Posts by L.Groot

Klopt, er bestaan nog een paar andere websites die ongeveer hetzelfde idee hebben, alleen ik heb dit ook gedeeltelijk gemaakt voor een paar Duitsers, ze kennen daar nl. geen Magister of iets dergelijks dus daar komt dit erg van pas.

Uniek ben ik helemaal met je eens, maar dat probeer ik dus op te vangen d.m.v. het vele jQuery gebruik en extra functionaliteit (de tools, excel download en wellicht later nog de PDF download).

Over het copyright heb je gelijk. Het stond er nl. standaard niet in maar ik zie dat ik het er zelf in moest zetten (Creative Commons licentie). Bij deze dus even gedaan, bedankt voor die melding.

Beste,

Ik ben een week of 2 geleden een klein projectje voor mezelf opgestart omdat ik Magister geen fijn programma vind en dus zelf zoiets wou maken.

Het gaat om deze website:
    http://mijncijfersonline.nl
    Login: demo
    Passw: demo123

Huidige functionaliteit:
    - Alle verwerkingen gebeuren middels jQuery Ajax requests;
    - Zoveel als mogelijk jQueryUI gebruikt;
    - Het aanmaken, bewerken en verwijderen van periodes;
    - Het aanmaken, bewerken en verwijderen van vakken;
    - Het aanmaken, bewerken en verwijderen van cijfers (hierin zit een regel of 500 alleen aan jQuery :))
    - Een grafiek per vak;
    - De mogelijkheid om de cijfers in Microsoft Office Excel en PDF formaat te downloaden;
    - Tools, momenteel alleen nog de tool om uit te reken welk cijfer je moet halen om een bepaald gemiddelde te staan;
    - Gegevens pagina waarin het mogelijk is om de publieke cijferpagina aan/uit te zetten;
    - Publieke cijferpagina, alleen zichtbaar wanneer de gebruiker dit aan heeft staan.

Graag wil ik van jullie antwoord op onderstaande vragen. Je hoeft uiteraard niet alle vragen te beantwoorden, beantwoord liever alleen de vragen waar je goed en duidelijk antwoord op kan geven.

Houd er rekening mee dat het een gratis template betreft, deze wordt wellicht nog aangepast indien het project groter gaat worden.

PHP
    1. Wat vind je van het concept?
    2. Wat vind je van de uitwerking van het concept in het algemeen?
    3. Wat vind je van het jQuery gebruik?
    4. Is alles wat vermeld staat duidelijk en komt dit ook zo over?
    5. Wat vind jij plus punten aan deze website?
    6. Wat vind jij min punten aan deze website?
    7. Hoe kan ik dit beter doen?
    8. Wat geef je als eindcijfer voor het project hoe dit er nu bij ligt? (1-10)
    9. Wat is dit project volgens jou nu waard?

Ik neem de antwoorden van deze vragen serieus en hoop hiermee mijn project beter te kunnen maken.

Let op!, de website is nog niet helemaal af, zo komt er nog een gegevens pagina e.d. maar ik ben eerst benieuwd wat de mening over het algemeen nu is over deze website.

Mocht je een bug tegen komen, gelieve deze dan te melden via een PB. Bij voorbaat erg veel dank!

Alvast bedankt voor het helpen.

Met vriendelijke groeten,

Lars Groot

Ook hier geen vuurwerk, ben ik ook te oud voor geworden plus het is een beetje geldverspilling :).

Daarnaast werk ik op 31 december tot 20.00 en ik ga daarna lekker genieten van de top 2000. Daarna iedereen nieuwjaar wensen, en websites checken :).

[offtopic]Omg..[/offtopic]
    CSS elementen gebruik je i.c.m. span of div.
    In jouw geval dus:

PHP
    <div class="floatright">&nbsp;</div>

Óf:

PHP
    <span class="floatright">&nbsp;</span>

Zorg er dan wel voor dat je dat stuk CSS in je CSS houdt.

