Posts by M.Martens

Mijn huidige activiteiten zijn hosten/domeinregistraties

Moet ik dan op de site ook erbij zetten Schoonmaak? of mag hier wel een aparte site gemaakt voor worden en met het zelfde kvk onderhandelen?

Dat mag.
    Dit moet je wel melden bij de KVK omdat je handelsactiviteiten dan veranderen.

Op dit moment heb je zeker al een eenmanszaak ?
    Zo ja je kan maar 1 eenmanszaak per persoon hebben.

Wat Rick zegt klopt niet.

"De term eenmanszaak is misschien wat misleidend, het betekent namelijk niet dat er maar één persoon in het bedrijf mag werken. De term “één man” geeft aan dat het bedrijf financieel en juridisch door één persoon wordt geleid. De eigenaar mag daarnaast gewoon personeel hebben bij zijn eenmanszaak. Er zijn een aantal verplichtingen bij het aannemen van personeel, zo moet er een arbeidsovereenkomst aangegaan worden en het personeel moet worden aangemeld bij instanties als de belastingdienst."

bron: Eenmanszaakoprichten.nl

De naam is wel een beetje misleidend vinden jullie ook niet?

Nadeel van een eenmanszaak ik dat je zelf financieel aansprakelijk bent.

"Aansprakelijkheid bij de eenmanszaak

U bent aansprakelijk voor alle handelingen en financiën van uw eenmanszaak. Er is geen onderscheid tussen uw privé- en bedrijfsvermogen. Eventuele schuldeisers van uw bedrijf kunnen dus ook aanspraak maken op uw privé-bezit. Als uw bedrijf failliet gaat, dan gaat u ook failliet. Bent u in gemeenschap van goederen getrouwd? Dan is uw partner ook financieel aansprakelijk voor de schulden. Met huwelijkse voorwaarden kunt u dit voorkomen. Meer over aansprakelijkheid van de echtgenoot."

Bron:Kamer van Koophandel

De klanten van internetprovider XS4All zijn gehackt via de Fritzbox modems.
    De Fritzbox modems van de provider kunnen op kosten van de klant dure betaalnummers bellen.
    Hackers hebben zich zelf toegang verschaft tot routers van Fritzbox van AVM.
    Hierdoor kunnen ze via de Voice over IP (Beter bekend als VOIP) stiekem bellen naar betaalnummers met RTL Nieuws.

De telecom provider kan niet zeggen om hoeveel klanten die getroffen zijn gaat, maar ze denen dat het maar om een klein deel van de hack gaat. “Alleen mensen die een bepaalde poort hebben opengezet zijn kwetsbaar.” Aldus de woordvoerder van XS4All.
    De klanten die getroffen zijn worden in de loop van deze week door XS4All gebeld en hoeven de kosten niet te betalen.
    In Duitsland is het al eerder voorgekomen dat een klant van een telecom provider gehackt.
    Deze persoon kreeg een telefoonrekening van maar liefst 4200 euro inclusief BTW. Of in deze zaak gebruik is gemaakt van de zelfde modems kan niemand zeggen.

AVM, het bedrijf achter Fritzbox, heeft de hack bevestigd en is hierna een onderzoek gestart waaraan XS4All meewerkt.

Om via een gehackte router te gaan telefoneren moet de hacker beschikken over een mailadres of gebruikersnaam, het wachtwoord en het ip-adrs van de modem gebruiker te hebben.
    Volgens AVM is het mogelijk dat kwaadwillende over deze gebruikersnamen, wachtwoorden en IP-adressen beschikken.

Bron: PCM

Hallo Eeyk,

Hoelang zijn deze problemen al?
    Mocht dit langer zijn dan 5 dagen dan is UPC in staat der gebreke.
    Hiervoor moet je een brief naar hun sturen dat je alle kosten op hun verhaalt als ze de problemen niet binnen .. dagen oplossen.
    Wil je hulp met het opstellen van zo'n brief, stuur maar een berichtje.

Omdat ik niks te doen heb meer bied ik mij aan als scripter/ webshop vuller ect.
    Heb je dus nog iets liggen dan hoor ik het graag.

