Nu ben ik geen dreamweaver gebruiker, en al helemaal geen notepad++ gebruiker (zit namelijk op een mac).
Maar dreamweaver is over het algemeen een grotere IDE het heeft meer (nuteloze) functies.
Bijvoorbeeld:
-Live preview (Wat mij betreft gewoon de browser gebruiken, die van DW vind ik niet fijn.)
-In de live preview tekst bewerken (gaat/ging hij rare dingen doen met je html (laatste keer dat ik het gebruikt heb))
-Het genereren van html element bijv. tabellen etc.
-Codes aanvullen.
-betere samenwerken met CS (creative suite (Photoshop, Indesign etc..)) bestanden nou moet ik zeggen dat deze ook niet goed werkte.
-Je werk bestanden netjes in map structuur geordend aan de zijkant van je scherm.
Er zijn vast nog veel meer functies maar ik heb een tijdje geen DreamWeaver gebruikt en ben er zeker geen fan van, aangezien de laatste keer al versie cs4 zijn geweest ging hij allemaal rare dingen doen met je HTML en voor een hover laadde hij een javascript bestand in :3
Over het algemeen vind ik het, het niet waard om DreamWeaver aan te schaffen Notepad++ werkt vele malen beter en alles wat er niet in zit kun je wel toevoeggen met plugins.