Posts by Puurhost

Ik vindt het dashboard wel al vrij druk, om hier nog een extra melding aan toe te voegen lijkt me niet heel vriendelijk. Als er niet heel vaak update's uitkomen en zeker wanneer deze belangrijk zijn voor de dienstverlening zou ik het gewoon als popup aanbieden, hoe 'on vriendelijk' dat ook mag zijn.

Ik denk dat dit voornamelijk voor spoedzendingen nog wel zin kan hebben, daar betalen mensen nu ook al zo 100€ per zending om iets de zelfde dag op locatie te krijgen, voor de gewone pakketjes lijkt het me echt kansloos, voor die 7€ gaat toch niemand heel Nederland door rijden...

@MiCa-
    Vind cPanel zelf best wel traag, DirectAdmin is behoorlijk stuk sneller in navigeren.
    Denk dat het ieders smaak is voor een paneel, mijn broer (ander bedrijf) gebruikt weer Plesk.

Plesk is nou juist een van de tragere panels, uiteindelijk maakt het allemaal niet heel veel uit. Het verschil zit het vooral in de layout (deze is bij DA erg verouderd, de prijs en het aantal addons.

Overgens als je de keuze hebt; cPanel is wel echt een veel mooier systeem. Of het beter werkt is een persoonlijke voorkeur, maar ik heb zelf betere ervaringen met cpanel dan de alternatieven, vooral ook met het uitbrengen van beveiligingsupdates en dergelijke.

of is mijn raspberry pi hier ook geschikt voor?

Als het alleen voor je zelf is wel, maar als andere mensen er ook gebruik van moeten maken zou ik het niet doen. Overigens vraag ik me af waarom je hier een VPS voor nodig zou hebben, zeker als je geen verstand hebt van linux is dat niet aan te raden.

Het is tegenwoordig ook hip om te zorgen dat je chararacter encoderingen overal in de pas lopen. Dit is in ieder geval iets wat mist bij het maken van je connectie, en ook in de (door zichzelf gelikete? wtf lol) "verbetering" van @Puurhost - het (expliciet) selecteren van een character encoding via een set_charset() functie of methode.

Mijn verbetering komt gewoon vanaf de PHP website. Ik ben zelf voorstander van het in de goede richting wijzen van mensen, maar uiteindelijk het de persoon zelf laten oplossen. Ik ben het met je eens dat de code netter en veiliger kan, maar voor een script als dit lijkt me dat niet gelijk nodig. Daarbij was het voor de TS via deze functie het makkelijkst geweest om zijn script om te bouwen, waarbij via PDO natuurlijk een veel mooiere optie was geweest.

Wat enorm handig dat je berichten van jezelf kan liken... Foutje dus :P

By using the new PHP function:

De volgende code (https://greasyfork.org/nl/scri…-link-and-next-image/code) doet wat je vraagt, hij is ook al redelijk bruikbaar, maar je zal hem wel nog even moeten ombouwen om hem op je website te gebruiken. Overigens; heeft lightshot niet een API die je kan aanroepen?

Ik vind mijn code prettiger om te lezen :)

Volgens mij is er een probleempje bij versio want ik krijg geen gegevens meer uit de database zonder dat ik iets aangepast heb.
    En ik gebruik geen enkele cdn momenteel.

Tja risico van het hosten bij versio hé :P Nee maar even serieus, je moet wel je eventuele verbindingsfouten opvangen en wat mee doen, dan weet je bijvoorbeeld ook nu gelijk of er wel goed verbinding met de DB gemaakt kan worden.

Gaat hier, zoals in de start geschreven is, om de hosting server, overige diensten worden hier niet op gedraait.In het verleden hebben wij deze fout gemaakt tijdens onze start in 2011, deze fout willen we niet herhalen.

Anonieme nameserver is ingezet omdat we merken dat veel mensen niet bestaande bedrijfsnamen willen als nameserver.
    Er werd veel gebruik gemaakt van DNS A Record wat niet handig is, als we bijvoorbeeld van IP noodgedwongen moeten switchen.

Dan had ik beter moeten lezen; sorry :)

Zoals hier boven al gezegd; zeker voor een bedrijf kan het eigenlijk niet om geen professionele webhosting te hebben. Verder is wit en blauw een klassieke combinatie die prima werkt maar wel een beetje saai is. Je hebt op internet prima sites waar je makkelijk een "color scheme" kan vinden, bijvoorbeeld https://coolors.co. Probeer anders daar eens wat originelere kleuren vandaan te halen, daar krijgt je site wat meer emotie van :P

Puur een vraag uit interesse; vanwaar de keuze voor 'slechts' een enkele server? Ik kan natuurlijk geen inschatting maken van de hoeveelheid klanten, maar tenminste een losse web en database server is tegenwoordig wel aan te raden. Eventueel zelfs als VPS mochten de kosten anders te hoog worden.

Verder prachtige server hoor! En een anonieme nameserver is natuurlijk helemaal een mooie dienst om aan te bieden :)

ICT-Scripters begint een prachtig stukje software te worden! Ooit toevallig overwogen om het als opensource project op te zetten (github of iets dergelijks)? Het is een prima alternatief voor SMF en vergelijkbare software aan het worden, mijn complimenten!

Overigens als ik zo vrij mag zijn wel 1 feature request; is het mogelijk om het reactieformulier altijd zichtbaar te hebben? Dat bespaard een handeling en je wilt ten alle tijdens hebben dat mensen zo snel, makkelijk en veel mogelijk kunnen reageren natuurlijk ;)