Posts by cakemasher

Je undefined notice komt doordat je een variable gebruikt zonder dat je hem gedefineerd hebt.

Code
    if ($_SESSION['login'] != ""){ $naam = $_SESSION['login']; } else{ $naam = ""; }

Hier doe je het volgende: Als $_SESSION['login'] geen "" is, wat inhoud dat je er van uit gaat dat $_SESSION['login'] bestaat, wat in dit geval niet het geval is.

Je kan dit oplossen d.m.v. de functie empty.

Code
    if (!empty ($_SESSION['login'])) ....

Wat je tweede error betreft, je probeert een functie te roepen en geeft als object de result van de query die je erboven uitvoert. Vandaar dat je de error 'Trying to get property of non-object' krijgt

Verander

Code
    $data    = $dbres->fetch_object();

eens naar

Code
    $data    = $mysqli->fetch_object();

Beste community,

Ik ben bezig met het installeren van een mail server waarbij ik gebruik heb gemaakt van de volgende tutorial;
    Klik

Bijna alles werkt. Ik heb een webmail waarin ik kan inloggen op m'n email. Ik kan ook emails ontvangen vanaf buiten af naar die email boxxes, maar verzenden lukt me nog niet. Ik krijg het volgende in m'n logs te zien;

Code
    Jun 16 20:29:37 server1 postfix/smtpd[25842]: connect from unknown[0.0.0.0]
    Jun 16 20:29:37 server1 postfix/smtpd[25842]: warning: SASL authentication failure: unable to canonify user and get auxprops
    Jun 16 20:29:37 server1 postfix/smtpd[25842]: warning: unknown[0.0.0.0]: SASL DIGEST-MD5 authentication failed: authentication failure
    Jun 16 20:29:37 server1 postfix/smtpd[25842]: disconnect from unknown[0.0.0.0]

(waarbij ik het IP van de server heb veranderd naar 0.0.0.0).

Voor zo ver ik dit snap, kan hij niet authorizeren bij de SMTP server. Dit, terwijl ik bij de webmail (roundcube) heb ingesteld dat hij moet authoriseren bij de SMTP server. Als ik een testmail stuur via de roundcube testmail krijg ik de error;

Code
    Authentication failure: Invalid response code received from server (Code: 535)

Waarbij ik nu denk dat er ergens kwa instellingen tussen de mysql data en de postfix smtp fout staat. Ik kan zo niet zien wat er precies mis is.

De email word plain in de database opgeslagen, en het wachtwoord met de ENCRYPT functie.

Kan iemand mij veder helpen?

Alvast bedankt!!

Edit

Inmiddels ben ik al iets veder gekomen, waarbij een type fout zat in een bestand's naam. Nu krijg ik overigens de volgende foutmeldingen in de mail.info log;

Code
    Jun 18 00:20:01 server1 postfix/smtpd[14361]: connect from unknown[0.0.0.0]
    Jun 18 00:20:01 server1 postfix/smtpd[14361]: warning: unknown[0.0.0.0]: SASL LOGIN authentication failed: no mechanism available
    Jun 18 00:20:01 server1 postfix/smtpd[14361]: disconnect from unknown[0.0.0.0]

Ik kom hier echt niet uit, kan iemand me helpen?

nodejs is een aparte applicatie, net zoals apache een applicatie is. Ik weet niet of hosters dit uberhaubt aanbieden. Maar daar kan ik geen zekere uitspraak over doen.

Simone, om het uit te zetten verander je de code naar;

Dat zou moeten werken..

Danny,

Er zijn veel kant en klare scripts om een MySQL database te back-uppen, in die geval is 't gewoon een kwestie van zoeken. De database back-uppen kan overigens ook in Phpmyadmin, maar moet dan wel handmatig.
    Veder is FTP (File Transfer Protocol) een protocol, wat inhoud dat je bestanden op een server staan. Je kan eventueel een script maken op de server zelf en d.m.v. een cron job alles door PHP laten inpakken in een rar of iets dergelijks, en deze vervolgens opslaan op je PC zelf.

