Als ontvanger heb je toch ook een KvK nodig, zie TargetPay en Mollie..
Ik denk dat ik binnenkort wel een bannertje ga plaatsen.
Wat adviseren jullie, kliks, tijd of views?
Als ontvanger heb je toch ook een KvK nodig, zie TargetPay en Mollie..
Ik denk dat ik binnenkort wel een bannertje ga plaatsen.
Wat adviseren jullie, kliks, tijd of views?
@Stan,
Ik zal je het leuker vertellen.
Memory Stick (wat veel gebruikt word om een USB-stick met geheugen aan te duiden) is een geregistreerd merk van Sony, wat niet door andere fabrikanten of websites zonder toestemming gebruikt mag worden.
Ook termen als "Fanta" zijn geregistreerde handelsmerken en mogen niet door andere fabrikanten gebruikt worden.
Wat jij zegt klopt dus niet.
Maar téveel vragen is vervelend en het haalt je image omlaag.
Google is uitgevonden om snel iets op te kunnen zoeken.
Maak er daarom gebruik van, zoek naar PHP tutorial of bijvoorbeeld "get".
Je zult het een keer zelf moeten kunnen want wij gaan je niet een heel project voorkauwen!
Succes
K.Rens,
De regels van een land zijn altijd van toepassing ;).
Anders kan ik een aanklacht over CP indienen en vervolgens heb jij een probleem.
vBulletin (betaald) (http://vbulletin.com)
Simple Machines Forum (http://smf.nl)
DirectTopics (http://directtopics.nl)
Je kan het iig gebruiken als handleiding en/of documentatie ;).
Dit systeempje is optimaal beveiligd ;).
Met [func]strip_tags[/func] en [func]mysql_real_escape_string[/func].
[func]htmlspecialchars[/func] en [func]htmlentities[/func] gebruik je als je bijvoorbeeld een textveld heb om bijvoorbeeld nieuws te posten. Dan typt iemand bijvoorbeeld een é en die word dan niet vervangen (dan zie je zo'n vaag tekentje). Die é word dan automatisch in een é vervangen waardoor het goed word weergegeven.
Als je dan bijvoorbeeld nieuws wil bewerken moet je uiteraard niet die [func]htmlspecialchars[/func] en [func]htmlentities[/func] toepassen omdat je dan in een textveld ook al é krijgt te zien. Daarom moet je [func]htmlspecialchars[/func] en [func]htmlentities[/func] alleen gebruiken bij een output.
In de MySQL database zet je dus gewoon de é en niet de é.
Hieronder vind je een compeet nieuws systeem.
Dit mag je gratis van me hebben.
Maak in je database aan:
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `nieuws` (
`id` int(100) NOT NULL default '0',
`titel` varchar(100) NOT NULL,
`omschrijving` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;
En de hele PHP pagina, opslaan als nieuws.php:
<?php
echo '<h1>Nieuws</h1><br />';
if($_GET['a'] == "nieuw"){
// Nieuws plaatsen
if(isset($_POST['submit'])){
// Formulier is gepost
$titel = strip_tags(mysql_real_escape_string($_POST['titel']));
$omschrijving = strip_tags(mysql_real_escape_string($_POST['titel']);
if(strlen($titel) >= 3 && strlen($titel)) <= 100){ // Controleer of de titel groter dan 2 is en kleiner dan 100 tekens
if(strlen($omschrijving) >= 5 && strlen($omschrijving) <= 1250){ // Controleer of de omschrijving groter dan 2 tekens en kleiner dan 1251 tekens is
mysql_query("INSERT INTO nieuws (titel, omschrijving) VALUES('".$titel."', '".$omschrijving."')");
echo '<span style="color: green;"><b>Nieuws is met succes geplaatst</b>.</span><br />
<a href="nieuws.php?a=nieuw">Keer terug</a> naar de nieuws overzicht pagina';
} else{
echo '<span style="color: red;"><b>De omschrijving is kleiner dan 5 of groter dan 1250 tekens</b>.</span><br />
<a href="nieuws.php?a=nieuw">Keer terug</a> naar de nieuws toevoeg pagina';
}
} else{
echo '<span style="color: red;"><b>De titel is kleiner dan 3 of groter dan 100 tekens</b>.</span><br />
