Maar de kwaliteit van LG is wel een stukkie minder dan merken als Sony en HTC bijvoorbeeld. LG classificeer ik echt als een budget merk, Samsung presteert het als middenmoot (maar wordt de laatste tijd wel steeds duurder met dezelfde kwaliteit / verhouding specs), Sony zit bij mij zeker als high-end merk. Kijk naar hun vorderingen en prestaties de afgelopen jaren: de Z (en ZI en ZII) en de Z Ultra dat gewoon top toestellen zijn met een goede camera, niet zo dik, groot en duidelijk scherm en zelfs waterdicht + een goede accu en mogelijkheid voor SD uitbreiding. Daarbij een goed aangepaste versie van Android met hun eigen (old skool) Walkman app erin, TrackID (naar mijn idee een betere variant als Shazam) en nog andere eigen software. HTC zit tussen Sony en Samsung in naar mijn idee, maar presteert wel goed aan de kant van Sony, is zegmaar net iets minder vernieuwend geweest de afgelopen jaren, maar produceert nog altijd goede toestellen. Apple is qua kwaliteit redelijk, de software is erg goed, maar de prijs, garantie en gebruiksvriendelijkheid is echt ver onder de maat. Liedjes nog altijd overzetten via een muziek player?! Een garantie met allerlei haken en ogen en een prijs waar je niet wow maar WOOOOW tegen zegt want hun producten zijn overpriced als de malle. Maar eens is eens, de software ziet er dan wel weer goed uit en ze hebben een goede en betrouwbare appstore. Is dat het geld waard? Nee zeker niet.
Naar mijn idee dus als volgt de indeling van betrouwbaarheid en goedheid van merken (laag naar hoog)
- LG, Medion en alle andere onbekende merken, al dan niet Chinees of Medion (Aldi) gerelateerd
- Apple
- Samsung
- HTC
- Sony