Posts by M.Beers

@AarClay De structuur van CodeIgniter 4 is helemaal op de schop gegaan, alleen streeft CodeIgniter ernaar om direct te kunnen updaten van CodeIgniter 3 naar CodeIgniter 4 dus veel functie's zijn backward compatible gemaakt...

Vanaf dat punt willen ze langzaam CodeIgniter 4 zijn structuur aanpassen, zullen verschillende functie's deprecated worden en zullen er migratie guides worden geschreven zoals Laravel dat doet. Het feit dat CodeIgniter 4 geschreven is voor PHP 7 zal al een enorme vooruitgang zijn in zijn performance etc.

Ik ben in iedergeval erg positief omdat ik persoonlijk Laravel met sommige dingen te omslachtig vindt, maar momenteel wel het beste framework is op de markt.

@AarClay Tuurlijk blijven er grote verschillen. Persoonlijk vind ik dat CodeIgniter door zijn overname etc. een beetje de boot heeft gemist... Toch wel verstandig om te blijven volgen want CodeIgniter is met versie 4 een enorme stap de goeie richting op aan het maken!

Dus er wordt gesproken over een reclamecampagne van 16.500 euro voor een taxionderneming met een app like "Uber", waarbij alle waarden in een goed idee zitten en niet zozeer in een product, als ik het goed begrijp? Want over de achtergrond vertel je erg weinig...

Dan neem je wel een enorm risico om daar zoveel geld in te investeren als je niet eens weet of je concept werkt... Daarom zeg ik ga netwerken, zorg voor naamopbouw en dan komt het geld vanzelf...

@MOnkNL Met SyntaxHighlighter ben je gewoon instaat om theme's te gebruiken, dus de Dreamweaver kleuren zijn geen enkel probleem.

Ik kopieer wanneer de code erg lang en slecht te zien is gewoon naar mn eigen text-editor voer een format-code actie uit en alles staat goed en in PSR-2+, ik zie dus niet echt de meerwaarden hiervan.

@ThomasBlom Cordova/Phonegap werkt met device gebaseerde packages... In een plugin zul je dus vóór elk device een stuk native code tegenkomen (./src/ios, ./src/android etc.). Kortom de plugin ontwikkelaars zijn nogsteeds native code aan het schrijven voor een x-aantal devices.

Cordova/Phonegap werkt daarom prima voor normale apps maar als je echt low-level om veel performance te winnen is het gewoon geen ideale tool

Yahoo is getroffen door het grootste datalek in de geschiedenis. Eind 2014 wisten de aanvallers van 500 miljoen gebruikers de gegevens te stelen, in sommige gevallen zelfs (on)versleutelden veiligheidsvragen.

Wanneer Yahoo het beveiligingslek precies ontdekte en waarom het nu pas gebruikers heeft gewaarschuwd is onbekend. Yahoo adviseert zijn gebruikers hun wachtwoord te wijzigen wanneer dit nog niet gedaan is na 2014.

Bron

Wat voor onderneming is het? Voor een reclame campagne alleen zul je echt geen lening krijgen. Lening-verstrekkers weten precies wat de response is op een reclame campagne en kunnen al een indicatie maken of iets gaat falen of niet.

Ga gewoon netwerken, bouw connecties op en lever vooral goed werk af. Veel mensen nemen liever diensten af van kleinere bedrijven weet ik uit ervaring mits je werk gewoon van dezelfde kwaliteit is als dat van grote bedrijven. Ikzelf kom om van het werk terwijl ik echt nooooit reclame heb gemaakt.

Phonegap is opzich een prima tool voor standaard applicaties.

Ikzelf loop alleen heel snel tegen software => hardware beperkingen aan op het moment dat ik op C++ niveau wil programmeren.

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een C++ datalaag en de UI gewoon native programmeren

Het is inderdaad een JSON string of inderdaad groeperen op parent_id. Maar als je twee goeie functies schrijven voor het ophalen en wegschrijven van je data boeit het toch niet of je een JSON string gebruikt ;) je wilt uiteindelijk een Array wegschrijven of ophalen met data.

