Tieske,
Voor de onderdelen vragen we geen geld/geven we geen geld dus dat zal de prijs zeker niet beïnvloeden ;).
Tieske,
Voor de onderdelen vragen we geen geld/geven we geen geld dus dat zal de prijs zeker niet beïnvloeden ;).
Het lijkt me inderdaad erg leuk om veel van de leden te ontmoeten in 2014 via de meeting.
Gelukkig en succesvol 2014!
Nog wel even ter informatie wat ik vergeten ben te zeggen: je moet lid zijn vóór 1 januari 2014 om deel te kunnen nemen aan de meeting. M.a.w. het is niet de bedoeling dat mensen lid worden van ICTscripters voor de meeting. Het is een meeting voor leden, niet voor eendagsvliegen. Je moet dus een account hebben die vóór 1 januari 2014 is geregistreerd en tenminste één post heeft. Het meenemen van max. 2 introducés is toegestaan, mits zij natuurlijk wel de entree prijs betalen.
Hoop dat zo alles duidelijk is, gezien de vele PB's omtrent dit onderwerp.
Maks dat lijkt me een erg leuk initiatief! Ik zal een dezer dagen contact met je opnemen ;). Bedankt voor je aanmelding alvast!
Omdat we waarschijnlijk niet meerdere zalen zullen gaan afhuren is mijn idee om één zaal te hebben waarin de activiteiten plaatsvinden en de bar met een rustig muziekje ergens anders in het gebouw waar je heen kan als je de informatie die gaande is niet de moeite waard vind te volgen ;).
Hallo iedereen,
Zoals belooft is hier het officiële topic voor de community meeting van 2014!
Dit zal de allereerste community meeting van ICTscripters zijn en zal daarom meteen groot moeten gaan uitpakken.
Wat we nú al weten:
- Locatie: Utrecht! Welke kroeg/zaal we precies in gaan zitten weten we nog niet. Eerst moeten we de opkomst grotendeels weten en ook weten hoeveel euro men ervoor overheeft.
- Datum: de datum is geprikt op 2 mei 2014. Waarom precies die datum? Het is een datum in de vakantie en daarnaast op een vrijdag. Op zaterdag valt er niets te verhuren, en op andere doordeweekse dagen is er veel 's avonds dicht. Waarom we geen poll doen is erg simpel: je moet gewoon een datum prikken omdat er altijd wel iemand niet kan. Omdat dit een grote community is, kunnen we niet anders dan gewoon een datum prikken die voor de meesten wel vrij moet zijn.
- De tijd: de tijd is nog niet precies bekend, maar houd rekening met vanaf 20:00 tot in de late uurtjes. Overigens ben je vrij om te gaan wanneer je wil, later binnenkomen kan alleen in overleg (i.v.m. dat we alleen genodigden willen hebben!).
Het programma:
Kei leuk zo'n meeting natuurlijk, maar wat valt er precies allemaal te beleven?
Nou de onderstaande dingen zullen sowieso plaatsvinden:
- ICTs goals for 2014. Zoals de titel zegt: wat gaan we als ICTscripters dit jaar nog allemaal doen, en vooral wat zijn onze doelen? Gepresenteert door Koen en/of de beheerders.
- InfoTake programmeren. Door een nog nader te bepalen persoon, uitleg over programmeren, wat er bij komt kijken, tips etc.
- InfoTake webhosting. Door een nog nader te bepalen persoon uitleg hoe je het beste kunt kiezen voor een webhosting provider, type domeinnaam, virtual server etc.
- InfoTake ideeën. Hoe bepaal je een idee voor een goed project? Hoe pak je alles het beste aan? Gepresenteert door mij, L.Groot ;).
- ICTs Got Talent! ICT'ers kunnen meer dan alleen maar programmeren of servertjes updaten. Geef je op met een ander talent. Kun je goed dansen, zingen, acteren, caberetten of wat dan ook, laat het zien! Er is een jury die nader bekend gemaakt wordt en er valt een leuke prijs te winnen ;).
- ICTs Going Wild! Op een gegeven moment op de avond zijn we klaar met al het geleuter en is het tijd voor een drankje, goede muziek en om elkaar nog beter te leren kennen ;).
De rest van het programma en de exacte tijden worden nog bekend gemaakt over enkele dagen/weken.