Een programma die dit allemaal automatische zelf doet vanaf je PC zelf, zou ik zo even niet weten.

bijna onmogelijk aangezien het heel snel gaat ik heb de nieuwste google chrome

Is dit wat je bedoelt?

Zo ja, dat ligt aan het feit dat facebook nog geladen wordt. Dit zie je ook wel eens als je een website laad op een super trage pagina, waarbij de plaatjes en HTML wel al geladen is, maar de CSS bestanden nog niet waardoor alles door elkaar heen staat.

Alex,

Wat heb je nou precies gedaan om het probleem op te lossen?

De foutmelding die je nu krijgt is van OpenCart zelf. Ik heb hier weinig evaring mee, maar als ik uit m'n buidel mag tasten, ligt het waarschijnlijk aan de instellingen ergens in de config van de database OF hij vind het bestand (met de instellingen van de database) niet. Misschien even googlen? Zijn vast meer mensen die tegen dat probleem aangelopen zijn.

Hmm, dat probleem heb ik niet. Misschien kan je een screenshot ergens online zetten met je browser versie etc. erbij, zodat Bijlsma kan zien wat je precies bedoeld?

Waar denk je waar het tekentje ';' voor staat?

Veder, in debian kan je bijvoorbeeld in de command line de extensie installeren (bijv. met apt-get install php-mycrypt) waarbij het geheel automatiche geinstalleerd en geconfigureerd word waardoor je niks hoeft aan te passen in php.ini. Is dit niet mogenlijk in CentOS?

Ik bedoel iets als (niet getest, weet niet of het werkt!);
    sudo yum install php-mcrypt

Ik ga het je niet makkelijk maken, zodat je hiervan leert en deze fout niet nog een keer maakt.

2 zinnen, waarvan één uitgevoerd moet worden, en de andere comments zijn. Wat is de overeenkomst tussen deze twee zinnen die er niet zou moeten zijn?

; found in the directory /etc/php.d; these are loaded by default.
    ; extension=php_mcrypt.dll

Daarnaast moet het indd. een .so extensie zijn. Kan je in CentOS niet via de CLI de extensie installeren?

Alexjeee,

In je phpinfo kan ik niks over een geenabelde mcrypt extensie vinden, weet je zeker dat hij geactiveerd is? Weet je zeker dat je de juist php.ini hebt aangepast?
    Over de logs gesproken, bedoel ik niet de logs die php genereert als je de pagina opent, maar de logs van je webserver tijdens het opstarten.

Welke OS draai je? Linux? Welke versie?

Alexjeee,

De error houd niks meer in dan dat de functie niet gevonden is. Dit houd in dat de extensie, waar de functie bij hoort, waarschijnlijk niet of niet goed is geladen. Misschien is het handig om even met phpinfo() te kijken of de extensie geladen is of niet.

Waar je ook even naar kunt kijken is de error logs, hierin staat misschien een foutmelding die omhoog gekomen is tijdens het laden van de extensie.

Laat het maar even weten.

Volgens mij was 't zo dat je al het muziek dat je afspeelt, origineel aangekocht zou moeten hebben en dit moet kunnen bewijzen.. Tenminste, dat ik wat ik een keer gehoord had van iemand die dat ook deed, maar ik weet dit niet zeker. Dus indien iemand dit wel weet, hoor ik 't graag =)

Als je vanaf buiten af bij je 'localhost' kan komen, dan staat er ergens een poort open die ergens heen verwijst. Anders zou het lastig worden om erbij te kunnen komen.

Over het probleem, zoals eerder aangegeven, blokkeert versio (aan de hand van je 'fout') verbindingen naar buiten af. Zeer vervelend, maar logisch. Dit kom je erg vaak tegen bij budget hosting. Indien je dit toch wilt doen, dan zou ik opzoek gaan naar een andere webhosting die wel verbindingen naar buitenaf aanbied. Dit zal waarschijnlijk een tikje duurder zijn. Je zou eventueel ook nog een VPS kunnen halen, zodat je het geheel zelf kunt instellen.

Duus, wat zijn de server specs?

Als je zeker weet dat 't aan je index ligt, zou ik gaan beginnen met debuggen d.m.v. microtime functies en uit te zoeken welk onderdeel zoveel tijd inneemt.