Posts by Jesse

Luchtvaartmaatschappij KLM gaat zijn klantenservice uitbreiden met de mogelijkheid om contact op te nemen via de berichten service van Facebook. Ook word het mogelijk in te checken via Messenger je ontvangt dan ook je boardingpass via de berichtendienst. Na het inchecken kun je in het zelfde gesprek vragenstellen aan de klantenservice maar ook je stoel wijzigen of je vlucht omboeken.

Er gebruiken al meer bedrijven de berichtendienst als uitbreiding van hun klantenservice maar is het gebruik daarvan in Nederland nog niet erg groot.

Zou jij het handig vinden als meer luchtvaartmaatschappijen hun klantenservice uitbreiden met Facebook Messenger ?

Apple is bezig met een eigen tv serie, dat bevestigt het bedrijf tegenover de New York Post. In de serie zullen app ontwikkelaars vertellen over het ontwikkelen van app's en wat ze tijdens het produceren van app's allemaal tegen komen. Wanneer de serie te zien is is nog niet bekend. Waarschijnlijk word de serie uitgezonden op Apple diensten zoals Apple tv en Apple Music.

Ben jij benieuwd naar deze serie?

Het is eindelijk zover de mobiele versie van Windows 10 is nu ook uit voor oudere toestellen dan de Lumia 950 of Lumia 950 XL. De update werd meerdere keren uitgesteld maar nu is het toch eindelijk zover. Voor de update hoeven de smartphones niet aan een pc te worden aangesloten. Windows heeft een speciale app gelanceerd "upgrade Advisor" om te kijken of je smartphone geschikt is voor de upgrade naar Windows 10 mobiel.

Ik bezit een van de telefoons die geschikt is voor de update dus binnenkort ook een Review van windows 10 mobiel op Ixctscripters.

Ik heb sinds kort het gratis film bewerkingen programma hitfilm expres 3. Het bevalt mij heel goed. Alleen zijn er een aantal dingen die ik wil in mijn filmpjes waarvan ik niet weet of ze erin zitten en hoe ik ze moet gebruiken.

Ik weet dat je op een bepaald deel van een video kunt in zoomen maar dan zoom hij in het midden in. Ik wil dat ik zelf kan bepaalde op welke deel hij kan in zoomen kan dat ?

Ik weet ook dat er blur effecten in zitten maar zit er ook een functie in dat je bijvoorbeeld gebruikersnamen en zo kunt vervagen of een regeltje tekst?

Is er iemand die dit mij kan uitleggen?

Beste lezers,

Ik ben opzoek naar een screenrecording programma om voor school wat instructievideo's te maken. Het programma moet gratis zijn. daarnaast ben ik opzoek naar een bewerkingsprogramma voor de video's aangezien moviemaker zich niet meer in Windows 10 bevind. Ook zoek ik een programma waarmee je een intro kunt maken.

Dit hebben ze wel aangekondigd maar ik zou er volgens hun geen last van mogen hebben. Inmiddels hebben ze de koppeling hersteld maar moet ik bij Weebly mijn domein opnieuw instellen en dat gaat niet want daar is in de tijd ook het een en het ander veranderd. Eerst was het zo dat je je eigen domein gratis kon koppelen nu moet je daar een abonnement voor hebben.

Kun je met je DSN en voor zorgen dat je domein naar het naam.weebly.com domein wijst maar dan wel in de adres balk eigennaam.nl weergeeft?

Ik beheer een website voor iemand met een domein wat stond gekoppeld aan Weebly. Nu heeft de hoster vannacht een migratie uitgevoerd en nu staat het domein niet meer gelinkt. Vanuit Weebly zelf kan ik hem niet meer herstellen hoe kan ik dit oplossen?

Whatsapp verwijderd "levenslang" account uit de beta versie van de berichtendienst. Eerder kregen alle accounts de status "levenslang" deze is weggehaald in de beta versie. Het is nog niet bekend of Whatsapp daarmee de accounts wil terugdraaien. In andraid staat er geen verloop datum meer maar in de versie op de Windows phone staat "onbekend" als verloop datum.

In de nieuwe update van Whatsapp word het mogelijk om buiten foto's en video's ook PDF bestanden te versturen. Hiermee probeert Whatsapp bedrijven naar haar dienst toe te trekken. Zo blijkt dat de belastingdienst al volop aan het testen is met de berichtendienst. Ook kunnen we wellicht later ook andere bestanden versturen via de berichtendienst.

Meestal mag je Wikipedia wel gebruiken als bron maar moet je de info controleren met meerdere bronnen of de informatie op drie verschillende datums checken om te kijken of het niet veranderd is.

Facebook rolt sinds vandaag een nieuwe update uit waarbij er nieuwe mogelijkheden worden toegevoegd om te reageren. Buiten de 'vind ik leuk' komen er nu ook de volgende opties bij : geweldig, grappig, verbluft, verdrietig en boos. Deze kun je aan klikken als je langer op de vind ik leuk knop blijft staan zonder te klikken. Eindelijk een oplossing voor de veel gevraagde 'dislike' voor als je iets niet leuk vind. Nu kun je op een passende manier reageren.

Er is een bug gevonden in de IPhone series die na de IPhone 5 serie komen. Als je daar je datum instelt op 1 januari 1970 dan loopt je toestel vast en starten ze niet meer op. Hoe voorkom je dat je toestel getroffen word door deze bug, simpel stel je smartphone niet in op 1-1-1970. Het is wel een vervelende bug als je smartphone in verkeerde handen terecht komt. De bug schijnt ook te bestaan op de nieuwe IPad modellen.

Wat als het je toch overkomt?

het schijnt te helpen wanneer de IPhone vastloopt om de accu volledig leeg te laten lopen. wanneer dit niet helpt kan het hepen om tot de volgende dag te wachten zodat de tijd instelling van de smartphone op 2-1-1970 staat. mocht dit niet helpen dan moet je IPhone mogelijk voor reparatie aangemeld worden.