Posts by cakemasher

Ik sluit me aan bij het lettertype verhaal, naja, de lettertype kan opzich prima, maar de grootte / kleur keuze is niet helemaal juist als je het mij vraagt. Veder vind ik het uiterlijk van de website netjes!

Beste community,

(Graag topic even door lezen)

Al een tijdje lag het concept op het stapeltje, maar ben er nooit echt aan toe gekomen. Wel heb ik vroegere versies van het idee uit geprobeerd te werken, maar werkte het niet helemaal zoals ik wou (ben nog al kritisch op zulk soort dingen :P).

Toen ben ik aan de bak gegaan met NodeJS en heb het idee opnieuw deels uitgewerkt met gebruik van NodeJS. Na een lange tijd heb ik uiteindelijk een POC (Proof Of Concept) gemaakt.

Wat is het?
    Het idee wat al een tijdje op de plak ligt, is het beheren van game servers via een externe website. De server logt op de game server in d.m.v. rcon of andere manieren als de game rcon niet ondersteund. In de toekomst wil ik er graag nog een GUI (Graphical User Interface) omheen gaan bouwen.
    De reden voor dit concept is omdat ik vroeger erg veel mensen moest helpen met het opzetten en beheren van hun game server. Toen heb ik het concept bedacht om een 'noob-proof' website te maken zodat onervaren administratoren hun server makkelijk kunnen beheren. Dit concept is nog niet uitgewerkt, maar heb ik wel de achterliggende gedachte weten te realiseren, namelijk de CLI (Command Line Interface).

Wat doet het?
    Tot zo ver is het een CLI. Hier worden commando's naar de game server verstuurd via rcon, en het resultaat op de pagina weergeven. Het is een beetje te vergelijken met de console van de game server zelf, alleen word er niks via rcon automatische naar de website gestuurd (denk hierbij bijvoorbeeld aan dingen als chat berichten etc.). Alleen resultaten van de ingevoerde commando's worden terug naar de website gestuurd.

Voorbeeld
    Op het moment heb ik het proof of concept draaien op m'n server. Daarnaast heb ik een test garry's mod server op gezet die bij mij localhost draait. Omdat het een localhost server is, kan het zijn dat deze niet altijd aan staat. De server is namelijk alleen bedoelt voor test doeleindes en niet om daadwerkelijk op te gamen. De login gegevens van deze server zijn hieronder te vinden.

Link naar het proof of concept
    IP / Hostname: home.rwolthuis.nl:27015
    Rcon Password: POCvoorbeeld123

Wat zou ik graag willen weten
    Eventuele bugs die te vinden zijn of ideeën voor toekomstige features zijn altijd welkom. Let erop dat me het hier niet om het uiterlijk van de POC gaat, maar daadwerkelijk om de 'technische' bugs (bijvoorbeeld commando's die foutmeldingen geven etc.).

Overige info
    Ondanks dat het garry's mod logo op de POC afgebeeld staat, en garry's mod in de topic name staat, is het systeem ook te gebruiken op overige SRCDS servers (Counter Strike Source, Day of Defeat Source.. etc.). Daarnaast zou het moeten werken op alle SRCDS servers, en niet alleen op de test server. De test server is alleen bedoeld voor mensen die het systeem graag willen testen zonder dat zij beschikken over een server of deze in willen vullen op de website. De verbinding is op het moment nog gewoon HTTP i.p.v. HTTPS, dat zal later nog worden gerealiseerd.

Alvast bedankt!

Edit:
    Omdat niet iedereen misschien zo een paar commando's weet om te testen, kunnen de volgende misschien van pas komen "status", "stats", "hostname", "sv_cheats", "maps" (uiteraard allemaal zonder de quotes). Bij eventueel twijfel wat een commando doet, kan er 'help [commando]' ingevuld worden, bijvoorbeeld 'help status'. Commando's zoals 'exit' en 'rcon_*' zijn disabled.

