Posts by M.Martens

De Europese Commissie heeft op 18 juli laten weten dat apple nog niet goed op weg is om onbedoelde aankopen in apps tegen te gaan.
    Google daarin tegen is goed opweg om dat te weigeren in de apps.
    Apple heeft nog niet eens maatregelen genomen om de aankopen in de apps te beperken.
    Het is nu aan de autoriteiten om Apple te dwingen dat te veranderen, dit kan mogelijk tot boetes leiden als Apple het niet wil aanpassen.

De eisen die de commissie stelt hebben betrekking tot aankopen in de app.
    Tevens wil de commissie dat de term "gratis" niet wordt gezegd als er in de app aankopen kunnen worden gedaan.
    Ook mogen volwassenen niet mogen aangespoord aankopen voor hun kinderen te doen.
    Ook wil de commissie dat er duidelijk voorwaarden bij hebben en moet de verkoper een e-mail adres verstrekken voor vragen en of klachten.

Bron:EU: Apple te traag met beperken in-app aankopen - Techzine - ICT Nieuws - Business - ICT community voor mobiele gebruikers

Mogelijk hebben jullie het al gelezen.
    Apple gaat starten met het produceren van de Iphone 6.
    De productie zal verwacht worden dat deze volgende week start.
    Het bedrijf Foxconn is weer een belangrijke partner van Apple.

Foxconn start aanstaande week met de productie van de 4,7 inch Iphone .
    In de tweede week van augustus start de met de productie van de 5,5 inch Iphone.
    De productie vind voornamelijk plaats in China waar Foxconnn 100,000 werknemers willen aannemen voor de productie van de Iphone 6.

Kort geleden heeft ook Foxconn een flink geïnvesteerd in automatisering en de productie van spullen door robots.
    Ook Pegatron zou een bestelling voor de productie van de Iphone 6 van Apple ontvangen hebben.

Al met al.
    Binnenkort een nieuwe smartphone van Apple in de markt en in de winkels.

Bron:'iPhone 6 volgende maand in massaproductie' - Techzine - ICT Nieuws - Mobile - ICT community voor mobiele gebruikers

Ik heb het 3 juli gedaan..

En wanneer ging het nieuwe contract in?
    Laten we er van uitgaan dat je 14 dagen tot de opzegging hebt.
    3 juli + 14 dagen 18 juli. Op 18 juli is dus zeker het nieuwe contract ingegaan.

Als Ferhat niet wenst te betalen zal denk ik de hoster wel een incassobureau inschakkelen met extra kosten en mogelijk hierbij een gerechtelijke procedure.

Mogelijk eens contact opnemen met een Mediator?? :)

Ik heb expres geen namen van noch personen noch bedrijven vernoemd. Dat is namelijk eerroof. Verder ga ik niet in op M.Remijn zijn post, omdat het op niets slaat. Een klant ook verwijten van een leugenaar is zeer professioneel. helaas zit iknu wel nog een heel jaar vast aangezien ik niets kan terug krijgen. Gisteren waren de 14 dagen voorbij als ik me niet vergis.

Edit:
    Dit staat in de voorwaarde:
    10.2 De laatste wijziging was op 9 april 2012.

Hallo Ferhat,

14 dagen geldt bij mijn denken en weten alleen voor een nieuw contract.
    De meeste contracten worden verlengt. Dit is opgenomen in de voorwaarden die M.Remijn neem ik aan ter hand heeft gesteld.
    Tevens kan het zo zijn dat het saldo onder een extra voorwaarden bestaat voor dat product.
    Helaas weet ik niet over welke hoster we spreken laat staan over hoeveel voorwaarden.

Mocht je toch je gelijk willen halen kun je een jurist in de arm nemen maar ik kan nu al zeggen dat als er samen over gepraat wordt dat er voor alle partijen een redelijke oplossing is.

Zoals ieder verhaal twee kanten heeft heeft dit verhaal dat natuurlijk ook.
    Al raad ik nogmaals aan om er met elkaar eens goed over te praten

De FBI stelt dat de zelfrijdende auto's van Google werken als dodelijke wapens.