<a href="nieuws.php?a=nieuw">Keer terug</a> naar de nieuws toevoeg pagina';
}
} else{
echo '
<h2>Nieuws toevoegen</h2>
<form method="post" action="">
<b>Titel:</b><br />
<input type="text" name="titel" size="40" maxlength="100" /><br />
<b>Omschrijving:</b><br />
<textarea name="omschrijving" cols="15" rows="8" maxlength="1250"></textarea><br />
<br />
<input type="submit" name="submit" value="Maak nieuws aan" />
</form>
';
}
} else if($_GET['a'] == "edit"){
// Nieuws wijzigen
if(is_numeric($_GET['id'])){ // Controleer of id een nummer is
$res = mysql_query("SELECT id, titel, omschrijving FROM nieuws WHERE id=".$_GET['id']."");
if(mysql_num_rows($res) > 0){ // Controleer of nieuws bestaat
if(isset($_POST['submit'])){
// Formulier is gepost
$titel = strip_tags(mysql_real_escape_string($_POST['titel']));
$omschrijving = strip_tags(mysql_real_escape_string($_POST['titel']);
if(strlen($titel) >= 3 && strlen($titel)) <= 100){ // Controleer of de titel groter dan 2 is en kleiner dan 100 tekens
if(strlen($omschrijving) >= 5 && strlen($omschrijving) <= 1250){ // Controleer of de omschrijving groter dan 2 tekens en kleiner dan 1251 tekens is
mysql_query("UPDATE nieuws SET titel='".$titel."', omschrijving='".$omschrijving."' WHERE id=".$sel['id']."");
echo '<span style="color: green;"><b>Nieuws is met succes bewerkt</b>.</span><br />
<a href="nieuws.php?a=nieuw">Keer terug</a> naar de nieuws overzicht pagina';
} else{
echo '<span style="color: red;"><b>De omschrijving is kleiner dan 5 of groter dan 1250 tekens</b>.</span><br />
<a href="nieuws.php?a=nieuw&id='.$sel['id'].'">Keer terug</a> naar de nieuws bewerk pagina';
}
} else{
echo '<span style="color: red;"><b>De titel is kleiner dan 3 of groter dan 100 tekens</b>.</span><br />
<a href="nieuws.php?a=nieuw&id='.$sel['id'].'">Keer terug</a> naar de nieuws bewerk pagina';
}
} else{
echo '
<h2>Nieuws bewerken</h2>
<form method="post" action="">
<b>Titel:</b><br />
<input type="text" name="titel" size="40" maxlength="100" value="'.$sel['titel'].'" /><br />
<b>Omschrijving:</b><br />
<textarea name="omschrijving" cols="15" rows="8" maxlength="1250">'.$sel['omschrijving'].'</textarea><br />
<br />
<input type="submit" name="submit" value="Bewerk nieuws" />
</form>
';
}
} else{
echo '<span style="color: red;"><b>Dit nieuws bestaat niet (meer)</b>.</span><br />
<a href="nieuws.php?a=edit">Keer terug</a> naar de nieuws bewerk pagina';
}
} else{
// Kies nieuws om te bewerken
$res = mysql_query("SELECT id, titel FROM nieuws ORDER BY id DESC LIMIT 2");
while($sel = mysql_fetch_array($res)){
// Zet speciale karakters en enters om naar HTML valid tekens
echo '<a href="nieuws.php?a=edit&id='.$sel['id'].'"><b>Bewerk</b> "'.htmlspecialchars($sel['titel']).'"</a><br />';
}
}
} else{
// Nieuws laten zien
$res = mysql_query("SELECT titel, omschrijving FROM nieuws ORDER BY id DESC LIMIT 2");
while($sel = mysql_fetch_array($res)){
// Zet speciale karakters en enters om naar HTML valid tekens
echo '<h2>'.htmlspecialchars($sel['titel']).'</h2>';
echo htmlspecialchars(nl2br($sel['omschrijving']));
echo '<br />';
}
}
?>
Toon Meer
Vooral op XSS en SQL injections.
Beveiligen met: [func]strip_tags[/func], [func]mysql_real_escape_string[/func], [func]htmlspecialchars[/func] of [func]htmlentities[/func].
Neem aan dat het met deze PHP pagina's duidelijk is.
In een database plaatsen en dan met een while loop door de resultaten gaan. In de database plaats je dan de url zodat je in de while die zo kan oproepen.
@Qantus, kan jij lezen?