Ik zou netjes en overzichterlijk programmeren als ik jou was. Met dingen als $userstats, $userstats1, $userstats2 raak je het overzicht snel kwijt. Daarnaast maak je geen gebruik van mysql_error wat in mijn mening erg slecht is als je bezig bent met debuggen. Zodra een MySQL error plaatst vind, zorg er dan voor dat je aan de hand van de tekst wat de 'or die ()' functie (of een andere functie) geeft, je kan lokaliseren welke query het over gaat en wat er fout mee is.

Ik zou zeggen, beeld je in dat je een website aan het maken bent voor die persoon. Tijdens het maken van de website kom je dingen tegen die je niet weet of de klant ze wilt, of hoe ze klant ze wilt. Schrijf deze dingen op, en je bent een stuk veder.
    Daarnaast, als je je website gemaakt hebt of gaat maken, bekijk het niet door je eigen ogen, maar door de klant zijn ogen. Beeld je in dat jij de klant bent, en dat iemand anders een website voor je maakt. Vaak is het zo dat programmeurs trots zijn op iets wat ze gemaakt hebben omdat 't erg lastig was om te maken. De klant ziet het als een nutteloze feature, en wil deze misschien helemaal niet.

Succes

En om te kijken wat er precies in die array staat, print 'm even. Kan je ook meteen zien hoe je je script moet aanpassen.

Code
    <input name="bestand[]" type="file" />

Wat je altijd nog kan proberen is een aardige email sturen, waarin je uitlegt wat je wilt doen en graag een verzoek zou willen indienen om de max-upload settings te verhogen.

Ik heb zelf ervaring met het terug vragen van het volledige bedrag van een transactie die gemaakt is d.m.v. PayPal.

Product werd niet geleverd. Het bedrag was in dit geval rond de €40,-. Ik opende hierbij een geschil op de website van PayPal waar ik wat informatie in moest vullen. Daarnaast moest ik mijn kant van het verhaal vertellen. Nadat ik hiermee klaar was, kreeg de tegen partij ook de gelegenheid om hun kant van het verhaal te doen. In mijn geval reageerde de tegen partij niet, en na een x aantal dagen werd het geschil gesloten en werd hier naar gekeken door PayPal. Hun besloten mij in gelijk te stellen en ik kreeg m'n volledige aankoop bedrag terug.
    Waar ik wel tevreden over was, is dat mij nog verteld werd ik me niet zorgen hoefde te maken of de tegen partij het geld wel had of niet. Ik kreeg het geld van PayPal meteen tot m'n beschikking, en hun zorgde ervoor dat ze het geld wel weer terug kregen van de tegen partij.

Punt is dat het hier nu wel om een bedrag van €40,- gaat, en niet €900,-. Als je zo iets besteld vanuit het buitenland, brengt dat natuurlijk altijd risico's met zich mee. Misschien zou je er toch even over moeten na denken of je je product niet in Nederland wilt bestellen, aangezien je dan een poot hebt om op te staan indien er iets fout gaat.

Bedankt voor je mooie uitleg. Ik wilde zelf ook een Raspberry PI halen alleen is dit extreem duur, toen kwam ik op android tv en later die dag zag ik XBMC, ik ga morgen op me werk een pctje maken met XBMC incl Linux mint.

Raspberry Pi's zijn niet duur (mijn mening).

Raspberry Pi - €35,90
    http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324189

Raspberry Pi Behuizing - €7,49
    http://sossolutions.nl/product.php?id_product=9324197

8GB SD Kaartje klasse 10 - €9,99
    http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324213

(excl. voeding)

Kom je bij sossolutions op €53,38 incl. btw, excl. verzendkosten.

Ik vind dit goedkoop. Voor doorsnee films heb je er opzich genoeg aan, en als je ooit in de toekomst een andere media speler aanschaft of iets dergelijks, kan je hier nog erg leuke dingetjes mee doen.

