Victor, als je hem vandaag instuurt kun je per uitzondering nog deelnemen ;). Vandaag 0:00 's nachts sluit alles dan definitief.
Posts by L.Groot
-
-
Nee dat is het helemaal niet, ze handelen gewoon uit eigen inzicht en op moment dat wij als beheerders en/of super moderatoren klachten krijgen of zelf vinden dat een genomen actie in onze ogen niet gerechtvaardigd is, moet de moderator in kwestie zijn actie kunnen verklaren en kunnen beargumenteren.
Er is dus inderdaad een richtlijn maar elke moderator kan hierin ruimschoots zijn eigen invulling geven.Het is erg jammer dat je het niet helemaal eens bent met onze regels, als iets je daarin dwars zit dan ontvang ik deze dwarsligging graag per PM, want ik weet hier zelf bij jou nog weinig vanaf.
Maar laten we het in dit topic nu verder over de sollicitaties op zich hebben, mocht er een erg groot belang zijn over de informering van hoe onze moderatoren moeten handelen dan is het handiger daar een extra apart topic voor te openen.
Met vriendelijke groet,
Lars Groot
Beheerder ICTscripters -
Omdat wij iedereen dezelfde kans willen geven. Onze regels zijn geen regels op basis van een dictatuur, maar slechts ter richtlijn. Bij ons is elke moderator zelf verantwoordelijk voor elke actie die hij uitvoert. Uiteraard moet hij de genomen actie wel kunnen verklaren en beargumenteren. Met behulp van met name de casusvragen kunnen wij een erg goed inzicht hebben in hoe een persoon is en wat zijn karakter is. Daarmee kijken wij dan ook of dit karakter binnen ons team past.
Hopende dat zo e.a. verklaard is.
Met vriendelijke groet,
Lars Groot
Beheerder ICTscripters -
-
Niet geschoten is altijd mis natuurlijk ;).
-
We hebben al 7 sollicitaties binnen, maar we zien er natuurlijk graag meer!
-
Hallo leden,
Wij zoeken een aantal leden die het leuk zouden vinden om in een gezellig team te werken en het niveau van ICTscripters op te waarderen.
Om te kunnen solliciteren moet je aan de onderstaande eisen voldoen (kans op aanname is bij ontbreken van een van de eisen erg klein):- Je bent geboren op óf voor 19-11-1997 (min. 16 jaar oud);
- Je hebt niet teveel straffen op je gebruikersnaam staan, en zeker geen oplichting gerelateerde zaken;
- Je hebt gemiddeld gezien elke dag wel tijd om ICTscripters te checken en daardoor dus de community goed in de gaten te houden;
- Je bent gemotiveerd en hebt ook ideeën;
- Je bent geen moderator bij een andere vergelijkbare ICT community (moderator zijn voor een andere community dan ICT gerelateerd is toegestaan, al moet je dit wel even vermelden bij je sollicitatie);
- Je spreekt en schrijft goed Nederlands, bent in het bezit van een Nederlands of Belgisch paspoort/ID-kaart en woont in Nederland of België;
- Je bent bereid om tenminste eenmaal per jaar bij onze crewmeeting aanwezig te zijn op een locatie die centraal ligt voor het team;
- Je bent geïnteresseerd in ICT en hebt aantoonbare kennis in tenminste één van deze vakgebieden: hardware, software (ook web programmeertalen), design of marktplaats.Om te solliciteren voor de 1e ronde vul je de onderstaande lijst in en mail je deze naar [email protected].
Een CV meesturen is niet verplicht maar heeft wel meerwaarde!LET OP!: mails moeten vanaf hetzelfde e-mail adres komen als die bij ICTscripters is ingevuld, anders wordt de sollicitatie volledig afgewezen!
Je ontvangt een ontvangstbevestiging als wij hem binnen hebben: ontvang je deze niet binnen 24 uur dan kun je er nog een mail achteraan sturen.De sollicitatieronde loopt van 19 november 2013 t/m 25 november 2013. Na 25 november wordt je sollicitatie niet meer meegenomen met de besprekingen. De besprekingen duren waarschijnlijk 1-2 weken, en iedereen die mee heeft gesolliciteerd ontvangt een bericht of hij/zij door mag voor de proefperiode. De proefperiode duurt vervolgens een maand en na deze maand beslissen we wie we behouden in het team en van wie we helaas afscheid moeten nemen.
