Posts by L.Groot

@mentimjojo,
    Crewlid zijn betekent niet dat we het altijd met elkaar eens hoeven te zijn ;).
    Je kunt je schuld later afbetalen als je geen baan kan vinden, als je het maar laat weten is er heel veel mogelijk ;).

Tim het gaat mij niet om de studies an sich maar om hoeveel geld en moeite iemand erin stopt en hoeveel hij/zij daarvoor terug krijgt. Mijn voorbeeld met een basisschool juf en floormanager is dus gewoon correct, ze stoppen evenveel tijd en geld in de studie maar de één haalt er meer uit dan de ander. En mede daarom is mijn mening van de studie van een basisschool juf wel vergoeden en die van de floormanager niet zo, omdat jij over 8 jaar ook graag wil dat je zoon naar een basisschool kan, of heb je liever dat iedereen voor een management functie is opgeleid en je dan overspannen managers voor een klas krijgt door het tekort aan docenten?

Tim,

Nee het personeel wat daar werkt is liever lui dan moe (zelf gezien en gehoord tijdens een meedraaidag daar). Ze mogen dan zeker die opleiding doen, maar niet met belastinggeld. Geef het geld dan nog liever weg naar Zimbabwe ofzo, dat is dan vele malen nuttiger. Wat jij redeneert klopt niet, kijk naar iemand die instroomt als floormanager bij een grote onderneming en naar iemand die begint als basisschool juf. Wedden dat daar veel verschil in zit in loon? Allebei 4 jaar gestudeerd aan een HBO en allebei even veel geld betaald.

Een tweede bachelor in het onderwijs wordt ook deels vergoed, als je recht hebt op de lerarenbeurs dan.

@Wmdiensten,
    Dat ben ik met je eens, defensie moet ook meer betaald krijgen. En BelastingDienst medewerkers mogen wat mij betreft echt gaan inleveren want wat daar allemaal rondloopt is echt te belachelijk voor woorden! En opleidingen die nodig zijn moet je als staat gewoon aanprijzen en (deels) 100% vergoeden, opleidingen waarbij je later veel gaat verdienen hoeven wat mij betreft ook niet vergoedt te worden. Het studenten reisproduct zou wel voor iedereen gratis moeten zijn en blijven, misschien wel met een restrictie dat je max. naar 2 of 3 bestemmingen gratis mag reizen. Bijvoorbeeld je huis, stage en school.

Maar NS heeft hier vrij weinig mee te maken denk ik? NS handelt het vervoer af en het inchecken bij haar diensten. Problemen met de OV-chipkaart ansich lopen via TLS, net zoals een scheur, breuk of vermissing van de kaart. Alleen als je niet kunt inchecken en je krijgt toch een boete, of als je bent vergeten uit te checken, of als NS teveel geld eraf schrijft kun je met NS contact opnemen voor een vergoeding.

Daar komt bij dat je bij het DUO geen nieuwe kaart meer kunt halen maar dat je gewoon een eigen persoonlijke OV-chipkaart moet kopen, en daar laat je door DUO een studenten reisproduct op zetten. Die persoonlijke OV-chipkaart kun je bij vervoerders bestellen, of bij TLS zelf (http://www.ov-chipkaart.nl).

Kortom NS staat volledig in haar recht (je hebt toch geen problemen met de trein of met hun incheckpalen?!) dus zou ik hen niks kwalijk nemen, behalve de vreemde woordkeuze dan.

Wat je wel kunt doen is met een normale OV-chipkaart (wel persoonlijk!!) met de bus gaan, gewoon betalen en dan het transactieoverzicht naar DUO sturen, en de kosten ervan declareren. Dat willen ze geloof ik wel doen, maar kost wel tijd en een beetje moeite.

Met beide kanten heb ik te doen. Als je een universitaire studie doet, verdien je zoveel geld na je opleiding dat je dat makkelijk terug kunt betalen. Daar komt bij dat je amper rente betaald aan de staat en dat je vaak kosteloos je loopduur kunt verlengen (als je geen baan hebt bijvoorbeeld). Er zijn echter studies op hbo-niveau waarbij je gewoon zo weinig loon krijgt, dat het vergelijkbaar is met mbo-3 niveau en dan vind ik dat je meer van de staat moet krijgen. Zoals bijvoorbeeld de docentopleidingen. Docentopleidingen zijn momenteel niet gewild, je verdient later niet zoveel en je moet hard werken en lange dagen maken. Daarbij moet de jeugd straks wel goed worden opgeleid dus moet je als overheid in dat soort opleidingen investeren.

