Posts by L.Groot

SkyNet,
    Als hun gewoon sites en proxy's blokkeren heeft niemand er last van.
    En ik dreig er niet mee, ik meld alleen dat ik die kennis heb maar dat ik het niet wil doen.
    Als ze me morgen uit de les halen dan doen ze dat maar, blijkt helemaal dat ze zwak zijn.

Er staan nergens voorwaarden, die heb ik ook nooit ergens gelezen ofzo of mijn handtekening onder moeten zetten.
    Mail lezen en sturen is niet verboden en ik heb het over een tussenuur (dus wanneer je vrij hebt).
    Dus je wil zeggen dat als ik een internet cafe heb en ik hang ergens voorwaarden op die niet goed zichtbaar zijn of waar je niet op gewezen / getekend heb waar ik in zet dat ik de computer bespied en alles in de gaten hou dan mag dit gewoon?

Wet = wet of je nu een overheidsorganistie hebt of een B.v., een wet = een wet.

Tenminste, zo denk ik erover.

Beste,

Ik zat vanmiddag in de Mediatheek (studiezaal met computers) bij mij op school, en wat zal je zien, krijg je weer een tekst op je scherm met "programma afsluiten anders word je account geblokkeerd".
    Dit betekend dus dat ze gewoon mee zitten te gluren, wat volgens mij verboden is bij bijvoorbeeld e-mails etc.
    Want wie kan aantonen dat ze geen e-mails lezen?

Daarom heb ik een aardig mailtje gestuurd naar de directie:

Maar wat vinden jullie hier nu van, ik bedoel ik vind het een kwalijke zaak..

Bedankt voor je mening!

brentvdh,
    Kan jij ook zonder typefouten etc. typen?
    Dus incl. interpunctie zoals hoofdletters, leestekens etc.?
    En dus ook goede d/t/dt combinaties?
    Heb je een Nederlands diploma, ofzoiets?
    Dan zou ik nl. misschien iets van je geschreven willen hebben :)

Je bedoeld tabben?
    Dat moet je gewoon doet met tab functie.
    Voor elke accolade maak je dan een tab.
    Dus bijv.

PHP
    if(){
      if(){
        Uitvoeren
      }
    }
    PHP
    mysql_query("UPDATE families SET draaitijd=NOW(), draaien=200 WHERE naam='".data->familie."'");

Die 200 is het aantal seconden dat je moet wachten (een uur is dus 3600).

Succes ermee ;)

Met jQuery word het zo:

(bron: http://api.jquery.com/toggle/)

Ik vind het in jQuery mooier en bovendien gebruikt CP al jQuery voor o.a. de afbeeldingen.
    De laadtijd is denk ik bijna nauwelijks meer en ja, als het toch iets te veel laadtijd kost gebruik je wel gewoon alleen JavaScript en geen jQuery :)

@Gio,
    Ik geef alleen de code voor CP om dit te realiseren ik weet dus niet waar je die onzin vandaan haalt?

Kan heel simpel
    In html en javascript.
    Nl. gewoon dit:

PHP
    <div style="display:none">Hier de code/tekst</div>

Als je op een knop drukt vervang je met JS de display:none naar display: block en het is klaar :)
    Je kan het met jQuery mooier en geanimeerd maken maar ja, voor standaard kan het zo ;)

Om Darsstar aan te vullen:
    Als je een veldnaam hebt die uit cijfers bevat (eg. "5" of "32995") dan moet je altijd backticks gebruiken.
    Indien je veldnamen ook letters bevatten dan gebruik je beter geen backticks.
    Ook * is niet handig als je alleen een login naam nodig hebt. Je haalt namelijk bij bijv. een user tabel alle velden op, terwijl je er maar één nodig hebt.
    Tevens staat het netter om de tabelnamen per stuk te noemen. Indien je meer dan 15 velden hebt die je allemaal nodig hebt raad ik je wel aan een * te gebruiken.

Beste,

Voor m'n oma's verjaardag wil ik een pepermolen kopen.
    Om met de tijd mee te gaan, wil ik graag een elektrische.
    Nu heb ik het hele internet afgezocht, maar alleen relatiegeschenk zooi, maar ik wil gewoon een soort van Wehkamp.nl waarbij ik er één bestel zonder opdrukshit, en dat het z.s.m. in huis is (uiterlijk 3 werkdagen).

De volgende specificaties moeten erop zitten:
    - Zwart of zilverkleurig (voorkeur zilver)
    - Maximaal 15,00 incl. btw & verzendkosten
    - Betrouwbare webshop met keurmerk

Ik hoop dat iemand van jullie er een kan vinden.

Alvast bedankt!

Edit: Ik heb er één gevonden:
    http://www.aximax.nl/catalog/b…epermolen-p-70482559.html
    Hij is 16,95 incl. btw & verzendkosten.
    Dus ietsjes duurder maar kan nog net.
    Als je een goedkopere ziet meld dat dan :)

Dat kan alleen via MySQL database.
    Daar sla je dan alles op etc.
    En dan controleer je in de PHP of hij al bestaat (evt. onder andere extensie) en dan verwijder je de oude erbij.

Lijkt me niet super moeilijk.

Beste,

Ik ben weer eens aan de slag gegaan met jQuery drag & drop voor een klasgenoot van me.
    Dit heb ik gecombineerd met PHP (voor minder regels code) en dit heb ik er van gemaakt:

http://rapifia.nl/foot/index.php
    (het is Feyenoord idd, ben zelf voor Ajax maar hij dus voor Feyenoord ;))

Nu is het probleem, dat als je een object erop plaatst krijg je netjes de melding, het element word ook gedisabled.
    Echter als je nu de "speler" er uit haalt en ergens heen sleept, blijft hij op disabled, terwijl hij dan weer enabled moet worden..

Deze code geef jQuery zelf aan die daarvoor moet werken:

PHP
    out: function(event, ui) {
    				$(this).droppable({ disabled: false });
    			},

Hij staat erin maar werkt dus niet..

Wat heb ik verkeerd gedaan?

Alvast bedankt!

Deze moet werken:

Wat ik me afvraag is waar je de constante ID vandaan haalt, maar goed.
    Dat zul je zelf moeten uitzoeken want dat staat niet in dit script.