De lijst:
Citaat1) Wat is je gebruikersnaam op ICTscripters?
2) Wat is je geboortedatum en aantal jaren lidmaatschap op ICTscripters?3) Kies telkens de eigenschap die het meeste bij jou past
A) Werkt graag onder druk / werkt liever niet onder druk
B) Gaat discussies graag aan / loopt discussies liever uit de weg
C) Gaat voor service/klanttevredenheid / gaat voor prijs/kwantiteit
D) Gaat helemaal voor één ding / houdt liever van afwisseling
E) Vraagt sneller naar een leidinggevende / lost liever zoveel mogelijk zelf op
F) Houd zich rustig tegenover een schreeuwend persoon / wordt zelf ook snel geïrriteerd4) Tot hoever reikt jouw ICT kennis? In welke fora categorieën zou jij kunnen bijdragen?
Casus vragen (hoe los je de volgende problemen op?) (min. 40, max. 150 woorden per casus!)
5) Een lid stuurt je een privébericht omdat moderator XXX hem zou hebben opgelicht.
Hoe ga je dit afhandelen, wie ga je eventueel benaderen en welke acties ga je ondernemen?
6) Een topic heeft al een grimmige sfeer en er is al een aantal keer iemand uitgescholden. Besluit je om het topic te sluiten of pak je het anders aan?
7) Een lid heeft een download geplaatst en die moet gekeurd worden. Welke stappen ga je ondernemen om te kijken of de download niet illegaal is en geen malware bevat?Iemand op Skype vraagt je om het e-mail adres van een lid van ICTscripters omdat deze hem zou hebben opgelicht maar hij is het e-mail adres kwijt. Hoe pak je dit aan?
9) Je ziet op het profiel van iemand dat het een dubbelaccount is van een persoon die eerder mensen heeft opgelicht. Neem je hierop actie ja/nee en zo ja hoe, zo nee waarom niet?
10) Iemand maakt de TS uit voor oplichter in een marktplaats topic. Lid zegt dat de goederen die verkocht worden van hem zijn zonder toestemming. Wat doe je?
11) Iemand schrijft onfatsoenlijk Nederlands en reageert bot naar de leden toe. De vragen die de persoon stelt gaan meer de richting op van; het is een basis vraag maar ik snap het niet, los jij het aub even op. Hoe ga je hier mee om?12) Wat is je meerwaarde voor ons team? Wat maakt het dat we jou moeten aannemen en niet iemand anders?
13) Wat is je woonplaats en woon je in Nederland/België?
14) Ben je nog op een andere niet ICT-community moderator / beheer je een eigen community? En zo ja, waar richt deze community zich op en wat is het webadres?
15) Wat doe je in het dagelijks leven?
16) Heb je momenteel een project waar je mee bezig bent en zo ja wat is de link hiervan?Namens Willem en Tim wens ik jullie erg veel succes en hoop ik dat wij goede kandidaten krijgen aangeboden!
Met vriendelijke groet,
Lars Groot
Beheerder ICTscripters -
Beste leden van ICTscripters,
Er is een lange tijd geen nieuws omtrent het team geweest dus daarom komt er nu in één keer erg veel informatie naar buiten.