Ik heb zelf in het verleden XBMC gedraaid op een Raspberry Pi. Het menu van XBMC op de pi werkt niet geheel soepel, en wil nogal haperen of traag reageren. De films, streamde perfect.
    Zo kon ik een netwerk dir aanmaken, die naar een map op mijn PC ging met alle films erin. Nadat ik op een film klikte, speelde hij hem meteen af. Als er ondertiteling bij de film zat, pakte XBMC die ook meteen mee.

De reden waarom ik nu geen XBMC op m'n pi meer gebruik, is omdat de pi een 100mbit uplink heeft. Dit wekte problemen op bij films boven de 30 GB. Wat er dat gebeurd is dat je ~6 seconde film ziet, ~3 seconde 'Buffering..' ziet staan, en dan weer ~6 seconde film.

Veder heb ik niet echt gebruik gemaakt van de vele features, op de films kijken na. Maar ik zou het zeker proberen!

Wat ik in jouw geval zou doen, is nadat het form gesubmit is en deze verwerkt is, een header plaatsen die de webbrowser naar een andere pagina laat leiden. Je zou eventueel via sessies data kunnen 'onthouden' of in de url plaatsen. De pagina waar je de webbrowser dan heen laat gaan, kan gewoon naar het zelfde formulier. Zo verander je de POST request die de browser uitvoert in een GET request. Als iemand dan de pagina refresht, dan refresht hij / zij de GET request, en niet de POST request.

Simpel voorbeeld 'voorbeeld.php':

Code
    <form method="post" action="voorbeeld.php">
    	<input name="data" type="text" /><br />
    	<input type="submit" value="Submit mij!" />
    </form>

Software matig kan je DDOS aanvallen vrijwel niet afweren. Aangezien het doel van een DDOS aanval is zo veel mogenlijk aanvragen versturen dat je server het niet meer bij kan benen. Als je dit software matig (op de server zelf bedoel ik dan) dit probeert tegen te gaan, dan komen de DDOS aanvragen alsnog bij je server terecht, en moet je server deze alsnog processen. Nu is het wel dat de server een 403 zou sturen bijv. i.p.v. de hele pagina, dus de traffic word wel een stuk minder.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat als jij een 100mbit lijntje naar je server hebt liggen, en de DDOS aanval zo groot is, dat deze over de 100mbit/s aan data opvraagt van jouwn server. In dit geval zou het natuurlijk best kunnen zijn dat je server deze aanvragen makkelijk bij beent, maar de uplink naar je server gewoon prop vol zit dat deze op z'n bek gaat.

Zoals M.Remijn het al aangaf, beste wat je kan doen is om dit hardwarematig op te lossen. Hoe je dit kan doen, zou ik eerlijk gezegd niet weten (heb ik me nog nooit in verdiept). Ik zou als ik jou was nog even veder googlen over wat een DDOS aanval precies in houd. Misschien begrijp je dan zelf waarom software matige oplossingen (op de server zelf) het niet tegen gaan houden.

Toevoeging:
    Het veranderen van de poorten heeft in geval van een DDOS aanval niet veel zin. Volgens mij pakken ze namelijk vaak de webserver (poort 80) en als je die veranderd, komen ze er uiteindelijk toch wel achter (aangezien je dan waarschijnlijk gaat adverteren naar welke poort iedereen moet verbinden). Het veranderen van de SSH poort (wat zeker aanbevolen is) heeft niet zo veel zin om een DDOS aanval tegen te gaan. Als je de poorten hiervan gaat veranderen, maak je het eerder moeilijk voor ene brute force attack, hoewel als iemand echt graag je SSH server wilt bruteforcen, hij of zij gebruik kan gaan maken van poort scanners.