Oh, aha :).
    Sorry verkeerd gelezen :p.
    Ik dacht al waarom zit iedereen met de border tag :p.

Ik zal even verder voor je kijken, maar werkt dat van Luc niet?

Als je extra lege ruimte er tussen wil hebben dan kan je toch gewoon padding gebruiken?

PHP
    padding-bottom: 20px;

Dat voegt 20 pixels extra aan de onderkant van het element toe.

Of met jQuery elke 10 seconden bijv. een aanroep naar de server doen en wanneer de server 15 seconden lang geen oproep meer heeft gehad dit als loguit zien. Je slaat dan dus bij het inloggen de tijd op en bij het uitloggen verreken je de inlogtijd met de huidige tijd (en als je niet uitlogd en de server dus na 15 seconden geen aanroep meer heeft gehad die tijd zien als uitlog tijd) dan kan je dus op 15 seconden na de speeltijd berekenen.

Voordelen:
    - Accurater kan bijna niet

Nadelen:
    - Kost redelijk wat bandbreedte (elke 10 seconden een aanroep naar een PHP pagina, er vanuit gaande dat die PHP pagina 1kb is, dat is dan 6kb per gebruiker per minuut en dus 360kb per speeltijd ;).

Klopt, met een jQuery.AJAX request.
    Zie daarvoor:
    http://api.jquery.com/jQuery.ajax/

Kan je gewoon een POST request naar een PHP bestand ergens op het web sturen en vervolgens moet je in het PHP bestand gewoon $_POST['variabele'] gebruiken en dan handel je in de jQuery de fouten af (je echoed in de PHP file bijv. 'error1' en dan zet je in de jQuery if(html == "error1"){ en dan echo je op het scherm de error of het succes bericht. Waar HTML voor de return value staat).

Succes ermee!

Het beste bel je het Kamer van Koophandel kantoor van jouw regio even op, dan weet je het 100% zeker.

Voordat je een blauwe brief op je mat krijgt met boetes e.d. erin...

Tux,

Heel erg bedankt!
    Als je lang aan het coden bent dan kijk je daar overheen ;).

Nu heb ik nog een vraag betreft dit script. Als je een periode aanmaakt en deze vervolgens direct wilt verwijderen (dus na de fade meteen op de prullenbak klikken) dan wordt de click event niet uitgevoerd. Op het moment dat je een F5 doet en je klikt dan op de prullenbak, dan wordt de click event wel uitgevoerd.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast erg bedankt!

Beste,

Op deze webpagina:
    http://cijfers.rapifia.nl/periodes.php

Kan je periodes toevoegen en verwijderen m.b.v. jQuery. Het werkt hier prima in Chrome en in Opera, maar in FF en IE werkt alle jQuery niet (dus de klik hier link en de delete image). Ook bij anderen werkt de pagina niet in FF en/of IE.

De code is te lang om hier te posten, maar als je de bron van de bovenstaande link bekijkt dan heb je de code van de webpagina.

Hopelijk ziet iemand wat ik verkeerd doe en die de oplossing wilt delen.

Alvast bedankt.

L. Groot

Joshua,

Precies, zo dacht ik er ook over. Daarnaast krijg je dan mensen die gaan spammen als er geen teamleden online zijn (gewoon reacties plaatsen met een paar tekens erin of onzin tekst) waardoor ze dus punten krijgen en dan snel een domein of wat kopen. Voordat wij alles weer hebben weggehaald zijn wij ook weer een paar dagen bezig en dat is dus onbegonnen werk.

Ik zeg nee maar bij deze een poll waarop je je stem kunt uitbrengen:

Moet er volgens jou een punten systeem komen op CP?
    - Ja
    - Nee

Tussenstand:

Decoderen is illegaal, waarschijnlijk ook bij deze source. Gelieve een PB naar mij te sturen met informatie over de source en daarbij graag de algemene voorwaarden (of licentie) daarvan.

Bij deze gesloten tot ik een PB met informatie ontvang.