Ach, Outlook en OneDrive in combinatie met Office 365 blijft gewoon het allerbeste zakelijke software pakket. Kost wat, maar heeft gewoon alles wat je nodig hebt. Dat ze me mails lezen mag best hoor, staat weinig belangrijke informatie in en liever dat Microsoft het leest dan dat hackers dat doen. Dat ze ermee gestopt zijn zal me om het even zijn.
Posts by L.Groot
-
-
Misschien wordt de variabele "$con" in codes.php veranderd?
-
Beste leden,
Na onze teamvergadering van vanavond, zijn een aantal dingen besproken.
1. Tim is vanaf heden beheerder
Met het aftreden van Willem afgelopen week ontstond er een gat op de beheerder plek. Het verrichten van beheerder taken heeft een dusdanig tijdsbestek, dat daarvoor een nieuwe beheerder noodzakelijk is. Hiermee is Tim dan ook doorgestroomd vanaf zijn super moderator rol. Een nieuwe super moderator is nog niet aangewezen, dus tot die tijd volgt de volgende taakverdeling tussen Tim en mij:Tim: aanspreekpunt over moderatoren, eindverantwoordelijk voor de forum content, organisatie achter de schermen
Lars: organisatie real life meetings en interne crew meetings, begeleid de extra activiteiten (pasen, kerst etc.) en voert ze uit, verantwoordelijk voor de blog content, berichting van nieuws en updates naar de leden toeAls een van beiden maar online is, en je vraag dringend is, kun je natuurlijk ook altijd bij de andere beheerder terecht.
2. Paasactie
Net zoals met kerst zal er ook met Pasen een leuke actie zijn. De actie wordt binnenkort bekend gemaakt en er valt iets leuks te winnen dat deze keer echt ICT gerelateerd is. Houd ICTscripters dus in de gaten!3. Afscheid van M.Remijn als moderator
Na intern overleg is besloten dat M.Remijn per direct uit het team zal stappen. Dit omdat hij geen tijd meer heeft voor ICTscripters.
Mark bedankt voor de maanden dat je bij ons moderator was en succes met je verdere carrière in de ICT!4. Vernieuwing blogs
Zoals je misschien gemerkt hebt, worden er helaas nog niet zoveel blogs gepost. Om het aantal maandelijks geposte blogs te gaan verhogen zijn de onderstaande wijzigingen doorgevoerd.1: De categorieën zijn veranderd naar ‘Design’, ‘Marketing en bedrijfsvoering’, ‘Mijn projecten’, ‘Tutorials en tips & tricks’ en ‘Overige’. Deze wijziging wordt binnen enkele uren tot dagen doorgevoerd.
2: Er wordt maandelijks een beloning verloot onder alle inzenders van blogposts. Hoe meer je post, hoe meer kans!Terugkomend op het tweede: om het posten van blogs wat te stimuleren hebben we een partner gevonden die maandelijks iets wil sponsoren.
Uit iedereen die in een bepaalde maand een blog post wordt een willekeurige prijswinnaar getrokken en hij/zij wint een eenjarige .nl domeinnaam of een hostingpakket o.b.v. DirectAdmin met 1,5GB opslag en 15GB dataverkeer per maand (eigen keuze).
Deze prijzen worden maandelijks verzorgd door Solutsoft International en bij hen kun je de producten na het 1e jaar eventueel op wens verlengen tegen de reguliere kosten (Deze actie loopt zeker dit gehele jaar nog, dus post zeker eens een blog!). Uiteraard moeten blogs die in aanmerking komen voor deze prijs aan een aantal zaken voldoen:A) Eigen geschreven, iets deels overnemen uit een andere bron mag maar daar moet dan een bronvermelding bij. Het niet vermelden van een bron of iets direct copy pasten met wat eigen woorden tussendoor sluit je uit van deelname met deze post.
B) Tenminste 400 tekens en citatie van een bron (bij A) telt hierbij niet mee. Elke 25 tekens minder dan 400 verminderen je kans op de prijs met deze post met 10%, 376 tekens of meer is dus gewoon de volle 100% kans!