Om met het beste nieuws te beginnen: Tim is vanaf nu super moderator. Deze functie is een tijdje geleden afgeschaft omdat Willem en ik beheerder zijn geworden en er toen geen gegadigde voor deze functie was + dat wij de functie niet meer nodig achtten. Wij merken echter dat wij als beheerder nu heel erg veel vragen over moderatoren krijgen en ook over topics in het algemeen. Daarom hebben wij besloten de functie super moderator terug te brengen in ons team. Voor jullie informatie volgen hieronder alle functies binnen ons team:
Moderator
Controleert topics en berichten en grijpt in waar nodig. Volgt de regels op en bestraft/waarschuwt leden als deze de regels overtreden. Behandelt reports zoveel mogelijk naar eigen kunnen en vraagt wanneer hij er niet uit komt hulp bij de super moderator. De moderator is het visitekaartje en vaste aanspreekpunt voor elk lid. Het is dus niet de bedoeling om direct naar een super moderator of beheerder te stappen als de kwestie niet eerst bij een moderator neer is gelegd. Momenteel vervullen Hamza-R en Ferhat.Remory deze functie.Super moderator
Is de "floormanager" of "supervisor" over de moderatoren. Hij zorgt ervoor dat er genoeg moderatoren zijn en geeft dit aan bij de beheerders wanneer dit niet het geval is. Tevens helpt hij de moderatoren mee als het druk is en handelt hij klachten over onze moderatoren af. Deze functie wordt momenteel vervult door Tim.Adviserende staff
Geven advies af aan de beheerders en aan de eigenaar en ontwikkelen de website verder af. Deze functie wordt momenteel vervult door R-Mijnten en Stefan.J.Beheerder
Zorgt ervoor dat de website draaiende blijft. Coördineert de inhoud, geeft nieuwe ideeën door aan de developers, behandelt de linkpartners en is een vast aanspreekpunt voor de super moderator. Is tevens verantwoordelijk voor de regels en het bijwerken hiervan en zorgt achter de schermen voor allerlei organisatorische zaken. Behandelt klachten wanneer de super moderatoren hier niet uitkomen. Deze functie wordt momenteel vervult door Willem en L.Groot.Eigenaar
Zorgt dat de server en de website online blijven en dat contracten met derde partijen goed geregeld zijn en blijven. Deze functie wordt momenteel vervult door K.Rens.Het is dus niet de bedoeling om direct naar een super moderator of hoger te stappen, eerst je probleem of vraag bij een moderator neerleggen, hij zal dit verder naar boven doorspelen indien hij dit nodig acht. Iedereen van het team van beheerder en hoger reageert standaard niet op dit soort kwesties, tenzij anders afgesproken.
Daarnaast is een moderator zelf verantwoordelijk voor de straf die hij oplegt. Onze regels zijn er zodat in het algemeen duidelijk is wat er verwacht wordt van jullie en wat jullie van ons kunnen verwachten. Een moderator kan oordelen dat de straf die op een bepaald feit staat niet juist is en kan zodoende een andere straf opleggen. Als je het hier niet mee eens bent zal een andere moderator je hierbij kunnen helpen en uitzoeken of het daadwerkelijk niet correct is.
Dan het tweede punt, helaas treed MJorritsma af als moderator binnen het team. Het volgende bericht heeft hij voor jullie achtergelaten:
CitaatBeste leden,
Ik ben in de afgelopen weken / maanden een stuk minder actief geweest op ICT Scripters en ik denk dat hier in de toekomst weinig verandering in zal komen. Ik ben me er dus van bewust dat ik de taak als moderator niet meer op een gewenst niveau uit kan voeren en daarom heb ik besloten om te stoppen als moderator op ICT Scripters.
Ik wil de leden hier bedanken voor de leuke tijd op ICT Scripters. Ik heb veel geleerd hier en heb altijd trots naar de community gekeken. Toch ben ik nu op een punt aangekomen waar ik keuzes moet maken qua tijd / interesse en daar hoort ICT Scripters (helaas) niet meer bij.
Ik zal hier nog regelmatig een keer langswippen en mochten jullie mij nodig hebben is er natuurlijk altijd nog de PM mogelijkheid op deze website.
Ik wil mijn toekomstige opvolger veel succes wensen, wat wel goed komt denk ik; er staat hier namelijk een geweldig team waar ik met veel plezier mee samengewerkt heb. Daar wil ik ze dan ook bij deze (nogmaals) voor bedanken.
Namens het volledige team wens ik hem erg veel succes in zijn verdere leven en wij zien hem graag terug als elite lid op onze website. Maks het ga je goed!Dan het laatste en wellicht voor jullie het interessantste punt: door het afscheid van MJorritsma en de promotie van Tim zijn er te weinig moderatoren op onze website. Daarom starten wij volgende week een nieuwe sollicitatieronde met o.a. een vragenlijst. Wij zijn vanaf dan op zoek naar ongeveer 2-4 nieuwe moderatoren, afhankelijk van het aanbod. Daarover zal volgende week meer informatie beschikbaar komen. Deze sollicitatie zal door mij worden geleid en het hele team zal deels invloed hebben op de beslissing hiervan.
In de tussentijd heeft het geen zin om berichten naar ons te sturen, integendeel: hierdoor zal je sneller worden geweigerd.