Hoewel het Federal Bureau of Investigation ook voordelen ziet, ziet het bureau ook genoeg gevaren.
    In een onderzoeksrapport wordt gesteld dat het mogelijk de kans op ongelukken kan vergroten.
    Zelfs Google is slim geweest bij het maken van deze auto.
    Er zit niet eens een stuur in. Laat staan een gas of rempedaal.
    Hierdoor is de auto nog extra gevaarlijk omdat de bestuurlijk niet kan ingrijpen mocht het misgaan.

De FBI denkt hierbij ook dat terroristen meer gebruik gaan maken van deze auto daar ieder iets te hacken is.
    Ook de criminelen die vluchten hebben een beteren kans. Ze hebben twee handen vrij dus kunnen ze met meerderen handen schieten.

Google heeft zich met deze auto weer eens overtroffen :?:
    Bron: FBI: Google's auto's kunnen fungeren als dodelijke wapens - Techzine - ICT Nieuws - Business - ICT community voor mobiele gebruikers

Het heeft lang geduurd maar vanaf vandaag kunnen Apple gebruikers zich ook goed doen aan de tweestapsbeveiliging.
    Vanaf vandaag beschikbaar in 59 landen waar het eerst maar 11 landen waren waar Apple dit aanbod.

Begin 2013 werd in 11 landen het nieuwe beveiligingssysteem doorgevoerd door Apple.
    Hier worden vandaag ook 43 landen aan toegevoegd. Zowel onze vriendelijke buren van België als de Nederlanders kunnen nu gebruik maken van de tweestapsbeveiliging.
    Het nieuwe beveiligingssysteem werkt doormiddel van je Apple ID.

Bron:Apple brengt tweestapsbeveiliging eindelijk naar Benelux - Techzine - ICT Nieuws - Internet - ICT community voor mobiele gebruikers

Nadat Google na een uitspraak van een rechtbank is ook Microsoft begonnen met het aanbieden van de mogelijkheid om ongewenste zoekresultaten uit haar zoekmachine te verwijderen.
    Zoals de rechtbank het noemde "Men heeft het recht om vergeten te worden"
    Net als bij Google kunnen de mensen bij Microsoft net zo'n formulier invullen en dan gaat het proces van het verwijderen lopen.

Microsoft maakt het niet makkelijk om resultaten te laten verwijderen.
    Bij Microsoft gaat er in ieder geval veel papierwerk aan vooraf eer het verwijderd is.

BronMicrosoft biedt nu ook mogelijkheid om zoekresultaten te verwijderen - Techzine - ICT Nieuws - Internet - ICT community voor mobiele gebruikers

Apple en Samsung liggen elkaar normaal gesproken in de haren en zitten in elkaars vaarwater.
    Maar nu is het eens andere koek.
    Apple heeft opnieuw gekozen voor Samsung als voornaamste chipleverancier.
    Hiermee zou Apple zichzelf opnieuw afhankelijk gaan maken van Samsung.
    Dit zal vast en zeker geen makkelijke beslissing zijn geweest, maar er kan niemand aan twijfelen dat Apple voor de kwaliteit kiest die Samsung kan bieden en dat tegen een voordelige prijs.

Apple is niet het enigste bedrijf die in zee gaat met Sasmung als het gaat om chips maken.
    Ook Qualcomm wil volgend jaar een groot deel van de chips door samsung laten produceren.
    Samsung lijkt hiermee verzekerd te zijn van een extra omzet in haar boeken.

TSMC lijkt in dit verhaal de verliever.
    Ze raken zowel Qualcomm als Apple kwijt als klant. En daarmee een groot aantal bestellingen.
    Het aandeel ging na dit nieuws ook flink onderuit op de beurs.
    Bron: 'Apple kiest wederom voor Samsung als chipleverancier' - Techzine - ICT Nieuws - Hardware - ICT community voor mobiele gebruikers

@M.Martens

Jammer dat je niet kan. Het is zeker een idee om het op te nemen, maar dan moet iedereen hier wel toestemming voor geven. We zullen kijken wat de mogelijkheden hierin zijn. ;)

Niet iedereen als je het alleen op het podium of het gedeelte waar gesproken word zet. ;)
    Vanuit achter van de zaal kan ook maar dan krijg je het probleem wat jij schets.