C) De blog moet geschreven zijn in correct Nederlands. Een paar spellingfouten zijn natuurlijk niet zo erg, krom lopende zinnen of een vervelende opmaak telt wel mee. Je dient het dan voor het einde van de maand in orde te maken, zo niet dan wordt je uitgesloten van deelname met deze post.
D) Het onderwerp van de blog moet uniek zijn (mag niet eerder op ICTscripters zijn gepost) en moet interessant zijn voor ICT'ers. Als het onderwerp al bestaat en de informatie die eruit voortkomt voornamelijk hetzelfde is (oordeel van de moderatoren) dan wordt je uitgesloten van deelname met deze post.Wij hopen dat we veel nieuwe blogs zullen zien verschijnen. Als je ergens kennis over hebt is het in eigen woorden schrijven van 400 woorden niet zo veel en is de kans op die prijs dus zo binnen. Daarnaast help je er de community en jezelf ook mee, dus waarom niet! Hoe meer blogs je overigens plaatst hoe meer kans je hebt op het winnen van de prijs, dus doe vooral zo vaak mee als je wil!
Vragen over deze updates horen we natuurlijk graag!
Namens alle andere crewleden,
Lars Groot
Beheerder ICTscripters -
Willem is vanaf nu in dienst als adviseur.
We hopen van je advies te kunnen genieten Willem! -
iDEAL to PayPal? https://www.money2.nl/
-
bramieboy100,
Gaan niet werken, omdat hij wil dat iedereen, ongeacht pc, hetzelfde ziet. HTML is cliëntside dus functioneert het niet. Daarbij zou ik niet er van uitgaan dat iemand HTML 5 heeft, maar ook voor iemand die nog HTML 4 gebruikt een functionerende website tonen. -
Om op je quote te reageren: er is een verschil tussen intieme privé informatie en normale privé informatie en tussen directe bekenden en onbekenden. M.a.w. iemand hoeft niet te zien hoe ik er naakt uit zie of wat ik allemaal thuis aan het doen ben. Wat ik post op FB, Whatsapp, welk OV ik neem of waar ik allemaal geweest ben in de stad mogen ze van mij part best weten. Gordijnen hangen er daarnaast ook tegen inbraak en voor het maskeren van dierbare of kostbare bezettingen. Die vergelijking gaat in mijn geval dus zeker niet op.
-
Dat gaat niet zo strikt hoor ;). Als je incidenteel ander werk uitvoert of dit speciaal voor één klant doet, hoef je dat niet helemaal in je KvK inschrijving in te voeren. Zijn het standaard handelsactiviteiten dan moeten deze uiteraard wel conform de procedures van de Kamer van Koophandel doorgevoerd worden.
-
Zoiets kan enkel met een MySQL database of via een bestand op de server. Het is wel mogelijk met een sessie of cookie, maar dan is het alleen mogelijk op dezelfde computer en maar voor een beperkte tijd. Voor wat ik zie wil je die counter voor iedere bezoeker hetzelfde houden (dus niemand begint weer op 0?). Met een database lijkt het me het eenvoudigste, kost wel een beetje load maar is wel te doen.
-
Jazeker kan ik dat ;).
De jQuery functie "attr" werkt op alle attributen. Dit kunnen standaard attributen zijn (dus bijv. src, alt, title, id e.d.) maar ook eigen verzonnen zijn (xHTML valid als ze beginnen met data-). De attributen style en class zijn twee bijzondere attributen die een eigen vorm van wijzigen hebben. Style gaat met de jQuery functie .css en de classes gaan met de functies .addClass en .removeClass. Het attribuut wat jij probeert te bewerken, height, is een ouderwets attribuut dat men gebruikte in plaats van CSS. Tegenwoordig is het gebruik van CSS vereist en eigenlijk verplicht voor een goede crossbrowser weergave. Daarom gaan stylingselementen zoals width, height, border en noem maar op langzamerhand verdwijnen en niet meer geldig worden in websites. jQuery is een framework dat zich richt op de toekomst en heeft daarom besloten dat zij die attributen niet meer gaan wijzigen/toevoegen met hun functies. Daarom moet je dus het CSS alternatief gebruiken en dat is in jouw geval style="height: 300px;". Dat doe je dus met .css("height", "300px"). Waarom hij wel in de broncode komt durf ik niet precies te zeggen, maar waarschijnlijk omdat jQuery de code wel toevoegt maar hem simpelweg niet meer laten executen door de browser interpreter.
