Posts by anotrax

    Dat ziet er leuk uit, daar ga ik me zeker mee bezig houden,


    ja ik heb wel een heel klein beetje basis in php maar dat is echt school basis, de echo dingen , echt van die hele saaie begin dingen. ik hoef er kwa werk niet echt in te werken dus helemaal voluit hoef ik het niet te kennen maar ben wel graag van alles een kleine beetje op de hoogte, meestal houd ik mij bezig met Hardware en server beheer( configuratie) op het werk alleen in de tijden dat het rustig is houd ik mij bezig met applicatie beheer, van alle markten wat thuis zijn is altijd handig.


    in elk geval bedankt voor dat linkje heb hem al tussen de favorieten staan.

    ja dat zal ik nodig hebben :P alleen op de index zitten al 10 undefined variable: en dan zit ik op de mainpage, dus wil niet weten wat er allemaal nog komt op andere links , en al helemaal niet na het inloggen haha maarja even een bezig zijn.

    hehe inloggen werkt nog niet. daar zitten ook nog wat bugs in, heb wel geluk met een script zo vol met bugs.


    als ik het goed begrijp moet het er uit komen te als onderstaand?


    Code
    if(isset($_SESSION['login'])) {
    	$dbres              = mysql_query("SELECT *,UNIX_TIMESTAMP(`signup`) AS `signup`,UNIX_TIMESTAMP(`online`) AS `online` FROM `[users]` WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'");
    	$data               = mysql_fetch_object($dbres);
    
    
    	#hier heb ik haakje sluiten van achter session verwijderd en deze achter if $data geplaatst
    
    
    	if($data) } 
    {

    Hallo,


    IK zal direct even Voorstellen , ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post.


    ik ben even aan het prusten met PHP en Mysql , ik heb hier nog nooit eerder echt meegewerkt daarom had ik een projectje gedaan om hier wat meer van te leren.


    nou heb ik hier een Script gedownload om hiermee te spelen.
    alleen ik zie het probleem even niet meer


    ik krijg bovenaan de site deze melding : Notice: Undefined variable: data in C:\xampp\htdocs\config.php on line 72


    Code
    if(isset($_SESSION['login'])) {
    	$dbres              = mysql_query("SELECT *,UNIX_TIMESTAMP(`signup`) AS `signup`,UNIX_TIMESTAMP(`online`) AS `online` FROM `[users]` WHERE `login`='{$_SESSION['login']}'");
    	$data               = mysql_fetch_object($dbres);
    	}
    
    
    	if($data){
    	mysql_query("UPDATE `[users]` SET `online`=NOW() WHERE `login`='{$data->login}'");


    het gaat hier om het stukje if($data){ , ik begrijp niet waarom dit niet werkt.


    Dit is trouwens een script van een maffia spel, mochten jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.