Wat alvast voor nu van belang is:
- de alcoholleeftijd in Nederland is sinds vandaag 18+. Ook wij van ICTscripters houden ons hieraan, dus jongeren die 18- zijn, zijn van harte welkom op ons feest maar zonder drank op. Zowel voor niet, als tijdens niet. Constateren wij dit wel dan verwijderen we je van de gehele meeting zonder geld terug te betalen. Overigens ben ik zelf geen voorstander van deze wet, maar wettelijk zijn wij en is de kroeg/evenemententerrein verplicht zo te handhaven.
- bovenstaande geldt overigens hetzelfde voor drugs, al lijkt me dat vrij logisch ;).
- de kosten voor de meeting zullen tussen de 0 en 20 euro bedragen, exclusief reiskosten (en waarschijnlijk ook consumpties).
- je moet een account op ICTscripters hebben die vóór 1 januari 2014 is geregistreerd en tenminste één post heeft. Het meenemen van max. 2 introducés is toegestaan, mits zij natuurlijk wel de entree prijs betalen.
Heb je helemaal zin in de meeting en weet je al zeker dat je gaat komen? Mooi: count jezelf dan in via de poll!
De poll zal openblijven tot volgende week vrijdag 10 januari, dan willen we inventariseren welk café/evenemententerrein we kunnen huren en hoeveel man we hebben.
Alvast heel erg bedankt en jullie horen z.s.m. meer!
Dit topic kun je gebruiken voor vragen over de meeting, voor meerijden/carpoolen en natuurlijk om tips aan ons als organisatie te geven (het is tenslotte de 1e keer, ook voor ons!). Ik zal de meeting grotendeels gaan organiseren en leiden, maar ook aan de rest van de crew kun je je ei kwijt en ook de rest van de crew zal zijn/haar steentje aan de meeting gaan bijdragen (hoop ik:)).
Tot later!
Mijn provider is al up-to-date want heb nooit ergens last van gehad :).
Ook namens mij iedereen een fijne kerst en alvast een gelukkig 2014!
Haha Ferhat wij laten niks los :P. Eerst mag de winnaar ervan genieten en daarna de community :P.
Het maakte voor deze actie niets uit hoe lang of je lid was/bent of hoeveel posts je hebt. Het doel was om de opdracht binnen de gestelde termijn uit te voeren en dat heeft hij gedaan. Zijn profiel is dan misschien niet gevuld maar is ook niet tegen onze regels ingevuld dus is Grily gewoon de terechte winnaar!
Om de verassing voor Grily erin te houden plaats ik niets, maar ik nodig Grily wel uit om er foto's van te maken en dat hier te plaatsen :).
De actie is al een aantal dagen/weken afgelopen helaas.
De actie is gewonnen door Grily! Hij was op tijd met inzenden en heeft 11 van de 12 verschillen gevonden + een slogan waar we allicht iets mee kunnen doen. Ik heb contact met hem gehad en het kerstpakket komt zijn kant op.
Grily van harte gefeliciteerd en namens het gehele ICTscripters team dank ik iedereen voor zijn/haar deelname!
Metr vriendelijke groet,
Lars Groot
Beheerder ICTscripters
Ik ga inderdaad over de meetings en er komt vandaag of uiterlijk morgen (eindelijk) een apart topic voor. De leden meeting is ergens in de zomer en zal de intentie hebben van een aantal presentaties (tenminste van mij), daarna een kletsrondje en ontmoeting voor velen en vervolgens een party voor de mensen die willen blijven. Dit gaat plaats vinden in een pand die ik ga afhuren (en waarvoor iedereen dus ook een bijdrage moet betalen) en vind waarschijnlijk plaats in Utrecht/Amersfoort nabij een station zodat dit voor een ieder makkelijk te bereiken is.
De crewmeeting is deze kerstvakantie al (ik hoop dat ik het gepland krijg) en vind plaats in een kroeg en dat is puur ter kennismaking en ik zal er ook nog een kleine presentatie geven. Deze meeting is voor zover ik hoop gratis, enkel wil de kroeg waarschijnlijk wel dat jullie allemaal tenminste 2 drankjes daar kopen. Dat zal waarschijnlijk in Utrecht in een studentenkroeg plaatsvinden.