Hoop dat je het zo snapt ;).
Groet,
Lars
-
Bij Pay.nl werkt het via een paar simpele file_get_contents PHP API calls. Daarmee vraag je eerst de betaling aan en krijg je een betaallink. Als de gebruiker betaalt heeft stuurt Pay.nl een oproep naar je server waar je de betaling dus kunt bevestigen en als de gebruiker terug komt op de return url kun je vervolgens met je eigen database kijken of de betaling gelukt is. Implanteren is erg makkelijk en ze helpen je graag met de e-mail support.
-
$('#container').attr('height',container);
moet
$('#container').css('height',container);
worden ;).Succes!
-
Pay.nl is erg goed kwa dienstverlening en is de goedkoopste in de markt. Je hebt er een gratis pakket en daarbij is het limiet dat je een paar cent meer transactiekosten betaalt en geen auto-incasso's en creditcards kunt accepteren (kan wel via PayPal natuurlijk).
-
http://markitup.jaysalvat.com/downloads/
http://www.jqueryscript.net/de…-Editor-SCEditor/example/Daar kun je vast wel wat mee doen.
-
Die waren er bij ons ook, tot wij een rookvrije school zijn geworden. Dan gaat dat dus niet op ;).
-
Nee, op het plein is het schoolgebied en dus (conform schoolregels) verboden. 2 meter vanaf het hek is het terrein niet meer van de school en moeten de leerlingen het inderdaad zelf weten. Voor de rest heb je inderdaad gelijk.
-
Ik zal het erger stellen, dit is op mijn werkschool al actief.
Daar werken de camera's samen met het schoolsysteem, Magister. Als een leerling iets doet, dan selecteer je op de camera pc de camera en het tijdspan en dan geeft een programma (voor zover mogelijk) weer welke leerling of leerlingen dat zijn. Het werkt niet altijd, maar grappig genoeg heel vaak wel en ook goed! Veel leerlingen zijn zo al gepakt die zaten te roken op het plein, veel troep maakten in de school, iets vernielden of iemand in elkaar sloegen. -
Het zou ook de poort kunnen zijn van de Xbox.
Misschien als je nog garantie hebt, teruggaan naar de winkel waar hij gekocht is?Ook even handig om te vermelden of je de slim edition hebt of een andere editie van de Xbox en de kleur e.d. Een foto is misschien ook handig voor onze beeldvorming, en het type TV.
Probeer anders ook even de scart kabel op de nieuwe tv aan te sluiten (kan meestal wel). Anders misschien een ander soort hdmi -> scart kabel kopen i.p.v. Xbox -> scart kabel.
-
@Jeffrey/topic,
Erg mooie beelden! Als we dit eens hadden gehad tijdens de watersnoodramp dan hadden we het misschien zelfs kunnen voorkomen door de drones :p.Edit ICTscripters:
Om voor een goede sfeer te zorgen binnen ICTS en alles naar orde te handhaven is een deel van deze reactie verwijderd door het ICTScripters team. ICTSripters distantieert zich van de eerder gedane uitspraken in dit bericht. Er is intern binnen ICTScripters een waarschuwing gegeven aan het desbetreffende lid met het verzoek de eigen mening altijd zo objectief mogelijk te staven. -
De Z1 Ultra komt binnenkort uit, dus dan is deze praktisch niets meer waard :). Tenminste, economisch is hij dan niks meer waard, technisch is en blijft het een top toestel.