Posts by L.Groot

Layout vind ik nog niet eens zo slecht, enkel is je afreken systeem niet goed.
    Als ik namelijk iets in m'n winkelwagentje doe (Phone 4/4S (zwart) van 6,99) dan staat er dit:

Phone 4/4S (zwart) 1 6,99 6,99
    ----------------------------------
    Subtotaaal: 5,87
    19% BTW 1,12
    Totaal 6,99

Zoals hierboven te zien is, klopt je subtotaal niet met de SOM van je producten. Je moet je product prijs ook op 5,87 zetten, zodat het wel klopt. Nu zijn dit ongeldige facturen.

Succes ermee!

Wat BrokenTrack bedoeld (alleen hij legt het niet duidelijk genoeg uit denk ik) is dat je een kolom aan je MySQL tabel moet toevoegen (in de leden kolom) die de naam "id" krijgt. Dan geef je daar de PRIMARY waarde en AUTO_INCREMENT waarde aan via phpMyAdmin zodat de ID's automatisch oplopen en de tabel op de ID's is ingesteld.

Vervolgens moet je in je clan script zorgen dat hij i.p.v. de tabel updated en de username van de eigenaar in de clan tabel zet, het ID van die gebruiker erin zet.

Nu werkt dit wel aangezien het ID van een gebruiker nooit wijzigt en niet mee wijzigt met een verandering van een andere kolom in eenzelfde tabel.

Hopelijk is het nu duidelijker en anders vraag je het maar of stuur je me een PB.

PayPal heeft niet de leukste voorwaarden en klantvriendelijke medewerkers inderdaad. Ik heb samen met een vriend een eigen bedrijf en omdat wij nog 16 zijn mogen wij daar dus geen rekening hebben. Zelfs met toestemming, handtekening en telefonisch contact van onze wettelijke vertegenwoordigers was dit niet toegestaan. Echt heel vervelend allemaal maar gelukkig bieden wij PayPal nu aan via een PSP die nog veel meer betalingsmethodes ondersteund, goedkoper is, volledig Nederlands is (TinTel B.V.) en niet zeurt over je leeftijd.

Ontopic:
    Ik zou zowieso even oppassen met de domeinnaam. Er staat het woordje "paypal" in, wat een geregistreerd handelsmerk is van Ebay. Als jij dus zaken wil gaan doen onder die naam gebruik je indirect de naam van PayPal en ben je dus strafbaar bezig, tenzij je een wettelijk goedgekeurde bevestiging hebt van het gebruik van de naam "PayPal" maar dat lijkt me niet.

Hij is inderdaad wel grappig alleen ouderwets en daarnaast wel een beetje pro-Apple of pro-Linux gericht dus niet echt mijn ding :p. Ik betaal liever minder voor de hardware en wat meer voor goede software die veel mensen gebruiken dan dat ik een mooier uiterlijk heb en baggere software waar bijna niets voor te vinden is wat compatibel is.

Ruben ik kom wel een keertje bij je langs als ik in Apeldoorn zit (om de week) ^^. Ik zit daar om het weekend bij mijn vader in de fruiten buurt bij het Mheenpark in de buurt.

Dit zul je waarschijnlijk zelf moeten maken met de Application Program Interface van de desbetreffende Payment Service Provider. Aangezien elke website anders is kun je niet zomaar een script overnemen. De documentatie van zo'n API kun je vinden op de website van de PSP en wellicht staan ze op sommige hulp websites.

Succes ermee!

Wij kregen van de TS een verzoek om dit topic te sluiten aangezien het product verkocht is. Bij deze sluit ik dus dit topic.

Hieronder wat tips van mijn kant:
    A) Check goed en vraag het goed na of het om namaak artikelen gaat. Op het moment dat het product (met de handelsnaam / productnaam aangeduid op de verpakking) ook wordt verkocht in Nederland onder het echte merk, dan is het volgens de wet niet toegestaan dit product in te voeren.
    B) Zorg dat je er een declaratie formulier laat aanhechten en betaal op tijd de invoerrechten.
    C) Check goed hoe het wordt verzonden. Zorg altijd voor een track & trace code. In China wil nog wel eens een product "verdwijnen" [offtopic]het zijn lieve bezorgers hoor[/offtopic] dus zorg voor een goede verzekerde verzending.
    D) Check recensies na en controleer de Algemene Voorwaarden / Chinese Kamer van Koophandel na voor zekerheid.
    E) Kijk waarmee je kunt betalen en check hoe het zit met geld terugvorderen bij een wan-levering. Controleer daarnaast het retour beleid van de (web)winkel.
    F) Het klinkt misschien een beetje "stasi", maar op het moment dat je eerder een boete voor namaak checkt houden ze jouw adres op Amsterdam Airport Schiphol strenger in de gaten en ben je nog erger de pineut als ze je voor een 2e/3e keer betrappen (zie ook het nieuws over Chinese nep kleding). Normaal gesproken is er alleen een steekproef, maar houd er rekening mee dat Chinese verpakkingen sneller worden bekeken dan Duitse of Engelse bijvoorbeeld.
    G) Vaak is het mogelijk zo'n zending als "gift" te laten versturen. Er staat dan geen afzender / bedrijf op, waardoor het product minder opvalt op Amsterdam Airport Schiphol.
    H) Splits je zending in zendingen van maximaal $30 waarde per pakket. Mocht er een worden gepakt dan heb je de andere nog en loop je niet alles mis / betaal je wellicht niet de volle mep.

Hopelijk heb ik je geholpen hiermee en anders hoor ik het graag!

Ik programmeer ook nog in JavaScript met het jQuery framework, in CSS en HTML volledig uit mijn hoofd. Op het moment dat ik iets nodig heb en het niet weet, dan gebruik ik Google maar anders niet.

In VB en JAVA heb ik ook wel eens wat gemaakt (VB vooral i.c.m. Excel) en ook zonder die hulp.

Programmeren is een vak. Op het moment dat je alles voorgekauwd wordt is het geen vak meer maar een opzoek-taak. En daarnaast zie ik de meerwaarde van OO in projecten die ik meestal maak niet in. Om hele frameworks te gaan gebruiken voor websites van 4 PHP bestanden van elk max. 500 regels vind ik echt overkill en resource verspilling.

[offtopic]Waar is de goeie oude tijd gebleven dat mensen op een PC programmeerden met alleen een zwart scherm en witte tekst en zonder al die hulpjes en voorkauw werkjes...[/offtopic]

Je zult met een file_get_contents aanroep moeten werken ;).
    Dus je roept er eerst één op om de betaling aan te maken, dan verwijs je de klant naar de betaalpagina en vervolgens komt hij terug op de returnurl waar je weer een check aanroep doet en dat is eigenlijk alles.

Ik denk dat niemand je gratis gaat uitleggen hoe dit exact werkt. Wanneer er een vergoeding tegenover staat zou er wellicht wel iemand er tijd in willen stoppen. Wij moeten immers ook ergens van leven en voor niets gaat de zon op ;).

@BrokenTrack,
    Ik wil ook nog zélf wat programmeren i.p.v. dat een programma alles al voorkauwt. Het is leuk om iets zelf uit te zoeken i.p.v. dat alles al wordt voorgeschreven. Misschien dat ik hier alleen uit mezelf spreek hoor maar dat is de enige échte programmeur gedachte.

@H.Rayn,
    Zolang er niets in de AV staat van Zeen hebben ze nergens recht op ;). Zij kunnen ook niet de gebruikersnaam "microsoft" claimen op mijn website dus dat is dan jammer voor ze ;). Dus ze zullen moeten betalen of pech moeten hebben ;).