Ik hoop jullie hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Lars Groot
Beheerder ICTscripters -
Enige minpunt wat ik kan verzinnen bij de Xperia Z is dat het scherm en de achterkant relatief wat sneller vies worden en dat de kijkhoek van het scherm wellicht niet 100% perfect is als je hem schuin gaat houden. Maar meestal kijk je recht tegen een scherm aan geloof ik dus dat mis ik totaal niet ;). Daar staat overigens wel tegenover dat het scherm erg duidelijk is qua kleurweergave (HD 1080P scherm) en dat er een erg goede camera op zit waarmee je dus ook onderwater opnames kunt maken. Andere nadelen als batterij snel leeg heb je bij elke smartphone, gewoon 's nachts opladen en dan kom ik altijd rond met mn accu.
-
Graag even een vriendelijk verzoek om het script aan de download sectie toe te voegen, dit i.v.m. dat dit topic straks weer ver naar beneden gaat in de topic lijst.
-
Of de Sony Xperia Z1. Ik heb zelf de voorganger, de Xperia Z en die bevalt echt uitstekend! Vooral dat ze Sony Walkman® er terug in hebben gebracht vind ik heel erg fijn, het programma TrackID® werkt naar mijn mening ook stukken beter dan Shazam en Sony Music Unlimited® (kost een bepaald bedrag per maand) waardoor je onbeperkt muziek (legaal) kunt luisteren is een erg goede feature. Daarnaast werkt de telefoon snel en is bij mij nog nooit vastgelopen. De grootte interne opslag (16GB) en mogelijkheid tot SD uitbreiding is erg fijn en het feit dat alle aansluitingen achter klepjes zijn verwerkt maakt dat die ook niet zomaar vies kunnen worden of kapot kunnen gaan. Daar komt nog bij dat de telefoon waterdicht is tot 2 meter gedurende 30 minuten (zelf ook getest in een zwembad) en ook stofdicht is.
Kortom echt een telefoon waar je ú tegen zegt ;). De prijs is uiteraard niet super goedkoop maar daarvoor krijg je wel goede kwaliteit en service van Sony terug. Apple is naar mijn mening te weinig specs voor veel te veel geld en Samsung is bagger kwaliteit en service die echt niet bepaald goed te noemen is. Zelfde geldt eigenlijk voor LG maar dat was denk ik al duidelijk voor de meeste mensen. Dus dan blijven HTC, Nokia, Sony en Huawei over en dan kies ik toch echt voor Sony. Of je moet een Windows Phone willen hebben dan kun je ook voor een Nokia Lumia gaan want dat zijn ook relatief goede toestellen heb ik me laten vertellen.
Succes met je keuze!
-
Stefan Named draait standaard op een DirectAdmin server en is dacht ik ook nodig als je 2+ IP's hebt.
-
Bestaat deze mapstructuur in public_html/templates/horizon: media/slider?
Dan even dit proberen bij de open_dir te zetten: "/home/hweijts/domains/de-horizon.net/public_html/templates/horizon/media/slider" -
En het lijkt mij wel een normale gang van zaken dat de TS alle scripts post en niet zegt: zoek het zelf maar op in de v3 map want wij gaan niet dingen opzoeken. De TS moet gewoon de volledige informatie geven, doet hij dit niet dan wordt het topic zonder pardon gesloten.
-
Bump op aanvraag van de TS.
-
De nameservers van PCExtreme moet je bij de DNS instellingen op Versio even invoeren. Kwestie van een paar seconden werk en dan is de wijziging binnen 24 uur verwerkt.
-
Fils ik wil op basis van no-cure-no-pay direct wel even kijken voor je. Spreek me maar aan op FB/Skype ;).
-
Dit is inderdaad het geval geweest. Topic starter mag zich even buiten ICTScripters gaan vermaken en het topic gaat dicht. Graag de volgende keer wel in de vorm van een report dit melden.
-
-
Op de website van de Britse webwinkel Gameseek is af te lezen dat Grand Theft Auto 5 (GTA V) op 22 november toch uit komt op de PC. Je kunt hem daar pre-orderen en hij wordt de 22e dan netjes bij je thuis afgeleverd.
Rockstar North Inc. (het moederbedrijf van Grand Theft Auto) heeft nog niet gereageerd op het nieuws en heeft ook nog niets officieels naar buiten gebracht.
Er zwerven momenteel erg veel geruchten in de lucht over een PC versie van Grand Theft Auto 5 maar er is tot dusver nog niets officieel naar buiten gebracht.Britse webwinkel: http://www.gameseek.co.uk/pd/V…Grand-Theft-Auto-5-GTA-V-
Naar: http://www.spitsnieuws.nl/arch…-v-op-22-november-naar-pc