Posts by Dees

Paar kleine tips wat betreft je git gebruik;

- Gooi aparte features op een aparte branch.
    - Gebruiker namen die duidelijk omschrijven wat er is toegevoegd, is voor jezelf later ook makkelijker.
    - Gebruik enviroment variabelen voor zaken als database wachtwoorden en dergelijke, die horen niet in de repo

Klopt inderdaad dat van database wachtwoorden niet helemaal lekker ging, had ik een aantal vergeten niet mee te sturen. Steeds als dat gebeuren maakte ik wel een nieuwe database account aan. Voor de rest begrijp ik volgens mij niet helemaal wat je met het 2de puntje bedoeld. Tenzij gebruiker gebruik moet zijn. Als dat zo is doe ik dat al (denk ik), zoals je hier kan zien. Als je naar het commit commentaar kijkt. Dit doe ik wal pas sinds gisteren.

Ik weet zelf niet waar je osBanditi 1.7 kan downloaden/vinden. Wel heb ik nog ergens de beta versie van 3.0 (zonder theme, dus een rommeltje) op mijn pc staan. Ook is het misschien interessant om naar osFighter te kijken. Dit is een projectje waar ik mee bezig ben. Deze is inmiddels best ver. Ik zou met de eerste release, waar nog niet extreem veel bij zit, al over maximaal een maand klaar kunnen zijn. Mits school niet in de weg zit.

Denk aan: heel inlog en registratie systeem, berichten, gebruiker wijzigen, familie's, aanvallen, shoutbox, forum (niet uitgebreid), misdaden, auto's stelen, bank, gevangenis, winkel, vliegveld, ziekenhuis, woningmarkt, kraak de kluis, (admin functie's:) pagina's aanmaken, menu's wijzigen, instellingen (hoofd instellingen, ranks, steden/landen, thema's), andere gebruikers wijzigen, misdaden aanmaken/wijzigen. Alles wat dik gedrukt is is al af.

Ook vind je in dit topic meer info

Ben toevallig vandaag begonnen aan de captcha dus hij is inderdaad nog niet helemaal veilig. Dit word natuurlijk nog aangepast in de komende "updates".

Voor de rest schiet het erg op. Heb vandaag ook 6 pagina's (bijna) volledig gemaakt. Zoals: crimes, bank, jail, shop, airport en hospital.

Ook ben ik er zeker van dat dit gaat af komen. De dingen die ik nu op de TODO heb staan ga komen zeker in update 1.0 die ik probeer af te hebben rond eind februari 2015 (zou eerder kunnen maar druk met eind examens/periode op school).

@dees040, deze krijg ik als ik naar localhost/osFighter ga...
    Maar hoe zou ik dan kunnen inloggen? Want er worden enkel errors getoond en niks anders.

@wimmpie Dus als je naar ultimate-survival.net gaat krijg je die errors? Want volgens mij bedoel je dat het op je eigen pc staat, dan zou het kunnen zijn dat de tabellen bij jou niet helemaal goed staan.

@Patrick voor zoals het inlog systeem er nu uit ziet staan ze op de goede plek, zou ik op de manier zoals jij het meestal doet willen doen staan ze inderdaad niet goed. De class database is bedoeld om als enige class met de database te "praten". Daarom staan deze functie's daar voor nu op de goede plek.

Als er veel mensen op zo'n chat zitten (stel 100) en je server is niet de beste, dan heb je 100 request per seconden. Denk niet dat dan heel goed is voor je server.

De beste manier is denk ik toch wel om Node.JS te gebruiken om een group chat te maken.

@wimmpie waar krijg je deze errors? Want ik zie ze niet.. Wel weet ik dat deze error's onstaan omdat je niet ingelogd bent en het script toch het user id wil hebben van de "ingelogde" gebruiker en zijn gegevens wil laden.

@Patrick Zo ver ik weet bevat mijn admin "controller" geen specifieke functies voor mijn jail "module"? Voor de rest heb ik ze controllers genoemd omdat ik zo aan het werken was 6 maanden geleden. Ze zijn niet echt controllers. Voor de rest heb je wel gelijk dat het beter is om te werken d.m.v. extends, maar nu werkt het voor mij ook prima. Ik kan dit naderhand altijd nog toevoegen. Dan kost het wel meer tijd dan nu. Maar nu wil ik liever een beta versie af hebben binnen ~3 maanden die nog niet helemaal werkt i.p.v. een volledige versie waar ik ~8 maanden over doe.

Misschien vindt jij het leuk om dat te veranderen? Het blijft immers Open Source.

Inmiddels een halfjaar geleden sinds dat het project stil ligt, maar ik ga het project binnen kort weer oppakken. Dit komt omdat ik het toch een leuk project vind en het heel graag af wil krijgen. Ik was de database kwijt geraakt maar deze is nu weer helemaal herbouwd en ik heb het SQL-bestand meteen weer op GitHub gezet.

Ook wil ik even alles op een rijtje zetten wat er nog moet gebeuren d.m.v. een todo list. Deze kan je hier vinden. Graag hoor ik het als iemand nog punten heeft die er bijgevoegd kunnen worden.

Ik ga de komende 2 maanden niet veel tijd besteden aan dit project, zodra mijn 2de semester op school begint (2 februari) en ik in Londen zit heb ik meer tijd om aan dit project te werken.

L.Groot zei op 09-09 dat ik misschien in aanmerking zou komen voor de Erasmusbeurs. Dit heb ik een week daarna nagevraagd aan mijn stagebegeleider en deze zei dat ik daar in aanmerking voor kwam. Deze is inmiddels aangevraagd.

Ook heb ik al een appartement gevonden om in te verblijven. Ik heb veel tips gekregen van vrienden en familie en hier kwam bijna altijd wel uit dat Spareroom daar toch wel de beste site voor was.

Dus als je ooit een verblijf plaats (voor langere termijn) in Londen zoekt dan zal ik je zeker Spareroom aanraden.

Ik heb ben inmiddels aangenomen op een stage in Londen. Voor degene die willen weten hoe ik aan deze stage ben gekomen: linkje. Nu wordt het tijd om een appartement te gaan zoeken. Iemand misschien tips?

Beste lezer,

Het tweede semester van dit schooljaar moet ik een halfjaar (112 schooldagen) stage lopen. Ik zit in de derde en als je in de derde zit mag je als je wilt ook in het buitenland stage lopen. Ik heb al wat rond gesnuffeld op het internet maar niet met gewenste resultaten.

Graag zou ik van jullie weten of jullie ooit stage gelopen hebben in het buitenland, wat je van deze stage vond, waar je stage gelopen hebt of als je nog goede stage plekken hebt in het buitenland hoor ik dat ook graag.

Mijn stage moet te maken hebben met Applicatie ontwikkeling, het liefst iets met websites. Ook gaat mij voorkeur uit om in Engeland stage te lopen.

Ik vind/denk dat dit soort sources/games uit de tijd raken. Spelers willen tegenwoordig meer visuele dingen zoals RuneScape (niet het beste voorbeeld). Misschien kan je zo spel wel voor mobiel maken. Denk dat dat veel populairder gaat worden.

Na hem een aantal keren geluisterd te hebben vindt ik hem meevallen vergeleken met vooraf gaande jaren. Vooral omdat er veel mindere stukjes in zitten.