Voor mij is die datum ook niet te doen i.v.m. de avond dienst op het Call center.
    Heb gekeken om te ruilen maar vele hebben iets anders rond het weekend.

Helaas dat ik niet kan komen.
    Volgende keer beter.

Even een vraagje en mogelijk een idee.
    Weet niet of alles in een zaal is want mocht het in een zaal zijn misschien leuk om alles op te nemen zodat de leden die er niet waren het terug kunnen kijken en voor die gene die er geweest zijn terug kunnen kijken op een geslaagde meeting?

Hij heeft denk ik zijn IP gecontroleerd waar het om gaat, dus als die aangeeft geen blacklist te hebben dan zal dit geen domein issue zijn.

Verder heeft de wet hier weinig mee te maken, de server instellingen staan niet goed of er is in het verleden misbruik gemaakt op het IP adres.
    Dus je kan mailen en in gebreke stellen wat je wilt ze lachen je er nog om uit ook omdat het onzin is hun hiervoor aansprakelijk te stellen.

Zoals eerder aangeven door meerdere personen moet hij zijn SPF records nakijken of die wel goed staan, dit is in 2008 in het leven geroepen om spam aan te vechten.

Sinds 1 januari 2013 is in de Telecommunicatiewet het onderwerp Netneutraliteit opgenomen.
    Gezien een mail adres bij een telecommunicatie ook onder die wetgeving valt spreken wij hier ook van netneutraliteit.

Gezien het kan zijn wegens spam valt het onder artikel 7.4A van de telecommunicatiewet

Ook kan het liggen aan een blacklist voor bepaalde domeinnamen.
    Hier kan dan het beste contact op worden genomen met de beheerder van de ontvang dienst.

Zoals je aangeeft is Ziggo een van de mail providers die een probleem heeft.
    Hiervoor raad ik dan aan met hun contact op te nemen of hun in gebreke te stellen. Ik meende dat ergens een wetsartikel hiervoor was maar weet ik niet zeker. Dit moet ik anders nog even nazoeken.

Striptekenaar Typex heeft een aantal tekeningen mogen aanleveren voor een strip.
    De strip draagt de naam Ibestuur en kan gedownload worden op http://ibestuur.nl/magazine/co…en-de-grote-ict-projectenTon Ellias van de VVD is voorzitter van de tijdelijke commissie van de ICT-projecten. De eigenaar en tevens de opdrachtgever van deze commissie is de Tweede Kamer der staten Generaal.
    Volgens professer Hans Mulder gaat er 4 tot 5 miljard euro aan belastinggeld verloren aan ICT projecten!
    Of het zin heeft weet niemand tot dat de pers erop duikt.

Meer kun je lezen in de strip.

Brom:iBestuur plaatst fotostrip onderzoek Rijks-ICT | Nieuws | Computable

De overheid heeft een onlangs een onafhankelijk onderzoek gestart naar de rijlen en zijlen van de ICT binnen het ministerie van Defensie waar Jeanine Hennis-Plasschaert bewindsvrouwe is.

Dit heeft de minister onlangs per brief aan de Tweede Kamer laten weten.
    Dit nog wel voor het zomer recess.

4 topambtenaren zijn al bij haar ministerie ontslagen.
    Visie over ICT bij defensie ontbreekt en is beneden aller pijl!
    Automatiseren komt bij Defensie lastig op gang maar is bekend. De kosten blijven stijgen en de ICT gaat steeds meer haperen.
    De oppositie uit goed haar kritiek. Voornamelijk leden van de D66 en de SP.

Net als de belastingdienst heeft defensie haar ICT ook nog niet op orde. Hopelijk gaat dit nimmer de staatsveiligheid in gevaar brengen.
    Bron:Direct ingrijpen bij ICT Defensie is nodig | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl