Posts by MOnkNL

echo je query zodat je hem in phpmyadmin kan uitvoeren.

Zet je kollom 'titel' op uniek zodat dubbele waardes niet zijn toegestaan.

Voer je query als volgt uit:

PHP
    <?php
    if($result=mysqli_query($con,$sql)){ 
     //voer controle uit en voel Eventeule titel toe.
    }else{
     echo "Error description: " . mysqli_error($con);
    }
    ?>

heb dit op me mobiel getikt dus hou kunnen eventueel typ fouten in staan.

Javascript:

JavaScript
    window.addEventListener("load", run_url, false);
    function run_url(){
     if(window.location.hostname != 'http://prefix.domein.nl'){
    		 window.location.href = 'http://prefix.domein.nl'+window.location.pathname;
     }
    }

Al zou ik persoonlijk voor een htaccess oplossing gaan.
    Weet niet precies waarom je chrome tabs gebruikt.

Verder verbeteringen toegevoegd evenals commentaar:

Als de kleuren over genomen kunnen worden van dreamweaver ben ik voor.

@WHMCSAddons klopt heb in me eigen code keurig tabs toegevoegd je ziet alleen nu op huidige er weinig van terug. Misschien een optie om code ook op lightbox achtige manier eruit te kunnen laten komen zodat je geen last hebt van de beperking in breedte.

Oke had vanavond wat tijd over heb het volgende gemaakt.

Wat denken jullie ervan? Wat zou ik nog kunnen verbeteren?

https://support.office.com/nl-…fb-4053-90b1-b3e7f61a213c
    lijkt me wat je zoekt.

of https://support.office.com/nl-…60-479b-84c6-1ea52b99640c
    soort van substr van php,

Als je echt wilt spliten op de comma moet je even zeggen zoek ik nog even verder.

Edit: dit kan met vind : zie https://support.office.com/nl-…55-4719-a72e-b6f54513b495

Hier engels topic waar met uitleg over vind en links worden gebruikt om iets te splitten : http://superuser.com/questions…ring-based-on-in-ms-excel (zit nu op me mobiel dus laatste 2 links niet zelf geprobeerd)

Vind het vooral irritant heb zelf een brother printer die dit ook alleen brother cartridges aanneemt. Verkoop dan net als Apple licenties waarbij andere bedrijven ook cartridges voor jouw printer kunnen maken.

Ik vergelijk het maar met mijn nespresso apparaat, leuk een aardig dat ik het apparaat van nespresso heb maar als ik alleen maar nespresso cups erin mag doen koop ik wel een alternatief apparaat, dus ben erg benieuwd of ze dit kunnen maken maar zal vast ergens in de terms and conditions hebben gestaan. Maar expliciet benoemen lijkt mij een eerlijke handelswijze.

Ik denk dat dit is naar wat je ongeveer zoekt:

HTML gedeelte

HTML
    <input type="hidden" name="id[]" value="1"/>
    <input type="text" name="country[]" value="Nederland"/>

PHP
    <?php
    foreach($_POST['id'] as $index => $value){
       $input_id = $_POST['id'][$index];
       $input_country = $_POST['country'][$index];
     ////etc;
    //Dan bouw je vanuit hier 1 query of meerdere net wat je wilt. 
    }
    ?>

//Uitleg

//Omdat input array ombouwt door gebruik van: name[] krijg je niet zoals je zou willen index : inputs . Maar je krijg input[index] dus om waarde te krijgen van je eerste rij moet je alle inputs met index 1 krijgen. van daar de foreach($_POSt['id'] as $index => $value). Het draait namelijk om de index die erbij hoort om zo de rest van je data goed te 'verzamelen'.

Nu moet je natuurlijk wel validatie toevoegen etc maar denk dat dit ongv is wat je zoekt.

Ik hoop dat ik het zo begrijpelijk uitleg.

