Posts by L.Groot

Beste,

Er gaan de laatste tijd e-mails rond die zogenaamd verstuurd zijn door de ABN AMRO bank.

Dit is onwaar en juist gericht jouw gegevens te stelen!

Waaraan je kunt herkennen dat dit een phishing mail is:
    - De afzender heet "Abm-Amro" en de e-mail komt van "info@abm-amro.nl".
    - De link waar je op moet klikken linkt door naar http://alum-i.com. Een bank zou dit alleen op de eigen website doen (http://abnamro.nl).
    - De e-mail is niet in 100% correct Nederlands geschreven, bevat geen ABN-AMRO template en bevat Engelse woorden.
    - De site wordt gemeld als phishing site door Chrome en Firefox.
    - Het gebruikt geen SSL-certificaat, banken zijn verplicht dit te doen (te herkennen aan een groen balkje waarin de bedrijfsnaam (ABN AMRO N.V.) te lezen is).
    - ABN-AMRO laat klanten nooit inloggen om gegevens te wijzigen e.d.
    - ABN-AMRO vraagt nooit en te nimmer naar uw PIN-code, ook niet voor gegevens (aldus het privacybeleid van ABN AMRO N.V.).

De e-mail ziet er zo uit:

Trek aan de bel wanneer je hoort dat iemand deze e-mail heeft ontvangen en toch de actie uitvoert.

Hopende jullie bij dezen goed te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Lars

Ik heb hier nog een FX5200 met 128MB RAM met VGA, DVI en TV aansluiting liggen van PEAK HARD WARE.com (Nvidea GeForce FX5200) met een AGP aansluiting.

Voor euro10 mag je hem hebben, eventueel stuur ik hem op.
    Ik heb helaas geen doos / garantie meer, hij werkt sowieso nog wel.

Nog even een toevoeging:
    De hoogte van de bijdrage verschilt per vestiging en per ondernemingsvorm.

Ik weet niet of jij M&O in je pakket hebt maar er zijn dus veel ondernemingsvormen in Nederland. Hieronder de meest bekende:
    - Eenmanszaak: 1 eigenaar, meest nadelig qua belastingen, laagste bijdrage, kan ook gewoon werknemers in dienst hebben.
    - V.O.F.: 2 of meerdere vennoten die elk hun inbreng geven aan de onderneming, bijdrage meestal ongeveer 2x die van een eenmanszaak.
    - B.V.: Eigenaren zijn de aandeelhouders, meestal in familiekring of vriendenkring, kan geen aandelen zomaar uitgeven;
    - N.V.: Eigenaren zijn de aandeelhouders, opereert meestal landelijk en kan aandelen uitgeven wanneer ze dat willen.

Voor meer informatie: http://kvk.nl

Ik heb bijvoorbeeld een V.O.F. opgericht omdat we met 2 eigenaren zijn en dat gewoon voor ons het beste uit kwam. Wij hebben bijvoorbeeld ook 4 handelsnamen (waaronder je mag verkopen).

Ik zit bij de goedkoopste Kamer van Koophandel: Kamer van Koophandel Gooi- Eem- en Flevoland en ik betaal euro89 per jaar dacht ik.

@Qantus,
    Ik meld nergens mijn bedrijf dus ik weet niet waarom je dit erbij gaat halen? Ik wil privé en zakelijk zoveel mogelijk scheiden maar schijnbaar is dat niet voor iedereen weggelegd helaas..

Fitim,
    Regels zijn regels voor de wet, daar heeft omzet niets mee te maken..

Waarover gaat dit, welke betaalmethode?
    Ik ben namelijk zakelijke klant van Mollie en ik heb ook erg veel contact met ze. Voor iDEAL en PaySafeCard moet je ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel, vandaar dat je die 2x ook niet kan gebruiken als je zelf geen Kamer van Koophandel inschrijving hebt en de vorige eigenaar wel ;).

Als het om een andere betaalmethode gaat, stuur dan vrijblijvend een PB, wellicht dat ik iets voor je kan betekenen.

Een reactie in dit topic kan ook en heeft mijn voorkeur maar ik kan me voorstellen dat wanneer het te privé wordt je dit liever via PB meld.

Tja, regels zijn regels. Ook webwinkels moeten zich hier aan houden.
    Ze hebben wel gelijk, maar of het erg slim is voor de economie.. Wellicht zullen ze een controle op de website moeten uitvoeren waarin je het PN (Persoons nummer) van je paspoort moet invullen (waarin ze je leeftijd checken) en daarna een speciale service van PostNL die nogmaals de legitmatie checkt bij het bezorgen en ziet of het overeenkomt, zo ja meegeven, zo nee innemen en terugsturen naar de webshop eventueel met geldteruggave.

Dan nog een speciaal keurmerk van de staat en dus NIET van een particuliere organisatie die dit alles controleert en zodat je dus betrouwbare en wettelijk goede webwinkels krijgt.

wimmpie,
    Dan zit er een quote foutje in het script.
    Dit houd in dat er of een quote teveel is geopend of verkeerd gebruikt is e.d.

r-mulder,
    Mensen kunnen ook zelf zoeken hoor, dit soort dingen staat gewoon in onze db. Eigenlijk zou dit topic zelfs dicht moeten omdat onze website er al zelf antwoord op geeft.

Ik ontving ook al een e-mail van deze TS waar ik als volgt op heb gereageerd.

Mensen: leer eens eerst te zoeken op http://www.virusalert.nl/.
    Daar kan je lezen dat dit een HOAX is.
    Ik weet niet welke zielepoot dit doorstuurd maar gewoon rapporteren m.b.v. OPTA / Spamklacht.

Meer info over een HOAX:
    http://www.virusalert.nl/?show=info&id=hoax

Meer info over deze e-mail:
    http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=145

Bij deze dus een lock.

@Brokentrack,
    Jouw methode werkt niet als een ander script de checkbox veranderd, of als je dat met een toetsenbord doet / als hij al gecheckt staat. Om veel extra code te voorkomen en extra bandwidth te verspillen werkt een setInterval() nog altijd het beste.

@TS,
    Zorg ervoor dat je jQuery hebt geencluded voor je onderstaand script plaatst.

Ik neem aan dat veder een typfout was en verder moest zijn?

Het zou hiermee moeten werken.

Je hebt het nergens nodig, alleen:
    - als de input een float (met decimalen) is;
    - als de input een string is (met quotes) en je ermee wilt rekenen.

Dus bij een select optie waarbij je als waarde 0,1,2 meegeeft bijvoorbeeld is dit in principe niet nodig, tenzij je ermee wil rekenen, a.d.h.v. de PHP instelling op de server kan het zo zijn dat hij hem dan niet pakt omdat je hem als string opgeeft in de HTML (value="2").

Je moet er gewoon mee spelen en als het niet werkt intval() erin zetten.

Persoonlijk heb ik nooit intval nodig, ik klier daar alleen mee met JavaScript omdat die taal vele malen strenger is met rekenen i.c.m. integers / floats / strings.

Open maar een check topic ;), maar gelieve dit in het vervolg via PB te doen naar een moderator, aangezien de moderatoren hierover oordelen en niet de leden.

Je doet dit in PHP denk ik?
    Dan kan je gewoon:
    stripslashes() over de output heen halen en dan worden die slashes weggehaald.

Hoe je dan die quotes op de goede plek weer invult zul je zelf over na moeten denken.