Posts by M.Martens

Nu lopen er naar mijn idee twee verhalen door elkaar.

L.Groot zegt dat dit niet kan omdat er misschien sneller taal fouten in komen en Victor zegt dat dit niet kan door een technische fout.
    Welk verhaal is waar?

Mogelijk een uitkomst die voor alle partijen even fijn is.

De mogelijkheid creëren om te betalen waar je wat wilt hebben staan van de menu's.
    Hiervoor ben ik een voorstander.

Zoals Ferhat zegt kan je er ook een zelf maken.
    Een ding weet je dan zeker. Kwaliteit is er zeker.
    Maar waarom heeft ICTS dat nodig vraag ik mij af?

Ik weet er alles van... Mijn vader werkt voor Capgemini en was een tijdje bij de Belastingdienst uitgezonden geweest voor een ICT project. Het koste uiteindelijk nog wat extra uren om het compleet en functioneel af te maken, maar dat wou de Belastingdienst niet want ze mochten geen cent over het budget heen en toen is er dus een niet functioneel project opgeleverd, voor veel geld. Capgemini, Belastingdienst en mijn vader blij, alle inwoners denk ik minder...

Inderdaad.
    De belasting betaler mag huilen en de scripter krijgt volle pond beloning van ons!

Klopt.
    En met de kleurtjes ben ik nog aan het vechten.
    Alles lijkt goed te staan en toch doet hij het enkel voor de beheerders en de eigenaar. Echt raar...

Update: en net als ik dit zeg vind ik natuurlijk de oplossing. Mods zijn nu ook groen. :)
    Stap voor stap komt het in orde.

Misschien leuk als deze ook weer in het topic bij de reactie's staan?

De Nederlandse fiscus (de belastingdienst) heeft opnieuw een flinke blunder gemaakt.
    Meer dan 200 miljoen euro is er in een falend ICT systeem gestopt.
    Het systeem draagt de naam ETPM.
    ETPM was bedoeld om toeslagen uit te keren en om zelfs automatisch de betalingen te doen.
    Maar het systeem werd nog niet eens bij 1% van de betalingen gebruikt.

Bij de oplevering van het systeem in 2010 had de directie van onze fiscus al ernstige zorgen.
    Ze vonden het tevens te duur om het op grote schaal te gaan gebruiken.

De belastingdienst staat bekend om zijn ICT blunders. Ook hier is weer 200 miljoen belasting geld weggegooid!
    Over deze blunder heeft de Tweede kamer der Staten generaal pas dit jaar wat over gehoord.

Bron: http://www.pcmweb.nl/nieuws/be…=PCM_Nieuwsbrief_20140623

Dit zijn twee blogs van mij.
    Deze zijn op de een of andere manier gepubliceerd.
    De reden hiertoe weet ik niet maar neem even contact op met een teamlid om te kijken wat het probleem is/was.

Hartelijke dank voor het melden. Dan kan ik er iets aan gaan doen.

Miljoenen smart-tv's zijn te hacken.
    Dit melden twee onderzoekers van de Columbia University.
    Zij hadden een manier gevonden om het HbbTV signaal te kapen. Hiervoor was geen server of ip-adres voor nodig.
    Alleen een speciale antenne en aangepaste code is het kinderlijk eenvoudig het signaal van de smart-tv's te veranderen.
    Door het veranderen van het signaal kun je de TV kapen.
    Je zou dan bijvoorbeeld spam te laten zien.
    Ook is het mogelijk om apps die op de tv staan over te namen. Zo zou een hacker van alles kunnen doen.

De onderzoekers zeggen ook dat bij het gebruik van een sterkere en grotere antenne op bijvoorbeeld een vliegtuig kinderlijk eenvoudig is om duizenden tv's te infecteren binnen een aantal kilometers.

Wat TV fabrikanten hieraan gaan doen is onbekend. Zo ver bekend heeft nog geen fabrikant gereageerd op het onderzoek.

Als we het zo bekijken klopt het principe smart-tv niet.
    Want ze zijn dus eigenlijk niet zo slim.

Bron: PCM Web

Dashboard.
    - Bovenaan een beetje leeg in tegenoverstelling tot de rest van de pagina.

Facturen.
    - Opmerking 1, 2 en 3 weghalen. Dit ziet er netter uit.
    - Als een klant geen korting heeft hoef je dit niet te vertellen naar mijn inziens.

Ook vind ik de PDF versie niet mooi.
    Ik vind dat hier een logo bij hoort, kvk gegevens en betaal gegevens.

Gegevens.
    - Misschien slim om als je het op particuliere klant zet dat het meteen ook het KVK en BTW nummer weghaalt.
    Vind ik namelijk net zo handig

Producten.
    - Graag een overzicht en dan niet internet .....
    Wel kun je dit doen op een pagina en dat je er dan een soort alinea's van maakt.

Antwoord ticket.
    - Link Naam? Link URL?
    Misschien vervangen door onderwerp en dan dat soort dingen in het tekst veld door de klant laten invullen.

Zoals eerder aangegeven.
    Let op spelingsfouten.
    http://secure.kevindigitaal.com/bestel_quicksupport

Hopelijk kan je wat met deze verbeter punten.

De overheden hebben direct toegang tot alle gegevens van Vodafone.
    Zo meldt de Britse krant The Guardian vandaag aan haar lezer.
    Vodafone bevestigd in dit artikel dat de zogenoemde achterdeur bestaat.

In Nederland heeft de overheid geen inzage in de gegevens volgens de woordvoerder van Vodafone Nederland.
    Volgens de woordvoeder is deze achterdeur alleen in landen zoals Engeland en Amerika.
    Daar heeft de overheid geen reden nodig om gegevens op te vragen of een telefoon af te tappen.
    Hier in Nederland is een gerechtelijk bevel voor nodig voor een tap. Waarbij een goede reden natuurlijk een pre is.

Vodafone wil openheid van zaken gaan geven.
    Zo heeft Vodafone dit nieuws zelf naar buiten gebracht.
    Vodafone wil haar klanten hiermee zeggen wat de overheden en inlichtingendiensten mogelijk willen weten van haar gebruikers.
    Hiervoor brengt telecom provider Vodafone een rapport uit. Het rapport heeft het Law Enforcement Disclosure Report.
    Hierin staat ongeveer hoe vaak overheden informatie van mensen hebben opgevraagd met de desbetreffende reden.
    Welke overheden er toegang hebben tot de back door van Vodafone is niet bekend.
    Wel is bekend dat Vodafone in 29 landen actief is als het om telecom gaat.

Bron: PCM Web