Hallo,
zoals sommigen van jullie weten ben ik een beginnend scripter.
Ik heb wat moeite met MySQLi en iemand heeft mij aangeraden om PDO te leren.
Ik weet totaal niet wat dit is en op internet vind ik hier ook geen goede uitleg over wat de verschillen zijn.
Dus zou iemand de voor en nadelen willen opsommen?
En is dit makkelijker of juist moeilijker?
Alvast bedankt!
Posts by matistop333
-
-
Ik zie dat je 4 verschillende links stuurt, moet hij deze allemaal kopen? Want dat is wel erg veel geld.
-
Is dit een fotobestand of is deze omgezet in html en css?
-
Ja, ik had ooit ook een vps en toen leek het net zo als jouw afbeelding. Als ik jou was zou ik voor windows vps gaan vanwege het gebruiksgemak
-
Hallo,
voor 2 euro mag u de domeinen hebben aangezien ik er niets mee doe.
Ik stuur u een PM voor meer informatie. -
Is betaling ook mogelijk met paysafecard?
-
Ok, bedankt voor alle hulp!
Het werkt nu allemaal perfect en ik heb alle nodige uitleg gekregen! -
Hallo,
ik probeer een registreer systeem te maken.
Maar ik ben een beginnend scripter dus is dit niet simpel voor mij.
Dit is de fout die ik krijg: Error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''leeftijd') VALUES (Mathijs, [email protected], private, 14)' at line 1Dit is mijn script:
Citaat<?php
// connect to the server
$conn = new mysqli('localhost', 'root', 'private', 'login');// check connection
if (mysqli_connect_errno()) {
exit('Connect failed: '. mysqli_connect_error());
}
session_start();
$naam = $_POST["naam"];
$_SESSION["naam"] = $naam;
$age = $_POST["age"];
$_SESSION["age"] = $age;
$mail = $_POST["mail"];
$_SESSION["mail"] = $mail;
$ww = $_POST["ww"];
$_SESSION["ww"] = $ww;
echo $mail;// sql query for INSERT INTO users
$sql = "INSERT INTO `gebruikers` (`naam`, `email`, `wachtwoord`, 'leeftijd')
VALUES ($naam, $mail, $ww, $age)";// Performs the $sql query on the server to insert the values
if ($conn->query($sql) === TRUE) {
echo 'users entry saved successfully';
}
else {
echo 'Error: '. $conn->error;
}
?>(ik weet dat die sessions nogal onnutig zijn die ik heb gedaan, maar dat ontdekte ik pas nadat ik het had gedaan :))
Weet iemand hoe ik dit oplos? -
Ik zal hem zeker bekijken!!!
Bedankt voor alle hulp -
In dat geval ga ik OOP toch nog niet leren momenteel. Danku voor het uitgebreide antwoord en het goede voorbeeld!!
-
Ok, dankuwel voor de nuttige informatie
-
Ok, bedankt!!
-
Hallo,
Ik heb al veel gehoord over OOP.
Maar wat is hier het nut van?
Met PHP lukt het toch ook? Of heeft OOP meer functies? Ik zou graag OOP leren maar zie nergens staan waar het nut ervan is. -
En als in een mailserver heb, moet ik die dan ook instellen in mijn script??
Alvast bedankt! -
Hallo,
Ik heb een vraagje: ik zie vaak een script waarmee mails worden verzonden, heb ik daar een mailserver voor nodig? (Moet ik smtp enzo instellen?) -
Ik zal thuis eens kijken (ben nu op vakantie tot zaterdag) van welk merk ons apparaat is. Het heeft grote harddisk, bewegingssensor en je kunt instellen om op te nemen binnen bepaalde tijden. Dit kan ook de beelden delen via internet. Dit kost wel rond de 300 euro denk ik.
-
Ik vind dit een goed idee, wij thuis hebben een speciaal aparaat met hard disk waarop alle beelden worden opgeslagen en we hebben ook nog eens ip camera die bij beweging langer dan 30 seconden fotos stuurt naar ftp server. Dat laatste vind ik erg handig.
-
Ik denk dat als er een chat is het forum niet veel meer gebruikt gaat worden...
-
Ik ben ook voor chat zodat mensen direct geholpen kunnen, het nadeel is misschien dat alles wat gezegd tijdelijk is en alles op het forum permanent en iedereen kan antwoorden en niet op dat moment online hoeven te zijn.
-
Ik zal volgende keer mijn foutmelding vermelden, nu werkt het. Bedankt