er een update wordt gemaakt in de db.

Maar als ik de 1e optie doe zoals aangegeven dan komen de afbeeldingen onder elkaar te staan en klopt mijn div deel niet meer. Doe ik zoals de 2e optie (dus de form en /form buiten de lus) dan staan de afbeeldingen wel naast elkaar maar wordt enkel value = color_3 continu geupdate.

dat heb ik ook geprobeerd, maar als ik dan dit heb

PHP
    <DIV ID="buttonsbox">
    <form method="POST">
    <?php for ($i = 1; $i <= 3; $i++) {
    echo '<input type="hidden" name="item" id="sel" value="color'.$i.'">
    <input type="image" name="item" src="images/character/buttons/1_'.$i.'.png" alt="Submit button">  '; } ?>
    </form>

</DIV>

(idd de afbeeldingen worden wel naast elkaar geplaatst, maar bij het POSTEN / SUBMIT wordt alleen de value van de 3e afbeelding continu geladen (dit zowel bij de 1e,2e als 3e afbeelding)

Ik heb

PHP
    <DIV ID="buttonsbox">

echo '<form method="POST"><input type="hidden" name="item" id="sel" value="color'.$i.'">
    <input type="image" name="item" src="images/character/buttons/1_'.$i.'.png" alt="Submit button"></form>  '; } ?>
    </DIV>

alleen nu worden alle afbeeldingen onder elkaar gezet en het is de bedoeling dat de afbeeldingen naast elkaar komen te staan (kortom, door de FORM post wordt er continu een enter veroorzaakt naar een volgende regel.

Hoe kan dit worden opgelost?

oke bedankt, maar toch blijf ik erbij dat ie zuigt (bet i'm not alone ;)).

weet je toevallig ook wat het probleem is met dit deel?

PHP
    echo '<form method="POST"><input type="hidden" name="item" id="sel" value="color'.$i.'">
    <input type="image" name="item" src="images/character/buttons/1_'.$i.'.png" alt="Submit button"></form> '; } ?>

In IE werken veel van mijn posts opeens niet meer dus ben ze aan het wijzigen. Maar het bovenstaande plaatst iedere afbeelding onder elkaar terwijl ze naast elkaar moeten blijven staan, ze staan nml in een div

volledige stuk

Kl#ote IE. Maar dan een ander probleem.

Ik heb

PHP
    <form method="POST">
    <input type="hidden" name="sel" id="sel" value="">
    <input name="car" type="image" value="7" onclick="document.getElementById('sel').value = 'true'" src="images/buttons/fire.png" />&nbsp;&nbsp;
    <input name="car" type="image" value="1" onclick="document.getElementById('sel').value = 'true'" src="images/buttons/hire.png" /></form>

Deze post functie werkt in alle browsers maar in IE gebeurt er niets. Iemand enig idee hoe dit is te fixen?

In FF, Chrome en Safari werkt het onderstaande correct. De font size is goed en eveneens de posities. Maar in IE wordt alles in een klein font size formaat weergeven en zijn de posities niet meer correct.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Dank je wel. Dat had ik idd ook geprobeerd maar dan wordt alleen het mission->id deel geladen en niet missionfix_....

Vb. bij het laden van ID 1 zou er moeten worden geladen $missionfix_1 en nu staat er alleen 1

@Woutr; je was net sneller als mij ;). Bij jouw deel krijg ik te zien _1 of _2 (etc.) dus ook het missionsfix wordt niet geladen maar alleen het id gedeelte

Ter aanvulling.

Ik heb bv.

PHP
    $missionfix_1="Earn money by working";
    $missionfix_2="Complete a small crime successfully";
    $missionfix_3="Buy a bankcard";

bij ID 1 zou vervolgens $missionfix_1 moeten worden geladen

EDIT: ik heb nu alles in arrays gezet en dit werkt. maar zou graag willen weten of de bovenstaande vraag toch kan worden opgelost voor in de toekomst.

Zou er iemand kunnen vertellen wat ik hier fout doe?

PHP
    <? echo $missionfix_'.$mission->id.';?>

Het is me niet echt duidelijk hoe ik een $ in een ander $ deel kan laden

Ik heb het nu boven de session_start gezet maar er treed geen verschil op. Is het mogelijk dat er tevens iets anders moet worden gedaan?

Bedankt. Dit had ik idd ook gevonden maar hiermee krijg ik continu foutmeldingen

PHP
    Warning: ini_set() [function.ini-set]: A session is active. You cannot change the session module's ini settings at this time

en het probleem blijft hetzelfde

Als ik een pagina bezoek krijg ik opeens

PHP
    PHPSESSID=qtge2lpm1pgo8caqrc1niatc2

Ik heb hier al voor gezocht op google maar snap niet waar dit opeens vandaan kan komen er is namelijk in maanden niets meer aan dit script veranderd..

Iemand enig idee? Ik vind alleen maar pagina's waarop staat dat het valt uit te schakelen via php.ini