Beide meetings beginnen ergens rond een uur of 20:00 en kunnen in de late uurtjes doorgaan (zeker de leden meeting).
Nog iets anders, ik had de laatste tijd weinig tijd dus de handleiding hebben jullie nog tegoed van mij. Dit weekend gaat me dat denk ik wel lukken!
Hoop dat zo e.a. duidelijk is.
Jazeker, excuses voor het late bericht. Achter de schermen maken we er een kerstpakket van, gezien ons idee niet meer te krijgen was in de winkels. Binnen enkele dagen is bekend wie de winnaar is en gaan we het kerstpakket leveren ;).
Refferalboy,
Het beste plaats je gewoon een report dan kan de moderator die actief is het het beste en het snelste afhandelen ;). En het scheelt jou ook weer werk en is beter voor onze administratie: drie vliegen in één klap dus.
Met vriendelijke groet,
Lars Groot
Beheerder ICTscripters
Beste leden,
De sollicitatieronde is compleet verwerkt en nogmaals bedanken wij iedereen voor hun deelname!
Er hebben 11 personen gesolliciteerd en daarvan mogen er maar liefst 7 doorgaan in de proefperiode. Dit betekent dat ze vanaf zaterdag 7 december 2013 t/m dinsdag 7 januari 2014 mogen laten zien wat ze in huis hebben. Op 7 januari 2014 volgt er bericht over wie er door mogen als echte moderator en van wie we misschien afscheid moeten nemen.
Door voor de proefperiode zijn:
- A.Bijlsma (Anthony)
- J.Rijdes (Jeffrey)
- L.Kok (Laurens)
- Cas (Cas)
- M.Beers (Michael)
- M.Remijn (Mark)
- Victor (Victor)
Wij wensen hun allen erg veel succes en hopen dat ze het er goed van af gaan brengen!
Dan nog een mindere mededeling: F.Remory (Ferhat) heeft aangekondigd zijn functie als moderator te gaan neerleggen. Privé is er e.e.a. aan de hand wat extra tijd van hem vergt en daarom vind hij dat hij zijn functie niet meer naar behoren kan uitvoeren. Uiteraard vinden wij het erg jammer dat hij weggaat, maar toch ook goed dat hij zelf aangeeft dat hij geen tijd meer over heeft en dat wij daar niet zelf achter hoeven te komen.
Ferhat bedankt voor de tijd dat je bij ons moderator bent geweest en de elite status die je vanaf a.s. zaterdag krijgt is je meer dan verdient!
Als laatste nog een leuke mededeling: ergens in de lente/zomer volgend jaar zijn we van plan een community meeting te gaan organiseren. Voor een kleine bijdrage gaan we centraal in Nederland (waarschijnlijk Utrecht of Amsterdam) een meeting organiseren waarin een aantal personen een presentatie zullen doen (in ieder geval ikzelf :)) en waar na afloop lekker gedronken kan worden (ook non-alcoholisch uiteraard!) op een lekker muziekje. Kortom, een goede manier om de community beter te leren kennen en daarnaast een manier om ons als ICTscripters eens als een échte community te kunnen neerzetten. Graag hoor ik jullie belangstelling hiervoor in een topic wat binnenkort zal worden aangemaakt, daar zal ook meer informatie over de bijdrage, het programma, de datum/tijd en de locatie bekend worden gemaakt.
Hopelijk zijn jullie weer voldoende op de hoogte!
Met vriendelijke groet, ook namens de rest van het team,
Lars Groot
Beheerder ICTscripters
@Wmdiensten,
Ah top duidelijk uitgelegd! En is het dan zo dat Ziggo en UPC beiden alleen over de kabel aanbieden en geen glasvezel? Want ik las dat ergens op de website van UPC.nl geloof ik.
Glammiiee maar dat is via de kabel of niet? Want je kan kabel en glasvezel eigenlijk niet met elkaar vergelijken, volgensmij is de snelheid van de kabel wat minder stabiel en heb je een hogere ping of heb ik dat fout?
Wij betalen bij Telfort nu €45,- per maand voor 50/50mb glasvezel internet, hd televisie met het extra pakket en vast laag bellen.
Totaal nemen we er nu 11 in behandeling en ik verwacht over een week of anderhalf-twee max. te weten wie er de proefperiode kunnen ingaan.