Een database bouwen kan inderdaad vanuit een script zie: http://www.w3schools.com/php/php_mysql_create.asp
    Wat jij wil is denk ik een script die uitleest welke tabellen er nodig zijn vanuit het script en deze creëert. Dit is mogelijk alleen erg lastig en onpraktisch, je kan dus beter opzoek gaan naar de source veelal komen die net zoals wordpress met een bestand dat de database structuur maakt voor je. Maar hoe raak je een database kwijt?

Het draait in specifieke geval om zinnen en woorden.
    Maar het draai eigenlijk vooral om het mezelf goed aan leren (best practice). Ik heb vaker mensen waarbij de site meerdere talen moet kunnen draaien. Daarbij maak ik op dit moment gebruik database waarbij de pagina's meerdere vertaling bevatten. Maar gezien een paar transport bedrijven bevat die vrij wel nooit hun tekst aanpassen kan dit eventueel in een array of mo/po file.

Is natuurlijk iets meer werk dan ingebouwde functie van php gebruiken, maar gezien de structuur van plaatsen van de data en het uitblijven van iemand die weet hoe je de map structuur aanpast. Gezien de enige oplossing die ik op dit moment kan verzinnen voor het aanpassen van de structuur het totaal verkeerd gebruik maken van de functie zou betekenen.
    Ga ik, hoe jammer ik dat ook vind, het doen zoals de manier die jij hierboven beschrijft.

Misschien schrijf ik zelf een class die mo of po files uitleest en omzet. In ieder geval bedankt voor het mee denken.,

@FangorN
    What he said.

Belangrijkste wat je moet kunnen doen is een class toevoegen. (ID dienen uniek te zijn dus lijkt me zoiezo dat ze niet alemaal r1 zijn.) Mochten ze opvolgend zijn dus r1,r2,r3. En alleen daar worden gebruiken zo je dit ook kunnen lezen met javascript.

Op basis van jqueryL

JavaScript
    function findusers(){
    	#amoutofuser = $('.user').length;
    	if(amoutofheaders > 1){
    		$('body').find('.user').each(function(index, element) {
                $(element).attr('id','user_'+index);
            });
    	}
    }

Of op javascript basis:

JavaScript
    function findusers() {
       var users =  document.querySelectorAll(".user");
       for (var i = 0; i < users.length; i++)
           users[i].id = 'user_' + i;
       }
    }

Dan kan je aan de hand van de length van de gevonden elementen de rainbow starten in een for loop.

Mijn voorkeur gaat uit naar niet meer gebruiken van een array, gezien de structuur met variabele er tussen.
    Lijkt me dit makkelijker:

PHP
    _('Are you sure you want to block %s?'),'Alice')
    #Output: Are you sure you want to block Alice? 

_('Hi %1$s.\n The owner of this page is: %1$s. Today is %s','Agustinus', date('d-m-Y'));
    #output Hi Agustinus, The owner of this page is : Agustinus. Today is 15-08-2016

Beste scripters,

ik wil mijn manier van support voor meerdere talen aangaan passen.
    Voorheen deed ik dat met een php file met een lang array erin, wat ik voor het aanpassen van de tekst niet ideaal vind, gezien soms een klant zelf een taal toe wil voegen.

Nu zie ik dat best practice word verwezen naar gettext, wat me een prima oplossing lijkt. Nu vind ik alleen de structuur van de opbouw in mappen niet handig en zou lieven de structuur van wordpress gebruiken (gewoon 1 map, met daarin de verschillende talen gebasseerd op filename dus NL_nl.po of dergelijke).

Dus mijn vraag is gebruiken jullie gettext? zo ja hoe pas ik het makkelijkste de datastructuur aan? of is er een andere handige manier? en zo ja welke?

Met vriendelijke groet,

MOnkNL

aah oke. Misschien ook handig deze optie aan te bieden bij het toevoegen van uitgaven.
    en misschien acceskeys toe te voegen aan de opties bij de currency select (bij creëer van je profiel). ( Ik ben lui en hij versprong nu niet toen ik de 'e' indrukte)