Tijdsduur / Periode: Maakt niet uit
    Prijs: Mogelijk per project of per uur.
    Betalen kan via: Overschrijving.

Hallo Lars,

Ik weet niet bij welke provider je bent en of je een abbonoment hebt met toestel lease?
    Mocht dit het geval zijn en je bent bij T-Mobile raad ik je aan je toestel te laten opsturen voor een keuring naar Dynafix.

In menu's onderverdelen doe je alleen als er meerdere onderdelen binnen je bedrijf zijn. In dit geval heeft het geen nut, want wat je ook in het menu invult, je zult waarschijnlijk bij dezelfde persoon terecht komen.

Dit is niet het geval.
    Medewerker A doet adminstratie (debiteurenbeheer)
    Medewerker B doet storingen (Storingsdienst.)
    Medewerker C doet contracten afsluiten.
    Medewerker D doet opzeggingen.
    Medewerker E doet overige vragen.

Iedereen zal binnen het bedrijf zijn eigen afdeling kennen.
    Lijkt mij wel het handigste. Komt iets professioneler over.

Ik bedoel inderdaad een gratis telefoonnummer. Eventuele onkosten die je maakt zou je bij de prijs voor je diensten erbij kunnen rekenen. ;)

Moet ik nog even allemaal gaan uitzoeken.
    Klantenservice is minimaal 7 dagen per week bereikbaar.
    Vind het soms irritant dat de meeste klantenservices niet in het weekend open zijn. (Gelukkig KPN wel.)

Verder met het telefoonnummer.
    Zou jij het onderverdelen in menu's en zo ja welke?

Je kunt het beste een gratis telefoonnummer nemen, dat vind ik veel klantvriendelijker en de meeste kleine/beginnende ondernemingen hebben dat. Je moet het immers van elke klant hebben.
    Ik bel eigenlijk altijd als ik een klacht heb. Kennisbanken doe ik niet aan en e-mail doe ik alleen als het niet anders kan of als ik erg veel info moet afgeven.

Groet,

Lars

Hallo Lars,

Ik steun jou voorstel van harte.
    Zoals ik nu van een goede vriendin hoor (Medewerker bij klantenservice KPN administratie) komen soms de raarste vragen voorbij terwijl het geen probleem is.
    Ik kies daarom eerst voor een 0900 nummer voor ongeveer 5 maanden.

Victor,
    Hoe bedoel je de gratis telefoonlijn?? 0800 nummer is gratis dus kan geen starttarief voor berekend worden.

Ik zou alle drie de diensten leveren:

- Frequently Asked Questions op je site
    - E-mail support (Antwoord dan binnen een paar werkdagen)
    - Telefonisch (Zoveel cent per minuut, voor de extra moeite. Je zult hier namelijk mensen op moeten zetten. Je kan niet de hele dag met één telefoon rondlopen)

Het telefoon rondlopen vind ik niks.
    Zelf vind ik persoonlijk contact fijn dus zal dan ook regelmatig contact met de klanten opnemen.
    Tevens voor de telefonische klantenservice. Hoeveel zou ik dan moeten rekenen. 10 cent per minuut??

Ik vind het altijd vreselijk om in zo'n kennisbank te zoeken. Je krijgt nooit een goed antwoord. Ik prefereer een e-mail als het gaat om simpele dingen en telefonisch als ik er per e-mail niet uitkom of het is aanzienlijk moeilijker. Weet niet wat voor diensten je wilt gaan leveren?

Het is een telecommunicatie bedrijf. (Telefonische klantenservice is dus zeker een pre.)
    De diensten die worden geleverd zijn telefonie diensten. (PSTN/ISDN/ADSL/VSDL (Aansluit typens.))

Hartelijke dank voor jullie reactie's.

Wat zouden jullie eigenlijk eerder doen.
    * In een kennisbank zoeken?
    * Bellen naar de telefonische klantenservice?
    * Een mail sturen?

Is voor inschatten wat ik dan aan klantenservice moet spenderen.
    (Tot nu ik zie genoeg tijd.)