De Kamer van Koophandel heeft een zestal criteria ontwikkeld waar een onderneming aan moet voldoen om zich in te schrijven in het handelsregister.
Zolang ik er dus niet aan voldoe hoef ik me ook niet in te schrijven. Ik doe zowieso niet aan punt 4, ik maak nergens reclame (alleen soms als iemand een pakket nodig heeft maar meestal via PB) daarnaast verricht ik het niet met regelmaat (punt 1) want ik ga nog gewoon naar school (een schooldag is 8 uur uit m'n hoofd) dan nog 9 uur slaaptijd = 17 uur, dus dan kan ik maximaal 7 uur eraan werken, wat ik niet doe want ik maak meestal privé websites. Daarnaast eten, sociaal leven dus nee. Dit doe ik alleen als aanvulling op mijn script werkzaamheden en zeker niet meer dan 2 uur per dag.
Dan over "zwart" werken, ik heb pas inkomen sinds januari 2011 (via Mollie / TargetPay) dus ik betaal v??r april 2012 hier pas belasting over. Geen economie gehad waarschijnlijk?
Daarnaast heb ik een offici?le bevestiging (PDF met handtekening medewerker) laten opsturen naar mijn e-mail adres zodat ik altijd bewijs heb.
Over "gedist" gesproken..
@Killingdevil,
Daarmee maak je toch alleen een mogelijk(e) INT van de input?
Je moet dan toch alsnog checken op een INT? Daarom zou ik het zo doen:
Willem,
Dat mens van de KvK Gooi & Eemland weet het echt wel beter dan jou hoor, zij heeft neem ik aan een opleiding ervoor gedaan en een aantal cursussen. Daarnaast heb ik gemeld dat het om webhosting betaald aanbieden aan mensen ging waarop zij antwoordde dat als je het 100% legaal wil doen je het bij de jaarlijkse aanslag moet opgeven. Dan ben je van al het gezeur af en heb je geen problemen.
Dus doe wat je wil maar als ik een werknemer van een bedrijf spreek geloof ik haar eerder dan leden van CriminalsPoint die misschien een eigen bedrijfje hebben of een site hebben gelezen (waar trouwens ook veel onzin op staat) en daaruit conclusies trekken.
Apple is geen handige combi voor scholen aangezien Microsoft (gelukkig) subsidie geeft aan scholen zodat scholen ze goedkoper kunnen aanschaffen en waardoor een aantal programma's (die bij leermethodes zitten) in 99,99% van alle gevallen niet onder Mac OSx werken.
Daarnaast is Windows 7 een stuk beter dan de hatelijke Vista en werkt het lekker snel.
Willem,
Ik zeg toch dat je het NIET over je eigen bedrijf moet doen?
CitaatLeuk dat je propaganda aan het maken bent (sarcastisch), maar doe het liever over iemand anders zijn webhosting bedrijf. Hier heeft niemand wat aan want iedereen vind z'n eigen bedrijf perfect.
Maar goed back on topic dan maar weer?
Voor zolang ik nog geen ?1000 euro omzet per maand maak vraag ik nog geen KvK-nummer aan.
Dat het boek het zegt zal best maar als ik een medewerker van de Kamer van Koophandel aan de lijn hebt die iets anders tegen me zegt geloof ik haar eerder aangezien zij van de KvK is en dat boek niet.
Robin,
O.a. maar ook Operating System, browser (incl. versie) en eventuele software bij browser (Java, JavaScript, add-ons bij Firefox).
Je kan van IP adressen ook adresgegevens opvragen dus je kan als site eigenaar veel weten.
Sommige mensen kijken alleen naar een een- en/of grootheid.
Kijk ik heb een 1GB schijf. Of ik heb lekker een 2TB schijf.
Als ik een 500GB SSD heb dan heb ik meer geld neergelegd en heb ik snellere performance dan jij met je 2TB schijf. Jij kan weliswaar meer opslaan maar dat boeit mij niet.
Een 1GB videkaart is NOOIT gelijk aan elkaar. 3 - 5 jaar geleden waren er al 1GB videokaarten en die zijn dus niet gelijk aan de huidige 1GB videokaarten.
Kijk ook eens naar je chipset en welke koeling je hebt (verschilt per aanbieder zoals bijvoorbeeld XFX, Sapphire etc.) en niet alleen naar een een- of grootheid.