Posts by L.Groot

Voor een server (Linux) raad ik je APF Firewall of CSF aan.
    Voor Windows altijd Microsoft Security Essentials.

Jammer.. Wallie werkt(e) ook voor particulieren. PaySafeCard is alleen voor bedrijven dus nu kan je als particulier geen betalingen voor een klein scriptwerkje via Wallie/PaySafeCard meer accepteren.

Het topic blijft open zolang er geen uitlokpartijen ontstaan en er geen gescheld in te pas komt. Mocht dit zo komen dan wordt dit topic en topics in het vervolg over dit onderwerp gesloten en eventueel bestraft met banpunten.

Klopt, je moet dan dus checken of de health lager is dan eerst, indien je dit wilt doen zonder dat de pagina laad zul je met een Ajax call een PHP bestand moeten aanroepen en vervolgens als output de health geven. Vervolgens controleer je die health met een variabele die je eerder hebt opgeslagen (bij de pagina load) en als het veranderd is laat je het filmpje zien (of de SWF file).
    Dit kun je doen door de HTML van het filmpje/SWF in een div te zetten, die je vervolgens op invisible zet. Mocht de health zijn aangepast dan maak je de div visible en laat je de SWF afspelen. Of je gebruikt de jQuery SWF object extensie (zie link onderaan bericht).

Als je dit elke 5 seconden uit laat voeren, en laten we zeggen dat het PHP bestand 1KB is dan zit je dus op 12*1 = 12KB per minuut aan loads. Als een speler nu dus 1 uur op je site zit, wordt er 12*60=720KB bandwidth gebruikt. Als jouw websites 100 bezoekers per dag heeft dan ben je al 100*720=72.000KB (72MB) per dag kwijt aan deze loads. Ga ervan uit dat het bestand groter is (plus de MySQL Querys) en je zult zien dat het je veel bandwidth kost. Per dag 72MB, dit keer 30 dagen is 2160MB per maand. Zegmaar even 3GB per maand en dat kan oplopen.
    Eigenlijk wel zonde maar als je het persee wilt en je bent bereid er bandwidth voor neer te tellen dan kan je het uiteraard zo (laten) doen.

Je kunt dit doen met jQuery, de AJAX call:
    http://api.jquery.com/jQuery.ajax/

Afspelen van de SWF in jQuery:
    http://jquery.thewikies.com/swfobject/

Als het goed is moet het je kunnen lukken met deze links, anders kan ik (of een andere scripter) dit wel tegen kosten voor je realiseren. Denk hierbij aan een euro of 5-20 (hangt van persoon, leeftijd, ervaring en snelheid af).

Rood zijn volgens mij bijna altijd tags, blauw zijn variabelen en sommige belangrijke en globale functies, paars zijn operatoren (=, haakjes, accolade e.d.) en leestekens (een komma, punt, dubbele punt, punt komma).

Waarom wil je dit weten?

Hmm, tja je gebruikt een database denk ik?
    Dan zul je bijv. elke 10 seconden een check moeten uitvoeren via een AJAX call of de gebruiker minder health heeft en zoja dan uitvoeren. Kost wel véél bandwidth maar ik zie geen andere manier..

Ik verdien ongeveer ?150,- p/m maar met een kvk-nummer binnenkort hoop ik het bedrag op Rapifia zelf met een paar honderd te kunnen verhogen en websites maken zelf niet of nauwelijks.

[offtopic]Hmm, weer een nieuwe geldklopperij +o(.[/offtopic]

Ik denk dat ze hun punt al gezet hebben met de 4G en dat de 5GB niet zo heel super gaat worden. Ik denk wel dat Sony Ericsson en HTC een doorbraak gaan maken op Smartphone gebied.

WAT voor een host?
    Is het normale linux hosting via DirectAdmin dan moet Versio dit regelen en kan jij hen aansprakelijk stellen als jouw website offline ligt.
    Bij een reseller geldt dit ook.

Bij een VPS of Dedicated moet je ons meer informatie geven.

Je zegt nu dat je bij Versio host, daar heb ik geen hond aan want ik ga niet heel Versio afneuzen. Meld gewoon algemeen wat je hebt, aan iets bedrijfs specifiek hebben we geen zier.