Posts by Quitta

Quitta
    Elke provider heeft een eigen modem instelling, ik weet alleen dat bij Ziggo dit in het menu zit maar waar precies weet ik niet meer aangezien ik overgestapt ben.

Meestal ga je vanuit modem een router hebben, dit kunnen cisco routers zijn linksys etc, deze hebben toch niks te maken met je isp?

Wat ook kan is dat je wifi-netwerkkaart niet goed werkt in je laptop natuurlijk, dat deze bepaalde frequencies storingen krijgt. Ik denk niet dat ik je verder kan helpen, sorry :)

Hangt ervan af welke provider je hebt

Ben je daar zeker van dat dat invloed heeft, zover ik weet heeft ISP niks te maken met je wifi frequency banden. Je ISP stuurt het verkeer naar je modem, vervolgens gaat het naar je router, dit is allemaal via coax cable, dus daar kan geen verlies op zitten. Vervolgens gaat je wireless router proberen communiceren met je laptop,gsm door beacon-signalen uit te sturen, adh hiervan gaan je gsm enz ermee connecteren en krijgen ze een frequency band toegewezen waarop de communicatie gaat verlopen.
    Dit gebeurd volgens mij allemaal via de hardware en kan je niet zelf beinvloeden, en heeft de ISP al helemaal niks mee te maken.
    Vergeet niet dat andere electronische toestellen je signaal kunnen verstoren, bvb als een microgolfoven aanstaat op dezelfde frequency, kan dit je signaal beinvloeden.

Het lijkt me misschien dan toch dat het aan je router kan liggen. Hoor misschien eens rond bij vrienden of ze een reserve router hebben, of dat je hun router even kunt lenen, zodat je de wifi ervan kan testen.. Als het dan wel goed loopt, zou het dat zijn. Anders weet ik het ook niet meteen..

poort 80 is voor http, deze staat normaal al open denkik
    de vanzelf sprekende poorten die normaal openstaan, stonden toen ik een hard reset deed al juist.

Normaal is er toch een setup wizard, die je makkelijk erdoor heen loost.

Je domein naam en hostname moet je leeg laten, of je ISP moet dit anders hebben gewild.
    voor de rest zet je hem op DHCP (protocol zodat ip automatisch wordt toegekend).

Dat zou het em moeten doen!

Victor,

Ik veronderstel dat je simpel programmatje op dit moment in commandprompt met cout's wordt outgeput.
    Nu bij C++ is het grafische concept enorm complex. Zoals K.Rens al zei is er geen stylesheet voor C++.
    In C++ werken we met GUI's, dit is o.a vensters, buttons, afbeeldingen in venster, en de positionering is redelijk gebonden aan de pixels die je meegeeft.
    Omdat je nu beschrijft dat je een simpel programmatje hebt geschreven, denk ik niet dat je je best al aan GUI's waagt.

de C++ WinApi is voor windows GUI's te maken, maar deze is extreem moeilijk voor een beginneling,
    een voorbeeld: http://www.cplusplus.com/forum/windows/31112/

Er zijn ook een aantal libraries die wel kunnen helpen:
    Qt is handig en SDL als je afbeeldingen en kleuren wilt importeren (2D)

Maar let op! Het is zoals ik zei redelijk geavanceerd ;)

Je router resetten kan je doen via klein knopje in router met pen in te duwen, dan moet je wel opnieuw even alles instellen.

Wifi werkt idd met kanalen, dit zijn #frequencies op de frequency band. Als je deze problemen niet met je laptop hebt, dan zal het aan je gsm zijn wifi interface liggen veronderstel ik. Deze kan andere instellingen hebben dan je laptop.

Ga gewoon voor een *nix OS. Ikzelf draai Ubuntu sinds een jaartje en wil helemaal niet meer terug naar windows.
    Unix is gewoon awesome om in te werken. Het vergt weliswaar wat tijd om de shell gewend te worden, maar dat is zeker de moeite waard.
    Daarbij vragen bedrijven ook vaak of je al linux kennis hebt en dat is dan mooi meegenomen.

Beste lezer,

Zoekt u een programmeur/scripter/webdesigner, contacteer mij dan via een prive bericht.
    Plaats in dit bericht voldoende informatie over wat het probleem juist is of wat u wit verwezelijken en wat u er voor over hebt.
    Vervolgens zal ik dan zien of ik er tijd voor vind tussen mijn studies (1e master Informatica).

Ik beheers volgende talen
    web: XHTML, CSS, PHP, mySQL, JS, XSLT, XQuery, Xpath vervolgens ben ik ook voorstaander van codeigniter en bootstrap voor css.
    App: C++, Java, Python, (Haskell, Prolog, LISP, Assembly (deze beheers ik maar matig, maar mits enige opfrissing moet het wel weer lukken))

Indien u vragen heeft, pm mij.

mvg

Quitta