"Zinloze" opleidingen, zoals commerciële economie wat bijna iedereen studeert en waar de baangarantie laag ligt zou wel aangepakt moeten worden, evenals de studenten die langer dan 5 jaar over één studie doen.

Het kan ook de bus zelf zijn natuurlijk, misschien is één bus wel gewoon kapot (de lezer) en krijg je toevallig elke ochtend die bus (en soms dus een keer niet). Probeer anders eens in- en uit te checken bij NS (kost niets) of hem voor een kaartautomaat van NS te houden en kijk of hij hem dan wel goed leest.

Zo weet je zeker dat het probleem aan jouw kaart ligt en dus niet aan de bussen van dat vervoersbedrijf.

Groet,

Lars

@Ferhat,

Nee haha totaal niet het heeft meer wat weg van Warcraft III. Het is gebaseerd op een map uit Warcraft III, maar het spel werkt anders. Je hebt een account en daarmee log je in. Met dit account speel je potjes samen met anderen in een 3 versus 3 of 5 versus 5 spel. Je kunt kiezen tussen normal (team deathmatch), dominion (soort van capture the flag achtig iets) en aram (team deathmatch maar dan kan je niet je eigen champion kiezen. Een game duurt 50, 30, 20 minuten of soms langer/korter (afhankelijk van spel en soort) en daarin kies je een champion met wie je gaat spelen (een personage). Dit personage moet je bezitten of er één uit de free roulatie kiezen. Dan speel je het potje met teamgenoten (of geselecteerde vrienden) tegen een ander team. Als je wint krijg je véél IP (influence points) en als je verliest weinig. Daarnaast ga je levels omhoog met je account. Met die IP kun je champions kopen en ze dus ook buiten de free roulatie spelen. De free roulatie wisselt elke week.

Je kunt met je account tot maximaal level 30, als je level 30 bent heb je alles vrijgespeeld en kun je ranked games gaan doen, soort van klassement.

In elke game moet je minions (beesten) doden en andere champions doden waardoor je geld krijgt, met dit geld koop je items zodat je nog sterker wordt in de specifieke game. Zo win je het spel en kun je weer een nieuw spelletje spelen, met een andere champion (of misschien dezelfde) en begin je weer vanaf level 1.

Hoop dat het een beetje duidelijk is want het is wat samengevat enzo :).

ntpdate time.windows.com werkt altijd heel erg goed. Maar je moet eerst even aan TransIP doorgeven dat zij de timezone naar Nederland voor je moeten omzetten, daarna de NTPdate doen en dan heb je een 100% correcte timezone.

Groet,

Lars

Je BTW nummer is zeker niet altijd je burgerservice numer!! Alleen bij een eenmanszaak is dit (vaak) zo, maar ook dan lang niet altijd.

@TS,
    Wat je nodig hebt om shared en reseller hosting aan te bieden:
    - Virtuele server met tenminste 1,5GB RAM, 100GB opslag en 1TB dataverkeer en DirectAdmin. DirectAdmin hoeft niet per see, maar is naar mijn idee het beste controlepaneel van dit moment. Dat kost €25,- excl. BTW per maand (TransIP BladeVPS X4)
    - Dan heb je natuurlijk nog een controlepaneel nodig om je klanten te beheren. Dat kan in WeFact, WHCMS of andere controlepanelen, maar je kunt ook een eigen systeem schrijven ;). Ik heb dat ook gedaan en het is veel werk en kans op bugs is groot, maar je leert er ook weer erg veel van. Plus het kost je alleen maar tijd en geen geld, wat als beginnend ondernemer vaak wel handig is.
    - Voor de domeinnamen heb je een reseller nodig. Of je moet contracten met SIDN, DNS.BE etc. gaan sluiten, maar dat is als starter niet op te brengen aan kosten. MijnDomeinReseller is een goed bedrijf, die kost €40,- per jaar (voor het normal pakket) en dan betaal je nog regfee per domeinnaam.
    - Je betalingen verwerk je met een PSP, zoals Mollie, TargetPay of een ander bedrijf. Ik gebruik altijd Pay.nl (TinTel B.V.) en die zijn goedkoop, leveren goede service, én hebben alle pakketten in één.
    - KvK en BTW-nummer. Dat kost niks en kun je zo hop aanvragen. In België werkt dat iets anders geloof ik.
    - Je eigen website maken, spreekt denk ik voor zich.

Succes!