Waar staan alle velden voor en wat wil je ermee bereiken? Want zoals je het nu uitlegt kan ik geen touw aan vastknopen sorry...

Is het de bedoeling dat je gewoon een lijst met opties krijgt per project als in een array met meerdere dimensies?

Edit: Ik denk dat je dit zoekt... Onderstaande code haalt eigenlijk alle data op, je kan nu gewoon je tabel gewoon vullen met alle "meta" data en parent_id aanpassen tijdens het ophalen van de lijst...

SQL-query

SQL
    SELECT ID, client, parent_id, name, value FROM list ORDER BY parent_id, name

Data vullen

Output

Woocommerce is hier prima voor! Mogelijk moet je een plugin aanschaffen om precies te doen wat je zoekt, maar verder is het een goed systeem om mee te beginnen.

Woocommerce is inderdaad een prima oplossing, de plugin waar het waarschijnlijk om gaat (geen idee wat Selly is) is Woo Subscriptions kost alleen wel 200 dollar voor één website.

Bij een (web)shop, ongeacht wat je verkoopt, moet je er gewoon vanuit gaan dat je er geld mee gaat verdienen dus is 200 dollar als investering natuurlijk niks

Ik vind het een gevaarlijk spel mensen die op de fiets zitten die keihard in de remmen gaan om pokémon go te spelen. Er is al iemand tegen een auto portier aangefietst omdat hij dit spel aan het spelen was.

Een waarschuwing heeft geen zin. Het strafbaar stellen met boetes wel.

Het is toch al strafbaar, je mag in het verkeer strict gezien je telefoon niet in je hand hebben... Dus daar hoort een spel als Pokemon Go ook bij...

ook wanneer het programma gesloten is?

Of dit gaat werken weet ik niet... maar dingen in je "activiteitencentrum" regelen doorloop je de volgende stappen:

In het activiteitencentrum zelf klik je op "All settings" (rechter onderhoek)

Klik vervolgens op "System"

Selecteer het paneel "Notifications en Actions"

Bij "Show notifications from these apps" selecteer je Outlook en zet je de notificatie's aan

p.s. mijn OS is in het Engels dus de exacte vertaling in het Nederlands weet ik niet

Edit - Je moet ook in Outlook controleren of je desktopmeldingen aan staan in File->Options->Mail en zoek naar "Message Arrival"

waarom zou je geen online single player game maken? Je zou het overal kunnen spelen, je telefoon, je laptop

Net alsof een "crime" game zoveel van je internet bundel gebruikt... In zo'n geval kun je beter een single player spel gewoon downloaden in de Appstore...

Wat mij persoonlijk het meeste stoort aan text-based games is dat er te weinig variatie is m.b.t. gameplay... Waarom zou je bijvoorbeeld in Tribalwars 1000 dorpen gaan beheren als je voor elk van deze 1000 dorpen elke keer weer dezelfde stomme upgrades moet aanklikken etc.

Oplossing die ik heb gebruikt is inderdaad array's vullen met 0-waardes om vervolgens d.m.v. een for loop de weken in te vullen...

Bedankt voor het meedenken! Er kan volgens mij een slotje op.

Nu had ik graag eens geweten wat me dit zou gaan kosten om dit te laten ontwerpen. Heb hier namelijk echt geen idee van.

Zoals in het éérste antwoord al staat, hangt er helemaal af van wat de eis is...

Je moet er vanuit gaan dat je de ontwerper per uur dat deze persoon eraan werkt moet betalen, of je moet een fixed prijs afspreken met desbetreffende persoon. Bedenk wel dat een ontwerper (ZZP'er) als snel 25-45 euro per uur rekent... Kortom is deze persoon er drie uur mee bezig betaal je gewoon 135 euro voor je ontwerp (3x45) ...