Posts by Jesse

Whatsapp heeft vanmiddag (31 december) last gehad van een grote wereldwijde storing. Er konden tijdens de storing geen berichten verstuurd of ontvangen worden. Whatsapp liet tijdens de storing weinig details los over de storing. Rond de klok van 18:00 was de storing voorbij. Of dit met de aanloop naar 2016 te maken heeft gehad is niet bekend.

(bron)

Heb jij last van de storing gehad?

Microsoft liet in de herfst van 2015 weten dat de nieuwe versie van Windows (windows 10) uiterlijk eind december 2015 op alle ondersteunende toestellen zou draaien. Microsoft liet in de week van 14 december een proefversie los op het testplatform. Vrij kort daarna liett Microsoft weten dat de versie van Windows 10 mobile pas begin van 2016 beschikbaar zal zijn voor de ondersteunende toestellen.

Geen last van, kan skype en user profile service openen zonder problemen. Of ontvang je later pas problemen wanneer hij open staat ?

Skype wanneer hij open staat. Ik kan wel een account aanmaken maar helaas daarna niet gebruiken, hij kan hem niet inladen zegt hij.

Ik gebruik deze update nu een paar dagen. Bij mij verloopt het ook niet zonder problemen mijn "user profile service" werkt niet meer waardoor ik geen andere accounts meer kan aanmaken. Ook werkt Skype niet naar behoren.

In november heeft Windows een grote update uitgebracht voor Windows 10. Tijdens de update verschijnt er een soortgelijk scherm als met de upgrade naar Windows 10. Het instaleren van de update kost enkele minuten en is ongeveer 3 GB groot. De update bevat

• Een verbeterde Edge versie
    • Het foto gedeelte is verbeterd
    • Verbeterde multitasking ( twee programma's of meer op je scherm)

Ik schrok wel toen mijn pc begon te update omdat ik dacht dat hij opnieuw begon met instaleren dit was gelukkig niet het geval. Het viel mij wel op dat ik verder niks over deze grote update heb gelezen op het internet. Heb jij deze update al gehad? Wat vind je er van?

In november kondigde Microsoft aan dat ze de gratis opslagruimte (15 GB) wilde terug brengen naar 5GB. Op dat bericht is veel feedback binnen gekomen bij Microsoft dit heeft ervoor gezorgd dat de mogelijkheid er is om je 15 GB opslag ruimte behouden. Je moet er één klein dingetje voor doen je registreren op deze pagina. Als je dat gedaan hebt behoud je je 15 GB opslagruimte. Aanmelden kan tot 31 januari 2016.

Ik heb mij zojuist aangemeld op de pagina. Ga jij je aanmelden op de speciale pagina om je opslagruimte te behouden?

Omdat je de verhuizing voor de verloop datum hebt aangevraagd lijkt het mij logisch dat het allemaal goed komt. Ik neem aan dat je ex-hostingpartij een 24 uur support hebben dan kun je het daar voor de zekerheid even navragen wat hun beleid hierin is. Misschien kunnen ze de verloopdatum wel even 4 dagen verschuiven?

Een Japans smartphone merk brengt een speciale smartphone op de markt die je met zeep en water een grondige wasbeurt kan geven. Waterbestendige smartphones bestaan al een tijdje maar die vinden het niet zo fijn als je ze een wat langere tijd met water in aanraking laat komen. Deze Japanse smartphone kan hier tegen. Ook zit er speciaal glas in wat kan mee buigen. De Japanse smartphone kan ook tegen de bestandsdelen van zeep. De telefoon is vanaf 4 december beschikbaar in Japan en kost omgerekend 450 euro.

Wat vind je van deze smartphone die tegen water kan?

(bron)

Het licht van je beeldscherm heeft de zelfde scherpte als daglicht. Je beeldscherm zendt er blauwe golven bij uit. Wetenschappers hebben ontdekt dat deze blauwe golven je slaaphormoon melatonine onderdrukken, waardoor je dus wakker blijft. Dit is overdag ideaal maar als het buiten donker wordt, gaat je lichaam het slaaphormoon melatonine aanmaken waardoor je wilt gaan slapen. Als je achter de pc zit wordt dit proces verstoord en blijf je wakker. F.Lux heeft een programma ontwikkeld waar je een aantal gegevens in moeten vullen zodat het programma de stand van de zon kan bereken en aan de hand daarvan de helderheid van je beeldscherm aanpassen. Dan kan het natuurlijke proces gewoon doorgaan waardoor je minder lang zult wakker liggen.

Merk jij ook dat als je als je rechtsreeks van achter je pc je bed in gaat je nog lang wakker ligt?

(bron )

Ik heb je enquête ingevuld. Wat me wel opviel is dat er alleen open vragen waren, op deze manier haal je natuurlijk wel veel informatie op maar let er wel op dat dit moeilijk is om te verwerken. Ik weet niet hoe je sectorwerkstuk er precies uit moet zien maar misschien is het handig om her en der wat afbakeningen te maken. Ik denk dat je je namelijk te veel werk op de hals haalt.

De enquête en de vragen die er gesteld worden zien er goed uit, pas alleen op dat je niet verzuipt in het aantal data wat je ophaalt. Je kan beter enkele zaken scherpstellen en afbakenen, zo kom je ook tot de kern i.p.v. dat je om de kern heen blijft draaien. Dan voegt je werkstuk pas écht iets toe.

Succes!

Heb het onderzoek met mijn begeleider besproken en gekozen voor een andere soort verwerking in mijn werkstuk.

Bedankt voor de tip.