Wij zijn inderdaad wel zichtbaar online, maar niet daadwerkelijk actief op dit moment. Ik was de hele dag weg en ben pas net thuis, en Tim heeft erg veel voor school te doen geloof ik. Dus wij lezen wel, maar in mijn geval meestal pas 's avonds. Daarnaast is het niet mijn kerntaak om het forum in de gaten te houden, achter de schermen doe ik wel veel. We hebben ook laatst een meeting gehad en daar is e.e.a. in besproken over wat er binnenkort op het programma staat. De meesten van ons doen dit naast hun drukke normale leven, dus wij kunnen meestal niet in 1 of 2 uur reageren (tenzij het per e-mail is).

Wat betreft het server probleem daar wordt aan gewerkt en binnen een maand hebben we een nieuwe server die stukken beter moet werken. Daarnaast gaan we dan ook meteen over naar een nieuwe website, binnenkort daar meer over. De website is als basis niet zelf gemaakt, maar er is wel veel zelf bij geprogrammeerd. Wij denken dat het wiel niet twee keer hoeft te worden uitgevonden en dat deze software ruimschoots voldoet aan onze eisen (de aanpassingen daar gelaten).

Ik zie momenteel ook geen melding open staan, als er een melding open staat behoort een moderator die gewoon te beantwoorden en als er niemand behalve ikzelf online ben, beantwoord ik ze ook nog wel eens. Feit dat dit blijkbaar niet gebeurd is kan ik niet verklaren helaas, maar ik zal het intern vermelden.

Als laatste zijn we zeker serieus bezig, we hebben een paar dagen geleden een meeting gehad waarin we alles hebben besproken en waar we op korte termijn veel aan gaan doen.

Hoop dat alles zo een beetje verklaard is.

Groet,

Lars Groot

Binnenkort zal ik even wat nieuwe data gaan afstemmen en die gaan voorstellen. Hopelijk is er dan wel wat animo voor ;).
    De keuze voor de vrijdag is omwille van vier redenen gemaakt:
    A: veel van onze leden studeren nog en hebben op vrijdag recht op vrij reizen (zowel weekend als week abonnement)
    B: kroegen kun je op vrijdag wel tot laat afhuren, wat vaak niet op zaterdag en/of zondag kan
    C: veel van onze leden werken op de zaterdag, hebben sport of andere bezigheden en kunnen dan vaak niet, of op verschillende tijden
    D: doordeweeks is het openbaar vervoer van en naar de grensstreek beter geregeld dan in het weekend, zo kunnen onze Belgische leden ook van vroeg tot laat op de meeting aanwezig zijn

Mocht deze redenatie volgens iemand toch niet opgaan, dan is het misschien zaak om opnieuw te kijken en te overleggen met kroegen of zij op zaterdag hun kroeg ook willen verhuren (tegen niet te hoge kosten) aan ons.

In elk geval ben ik voorstander van een meeting en vind ik het maar wat leuk deze op (korte) termijn te organiseren.

.ictscripters :) Koen?????

.berlin kan ik momenteel al wel registreren via MijnDomeinReseller. Inkoopkosten daarvan zitten op €42,29 incl. 21% BTW per jaar.

Best wel prijzig dus... Zeker als je bedenkt dat de normale .de slechts €6,66 incl. 21% BTW per jaar kost..

Omdat Google in hun Docs en noem maar op gewoon teveel beperkingen heeft en ik vaak in bestanden moet werken die door Office zijn gemaakt. Dan heb je in Google docs en die OpenOffice troep gewoon een opmaak die van geen kant klopt en daar heb ik echt een hekel aan. Daarbij staat OneDrive direct in verbinding met Windows 8 en het inlogsysteem + Magister op mijn werkschool, waardoor ik dus op elke computer altijd bij mijn up-to-date OneDrive bestanden kan. Waarom zou ik dan überhaupt iets van Google gaan gebruiken? Moet ik wel erbij zeggen dat school voor mij alles betaalt, inclusief een licentie voor 2 privé PC's maar zelfs als ze dat niet zouden doen zou ik zelf een Office 365 abonnement kopen.

Verder ben ik ervan overtuigd dat op het moment dat je volledig met Microsoft Windows werkt, je geen Google moet gaan gebruiken. Óf alles van Microsoft, óf alles van Google. Heb je een Chromebook dan zou ik wel Gmail en al die services nemen, maar zo'n ding zal ik van zn lang zal ze leven toch niet kopen. Als laatste kun je alle diensten van Microsoft met een eigen domeinnaam gratis gebruiken, van Google kost dat sinds kort geld en wel €4 per gebruiker (e-mail adres!) per maand. Erg veel geld dus, als ik Office 365 als student voor €79 voor 4 jaar kan aanschaffen en je dan gewoon veel meer waar voor je geld krijgt en onbeperkt e-mail adressen aan een eigen domeinnaam kan toevoegen.