Posts by L.Groot

Het boek PHP5 in 10 minuten van Serge Terryn raad ik zeker aan als documentatie.
    Gewoon goed doorleren en dan als je zelf scripts kan schrijven php.net als referentie gebruiken.

Succes!

Lars

Het systeem is hiervoor nodig:

Ik wil een portfolio maken met een klantensysteem.
    Eenmaal ingelogd in dit systeem kun je kleine scripts kopen door mij geschreven (login systeem etc.).
    Je koopt hier een licensie voor, voor 5 websites (je mag hem op 5 sites online hebben).

In dit klantensysteem kan je onbeperkt de software downloaden.
    Als je het vervolgens installeert, vraagt het om resp. je login, je klanten serial en de product serial.

Het product serial krijg je per aankoop.

Als deze gegevens juist zijn kan je het systeem installeren op jouw server.
    Indien dit niet juist is, kan je het niet registreren.

Dan is er in de config van de scripts ook een check die controleert of de website waar het script op staat, al is geinstalleerd.
    Zo niet -> error, anders pagina weergeven.

Nu wil ik alle scripts encoderen, zodat niemand deze checks eruit kan halen.
    En dus zoek ik een veilig systeem, het liefste een class, of iets wat standaard in PHP zit ingebakken, om de geëncodeerde scripts de decoderen en dus zegmaar weer te geven in PHP, maar je kan de code dus als site eigenaar niet zien.

Zoiets als Zend denk ik, alleen zit dat al standaard in PHP, of is hier een class voor die ik kan gebruiken?
    Anders moet iedereen persee iets installeren, en dat wil ik liever niet.
    Het moet meteen te gebruiken zijn.

Op vraag 2)
    Als dus 1 persoon het systeem op 2 XAMPP servers installeert, krijg ik dus 2x een 127.0.0.1 IP erop.
    En ik wil gewoon het "outside" ip van die persoon hebben, i.p.v. 127.0.0.1.
    Dan gebruik ik $_SERVER['SERVER_ADDR'].

Lars

@Ferhat,
    Wat is dat nu weer voor "ik wil een post" antwoord?

On:
    Je moet inderdaad je hobby beoefenen als je je liefde bent verloren.
    And keep in mind: Er is altijd een andere ware, die je later tegenkomt en waar je meer van houd.

Lars

@killingdevil,
    Ik probeer het hier lokaal, en hij blijft maar laden :s

Dit is het script:

Op de server staat dit:

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 26.08.10 19:17:25:
    Het is opgelost.
    Op andere sites werkt het wel ;)

Nu nog 2 vragen aan jullie:
    1) Wat is de makkelijkste, en altijd al geinstalleerde (of via class die ik erbij kan leveren) encodeer programma?
    Dus bijv. zend ofzo, waarmee ik dus php bestanden kan encoderen?
    2) Hoe kan ik een website identificeren, dus wat is uniek per website / PHP installatie?
    Via $_SERVER['SERVER_ADDR'] kan ik het server IP opvragen, echter is dat bij bijv. localhost altijd hetzelfde (127.0.0.1) wat ik dus liever niet wil.
    Ik wil dan dus het IP van het huishouden / domein waar het staat geregistreert.
    Dus wat je met de BAT "ping google.nl" als IP krijgt.

Lars

@Killingdevil,

Dit is mogelijk, maar is wel minder veilig :(
    Ik had al wel gekeken naar een HTTP Request, maar daarvoor moet je wel iets installeren (een .dll ofzo).
    Ik had bij targetpay wel een http class, misschien kan ik die gebruiken..

Maar, wat kan dan wel met een GET request?

Lars

Vraag1:
    Met:

PHP
    <?php
    if($data->vipdays > 0){
    echo 'Je bent V.I.P.!';
    } else{
    echo 'Geen toegang!';
    }
    ?>

Vraag2:
    Door alle </div> en </table> toe te voegen.

Lars

Werkt deze:

Dit moet haast wel.
    Tevens moet je misschien de SQL nog aanpassen, omdat ik niet wist met welke functie je login ophaald, array of object.

Lars

Oké, een laatste probeersel voor het slapen gaan:

Hij is nu veilig, in goede taal geschreven en net geschreven.

Hopelijk werkt ie..
    Ik was alleen niet zeker van dit:

PHP
    $data[login]

Ik hoop dat het juist is, anders moet je het nog even veranderen.

Lars

Vind ik persoonlijk niet, omdat als je straks 10 werelden hebt, je 100 en table's hebt.
    En dat vind ik niet bepaald overzichtelijk in PMA.

Maar, ieder z'n eigen methode, en geen 1 is fout.

Lars

Ik zie het:
    Je hebt bij de submit knop geen name opgegeven :)

PHP
    <input type=submit value='Word levend!'>

Moet worden:

PHP
    <input type='submit' name='doen' value='Word levend!'>

Anders geef je er geen naam aan, en bestaat die niet...

Lars

RS,
    Nou ja, ik hoor wel eens mensen:
    "Pown", "Voel die!" en "Shot!" roepen als ze een maffiagame aan het spelen zijn op school, dus die zijn er dan zeker weten met hun hoofd bij...

Lars

RS,
    Ja, maar verwacht je dan ook dat iemand hier z'n site op de eerste pagina van google krijgt als er al bijna 5 miljoen resultaten zijn?
    Ik denk het niet...

Tevens zeg ik niet dat Pokémon en Avatar zo real-life zijn.
    Maar dit is gewoon een spel wat netzoals GTA een beetje "grof" is in de zin van het stimuleert mensen om met een wapen op zak te lopen en iemand te vermoorden.
    Aangezien het in het spel ook kan en zo makkelijk is, waarom dan in real-life niet?

Maar ja, wat ik al zei, ieder z'n eigen ding en mening.
    Zolang je een spel maar niet gaat toepassen in de realiteit boeit het me niks.

Lars

Ik moet overdag naar school, en tevens als ik om 15:00 even in die doos kijk, ziet het er niet bepaald licht uit.

Tevens vind ik het ook leuk om te kijken hoe hij slaapt zonder foto.

En ik weet dat je zegt: Gebruik een zaklamp, maar dat geeft te weinig licht, en misschien schijn ik dan in z'n ogen.

Lars

Jesse,
    Je slaat een layout nooit op in een JPEG bestand, omdat die kwaliteit barre slecht is.
    Gebruik PNG voor de beste kwaliteit maar een groot bestand, en GIF voor gemiddelde kwaliteit en een klein bestand.

Tevens zijn dat de enige 2 formaten met een "transparant" functie, wat soms wel eens handig is.

Lars