In geval dat je je SSH server goed wilt beveiligen zou ik aanraden om de SSH poort te veranderen naar een poort wat niet standaard is (6547?), gebruik te maken van SSH Public / Private (private key beveiligd met een wachtwoord uiteraard) keys i.p.v. alleen een wachtwoord, en uiteraard dingen als 'Indien vaker dan 1x password fout -> disconnect'.

Hij geeft toch het volgende aan?:
    de os kan met bon van de mycom en eventueel ook de doosjes met cd's geleverd worden

Daaruit kan ik niet opmerken of de licenties gebruikt zijn of niet. De reden waarom ik deze 'vermoeden' heb komt door de volgende zin;
    Ik heb nog 2 licenties van windows 8 pro liggen die ik niet meer gebruik

Graag wil ik de zelfde graag stellen als Tim deed. Daarnaast kan ik uit je begin post opmaken dat de licenties al eerder zijn gebruikt, en daardoor dus ook geen OEM licenties zijn? Of is dit incorrect?

Comminity,

Ik heb nu ongeveer een maand een tekkit server draaien voor mij en m'n vrienden wat voorheen prima liep. Probleem waar ik nu tegen aan loop is dat de server er gewoon mee ophoud. Over de plugins kan ik niks zeggen, aangezien ik deze allemaal ongeveer op het zelfde moment geïnstalleerd heb en ook niks raar gemerkt heb nadat ik één of meer geïnstalleerd had. De logs vertellen mij ook vrij weinig over wat er aan de hand is, en hoop hierbij ook dat iemand misschien dit probleem herkent.

Versies:

• OS Debian 7.1 (64 bit)
    • Java 1.7.0_25 (64 bit)
    Code
    java version "1.7.0_25"
    Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.7.0_25-b15)
    Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 23.25-b01, mixed mode)
    • Tekkit Server 3.1.2

Plugins:

• AC-Chest
    • BananaBackup
    • CreeperControl
    • Disablecraft_125
    • Dynamp-1.8
    • Dynmap-residence-0.50
    • Residence
    • Gravelclay
    • iConomy
    • LWC
    • mcJobs
    • MyHome
    • PermissionsBukkit-2.0
    • Spawnz
    • Vault

Logs:
    Probleem met de logs is dat ik vrij weinig kan vinden. Als ik de log doorblader zie ik normale dingen, met af en toe de melding 'Can't keep up!'.
    Het volgende zie ik als de server is gecrashed:

Code
    23:40:08 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?
    >./launch.sh: line 2: 32458 Killed	   java -Xmx3584M -Xms128M -jar Tekkit.jar nogui

Hardware
    Ik kan niet precies de hardware specs geven, maar volgens het top commando in debian, draait de CPU gemiddeld rond de 10 - 70% afhankelijk wat er gebeurd & hoeveel spelers er online zijn. Het geheugen gebruik van de hele server ligt rond de 45 - 55% (4096 MB).

Ik hoop dat iemand me veder kan helpen.

Alvast bedankt!

Lijkt me beetje onwaarschijnlijk dat je PC "hardware" kapot gaat door een verkeerd OS erop te installeren. Ik neem aan dat het ergste wat gebeuren kan, is dat het OS gewoon niet wilt booten omdat het 64 bit systeem niet word ondersteund door de 32 bit hardware. In dit geval zou je gewoon het juiste CD'tje kunnen plaatsen en zorgen dat je via de CD boot.

Het opstarten zonder HDD erin kan geen kwaad. Het beste wat je dan kan doen is de SATA / IDE stekker uit de hardeschrijf te halen. Wil dit ook niet, dan zou ik de bios resetten d.m.v. het batterijtje eruit te halen en een tijdje wachten (zoals Dennii dat al aangaf).

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de OS je bios verpaupert.

Minstend nog een jaar geldig zijn?

Als je een domeinnaam overneemt, registreer je hem opnieuw. Hierdoor is hij weer geldig voor de tijd dat jij het domein hebt geregistreerd bij je registar.

Of was je van plan een heel account bij een hoster over te nemen van iemand?