Posts by L.Groot

Waar staat dat DLL bestandje dan?
    En moet ik dat bestand gewoon met PHP.exe openen?

Bedankt alvast,

Lars
    P.S. Ik kies Xampp omdat daar nog PHP4 bij zit, en er veel bij zit, en het lekker werkt, naar mijn weten.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 17.01.10 21:18:52:
    Als ik overigens een eigen SMTP server installeer, en ik stuur een mailtje met mail(); (ik heb in php.ini ook de server veranderd!)
    Dan krijg ik deze error:
    Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 550 Invalid recipient: ******@live.nl in C:\web\htdocs\larsisgoed9\mail2.php on line 39

Beste,
    Ik gebruik nu Xampp met PHP Versie 4 (omdat het een hosting word, en het control panel waar ik de basis van gebruik werkt met php versie4).

Daar wil ik mailtjes mee sturen, nu gebruik ik daar PHP Mailer voor, echter moet voor gmail SSL worden aangezet in PHP.ini.
    Nu heb ik dus die ; weggehaald voor die regel (open_ssl ofzo), in de apache\bin map en in de php\ map.
    Echter, krijg ik nog steeds de melding:

PHP
    Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: no SSL support in this build in C:\web\htdocs\larsisgoed9\class.smtp.php on line 122

Hoe fix ik dit.
    Ik had al gelezen dat je er een DLL voor moest hebben, maar die zat niet bij Xampp...

Lars

Goed, nu mijn mening:
    Koop GEEN LG of Samsung dit zijn echt shit telefoons, ze hebben vaak de nieuwste bling bling, maar de processor en OS zijn bagger. Een paar liedjes erop en dat ding loopt vast, evenals de kwaliteit.
    Een Sony Ericsson is altijd goed, en de oude vertrouwde Nokia is ook nog goed naar mijn mening.
    Volgens mij is er geen Sony Ericsson PDA met toetsenbord, maar ik zou doorsparen en de HTC HD2 kopen. De IPhone is ook slechter en duurder dan de HTC HD2. (zie YoutTube).

Succes met het zoeken van een telefoon, en bij vragen PB maar!

Lars

Ja, ik gebruik al float(10,1)
    Maar, dan werkt AVG(cijfer); niet...

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 07.01.10 13:26:30:
    Dit is het stukje script nu:

PHP
    $result5 = mysql_query("SELECT AVG(cijfer) FROM cijfers WHERE `naam`='{$get_userdata['username']}'");
    $count = mysql_fetch_object($result5);

In de database staat:

PHP
    cijfer float(10,1)

En de volgende cijfers:
    1.0, 10.0, 10.0, 8.0, 10.0, 8.0, 9.0

Onder de naam admin, waaronder ik ook ingelogd ben.
    En nog krijg ik als (afgerond cijfer) 0.0.

Wat doe ik dan fout?

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 07.01.10 13:49:38:
    Ik krijg btw. wel deze warning:

PHP
    Notice: Undefined property: stdClass::$cijfer in /usr/home/larsisgoed9/domains/pretpark-online.nl/public_html/school/resultaten.php on line 45

En die valt op de lijn waar dit instaat:

PHP
    $overtje = $count->cijfer;

How can i solve it :)

Alleen, ik kan geen INT gebruiken, omdat je dan geen komma getallen kan invoeren..
    Dus werkt het niet...
    Hoe kan dit wel (ik zet de getallen in de database zoals 1.3 of moet ik ze dan 1,3 erin zetten?)

Lars

Heb nu dit:

PHP
    $result = mysql_query("SELECT COUNT(cijfer) as cijfer FROM cijfers WHERE `naam`='{$get_userdata['username']}'") or die(mysql_error());
    $meh = mysql_fetch_assoc($result);
    $result5 = mysql_query("SELECT * FROM cijfers WHERE `naam`='{$get_userdata['username']}'");
    $count = mysql_num_rows($result5);
    $overtje = $meh['cijfer']/$count;
    $over = number_format($meh['cijfer']/$count, 1);

Er komt 1 uit...
    M'n tabel cijfers bestaat uit:

PHP
    CREATE TABLE IF NOT EXISTS `cijfers` (
      `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
      `cijfer` float NOT NULL default '0',
      `weging` float NOT NULL default '0',
      `datum` int(11) NOT NULL default '0',
      `opmerking` text NOT NULL,
      `vak` int(11) NOT NULL default '0',
      `username` varchar(100) NOT NULL,
      PRIMARY KEY  (`id`)
    ) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=6 ;

En waar staat

PHP
    AS cijfer

eigenlijk voor?
    Wat moet daar komen uit m'n tabel?

Dan kan je alleen het aantal resultaten tellen:)

Heb dit geprobeerd:
    (incl script wat ik al had!)

Is alleen 1 probleem, het gemiddelde cijfer klopt niet...
    Ik had in de database een 1,0 9,5 10,0 8,2 9,5 8,0 8,9 staan, en ik krijg gemiddeld een 5..
    Terwijl als ik het uitreken, ik op een 7, nog wat uitkom...

Hoe kan dit, en hoe los ik het op :(:S

Bedankt alvast,

Lars

Beste,
    Hoe kan ik het beste de inhoud van een bepaalde kolom berekenen?
    Dus als ik bv. 2 rijen heb, met een kolom die "tijd" heet, en in de ene rij 2 en in de andere rij 3 staat, hoe krijg ik dan 5 op m'n scherm?

Ik zou het deze keer niet weten :(
    En ik heb het nodig, want wil voor me overhoor site het gemiddelde berekenen, en dan moet ik alle cijfers optellen..

Bedankt alvast,

Lars:O

(dit slaat op het stukje code van pagina 1!)

Nee, moet ook in de PHP tags :((
    Please, stop making a criminal or PHP game, if you don't know what a function is in PHP!!!!!!!

IN DE PHP TAGS, DIT IS EEN PHP FUNCTIE!!
    [offtopic]Zelfs een beginnende php lerende weet dit, koop eerst een boek (of download deze via TPB, en begin dan met scripten, niet de omgekeerde volgorde!!![/offtopic]

Dus zo:

Leer btw. ook GEEN <? php tags aan, maar leer de <?php tags aan.
    Omdat sommige hostings dan probleem geven (die hebben <? niet aan staan!)
    En ALLES wat GEEN < OF > tags heeft, of eindigd op (); of ; is een PHP functie!!
    Met HTML bereik je alleen de stijl, die is goed het gaat om wat erachter zit, en dit MOET met PHP.

Lars