Posts by KickWood

    Had nog geen tijd om te reageren, bij deze een update.


    Heb hem tot zover 'genegeerd', nadat ik had gezegd tegen hem dat ik het zo wel mooi vond, mede omdat ik ook niet de mogelijkheid had om te reageren. Skype stond echter aan gedurende de tijd dat ik afwezig was (waardoor ik dus even een paar dagen zijn berichten niet heb kunnen zien). Bij hem ziet dit er uiteraard uit alsof ik wel aanwezig was, want mijn account stond gewoon op een online status. Hoe dan ook, ik heb 50 berichten per dag ontvangen verspreid over die dag, waarin steeds staat dat hij ziet dat ik wel online ben en dat ik zijn dingen MOET fixen, dat hij dit absurd vindt, en voor de rest reageert hij heel agressief. Ik ben iniedergeval nog even niet van plan te reageren, daarbij heb ik toch niet de mogelijkheid om zijn dingen op dit moment te fixen. In de tussentijd denk ik nog verder even na hierover, met jullie antwoorden rekening houdende. Ik zat eraan te denken om het zo te doen als Ome_Jakkes zegt. Gewoon alles op schrift zetten, naar hem mailen en gewoon even zijn reactie afwachten.


    Ik zal jullie zeker up-to-date houden en zal zijn reactie dan hier plaatsen. Alvast bedankt allemaal!


    Het is niet noodzakelijk uitschelden, maar meer opmerkingen van:


    'Ik zou maar doorgaan nu het heet onder je voeten begint te worden.'


    'Ik heb je IP-adres.'


    'Ik ga stappen ondernemen, ik weet je wel te vinden.'


    En meer van in die richten geaarde opmerkingen.


    Ook loopt hij stiekem maar persoonlijke gegevens te zoeken, die hij overigens niet heeft, maar wel mensen die mij kennen, die hij op zijn contact lijst heeft.


    Alles heeft overigens plaatsgevonden in de Skype chat.

    Bedankt voor alle reacties tot nu toe, kan ik zeker wat mee!


    Probleem is nu een andere richting uitgeslagen. De desbetreffende website is onderhand helemaal af en staat op een webhosting waar alles helemaal werkt, dit al een aantal weken. Ik en de 'opdrachtgever' hebben gedurende al die tijd alles doorgelopen, waarbij nu alles foutloos werkt. Probleem is echter dat de opdrachtgever mij dus de hele dag lastig valt, en wil eigenlijk steeds alles anders. Dan is dit weer niet goed, dan moet deze functie weer erbij, en dan dat weer niet goed, dit moet weer net wat anders, en het gaat zo maar door, en veel van die dingen hadden we al besproken en vond hij toendertijd goed. En zo gaat dit nu al een paar weken door dus. Naar mijn weten is de hele website af en werkt foutloos. Ik zit dus hele dagen, achter elkaar, hierdoor vast aan hem, waarbij hij al begint te flippen als ik er een half uurtje niet ben. Ik vind het nu ondertussen mooi, maar hij blijft nog steeds doorgaan. Nogmaals, site is helemaal af en werkt uitstekend, maar hij begint zo onderhand te denken dat ik zijn persoonlijke systeem administrator ben, wordt agressief als ik iets niet voor hem wil doen en begint ook te dreigen met stappen als ik dat dus niet doe, en ik doe dit nog wel helemaal gratis voor hem. Heb het verder tot nu toe gewoon aangehoord en ben voor hem doorgegaan, want ik wilde hem met een goede site tegemoet zien. Er zijn verder nooit afspraken gemaakt over het installeren, enkel het systeem, waarbij het Word document dat hij stuurde met de daarop gemaakt moetende worden functionaliteiten helemaal af zijn (en allang trouwens). Even nog toevoegen dat de samenwerking nu een hoop hatelijke rotzooi is geworden. Als iets niet exact op zijn manier gebeurt (bij hele irreële dingen of dingen die gewoon niet mogelijk zijn), begint hij alweer met hatelijke opmerkingen en een flinke discussie. Zit nu helemaal er door heen en heb geen behoefte om hier nog weken verder mee te gaan. Zal ik nu gewoon zeggen dat ik het wel welletjes vind en dat naar mijn inziens de site helemaal af is (heb het al een keer eerder geprobeerd, maar toen begon hij al weer met z'n allom bekende flinke scheldpartijen en dreiging met betrekking tot stappen ondernemen en juridisch contact opzoeken). Hoe sta ik ermee voor de rest, kan hij stappen ondernemen (wat ik overigens niet verwacht)?

    Beste leden,


    Ik zit met een klein en dringend vraagje en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Heb onlangs een systeem gebouwd voor een zeker persoon. Dit heeft onbedoeld heel lang geduurd, door tijdsgebrek. In het begin heb ik gezegd dat we nog wel even kijken hoe we het regelen met geld. Maandje later (onderhand al weer zes maanden bezig) heb ik toen besloten om het gratis te doen. Dit komt dus uiteindelijk neer op een gratis dienstverlening. Sinds deze week is alles af, en staat alles klaar op zijn webhosting, met uitzondering van de dingen die hij zelf moet doen.


    Maar nu de vraag. Hoe zit het eigenlijk met de aansprakelijkheid? Kan ik ergens aansprakelijk voor gehouden worden met betrekking tot deze dienstverlening/dit systeem. Het blijft immers een gratis dienst. Zoals ik het begrijp zit er verder geen aansprakelijkheid aan een gratis dienst, mits geen fouten expres zijn gemaakt, maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Stel er gebeurt wat als zijn site online staat, wat dan ook, bijvoorbeeld een klant die hem aansprakelijk stelt. Zou hij maar dan ook iets naar mij door kunnen doorspelen en mij daarbij aansprakelijk houden?


    Stel dat ik ergens aansprakelijk voor gehouden kan worden, zou ik dit dan met een klein en simpel contractje kunnen beperken?


    Nu hoop ik uiteraard dat ik helemaal safe zit, maar stel dat er een zo'n legitiem contractje moet komen, zou iemand dit dan even snel voor me in elkaar kunnen flansen? Heb zelf hier totaal geen ervaring mee, en heb geen idee wanneer zo'n contractje nou wetsgeldig is.


    Iniedergeval, bij voorbaat dank allemaal!


    Met vriendelijke groeten,


    KickWood