Posts by cakemasher

Wat een aanvallend antwoord op een onschuldige, maar logische vraag..

Maar goed, als het allemaal vrijwillig en onbetaald is voor jullie, zie ik geen reden meer om m'n ad-blocker nog op pauze te houden (niet negatief bedoeld natuurlijk ;) )

Misschien een optie om alles in één row te plaatsen in de database? Dan zou je zo iets krijgen:
    https://codeshare.io/fbfED

Als je dat niet wilt, zou je eventueel in je POST velden een array kunnen maken, eventueel met een hidden veld.

<input type="hidden" name="project[]" value="1">
    <input type="text" name="landnaam[]" value="Nederland">
    <input type="text" name="isocode[]" value="NL">
    etc...

Ik zie dat je dit graag wilt:

1. zz4= 1:750
    2. zz5= 1:1000
    3. zz6= 1:1500
    4. zz7= 1:2000
    5. zz8= 1:3000

Dit is toch iets heel anders dan de voorbeeld code? Hoe ik het lees is:
    1. zz4= 1 op de 750
    2. zz5= 1 op de 1000
    3. zz6= 1 op de 1500
    4. zz7= 1 op de 2000
    5. zz8= 1 op de 3000

Stel je zou een random getal kiezen tussen de 1 en 2500.
    Als je dan volgende if-statement uitvoert:

PHP
    if ($random_getal <= 1250)
    {

dan is dit het zelfde als dat je doet:
    1:2

Ik heb even snel een kleine functie gemaakt (welke ik veder niet getest heb). Als je de functie bijv. 1:750 mee geeft, pakt hij een random getal tussen de 1 en de 750, en kijkt hij één keer of dat random getal 750 / 2 = 350 is. Stel je geeft 2:750 mee, dan doet hij het zelfde, maar dan twee keer i.p.v. één keer.

Hey Aaron,

Hoe je precies twee directadmin servers kan syncen zou ik helaas niet weten. DNS servers zelf ondersteunen vaak wel de mogelijkheid om één of meerdere servers met elkaar te syncen. Zo hoef je maar op één DNS server een zone aan te passen, waarna de wijzigingen worden doorgevoerd bij de overige DNS servers.

Zelf gebruik ik PowerDNS met een MySQL backend. De MySQL database servers staan in mijn geval op master-slave replication, wat inhoud dat wanneer de master database een wijziging krijgt, de slave database (nameserver 2) de wijziging overneemt van de master. Op die manier heb ik zelf twee databases die zichzelf synchroon houden.

Een fail-save maken met een DNS server, zou bijvoorbeeld kunnen doen door twee A records in het domeinnaam te plaatsen, met de zelfde naam. Het eerste A record gaat naar server 1, en de tweede naar de backup server. Wat een client op dat moment doet, is dat de gehele lijst met A record wordt ontvangen en de eerste A record wordt gepakt (dacht ik, kan ook zijn dat hij een random record pakt). Wanneer de verbinding naar de server mislukt, pakt de client een andere A record uit het lijstje en wordt die geprobeerd. Nadeel is hierbij wel dat wanneer server 1 plat is, en de client probeert te verbinden naar server 1 voordat hij naar server 2 gaat, de verbinding eerst een time-out moet geven wat soms 30 seconde kan duren.

Voor wat diepere uitleg, heb ik een reply gevonden op stackexchange.com dat hier te vinden is.

Succes!!

Beste community!

Bij dezen wil ik het domeinnaam 'project-kas.nl' te koop aanbieden. Omdat ik een tijd geleden een kas gekocht had, en hier wat sensortjes ingestopt had, leek me het leuk om hier een kleine applicatie omheen te bouwen om vanaf elke plek in de wereld de temperaturen en luchtvochtigheid te kunnen bekijken.

De website dat momenteel op het domeinnaam staat, update zich zelf niet meer omdat ik alle elektronica uit de kas verwijderd heb. De website zelf, kan eventueel samen met het domeinnaam worden overgenomen.

Domeinnaam staat geregistreerd bij Versio.nl
    Domeinnaam verloopt op 25-04-2017

Vraag- en richtprijs is bieden.

Groetjes,
    Rick

Beste community,

Momenteel ligt het idee er om naast domeinnamen, webhosting, SSL certificaten en VPS'en, ook minecraft servers te verhuren. Nu heb ik zelf met het opzetten van minecraft server ervaring, maar het daadwerkelijk verhuren niet. Vanwege deze reden heb ik een licentie aangeschaft om de Multicraft panel te mogen gebruiken.

Tot zo ver de inleiding :P .

Ik ben hier omdat ik opzoek ben naar iemand die actief minecraft speelt, en opzoek is naar een server. Ik wil graag één server ter beschikking stellen voor een bepaalde periode ( 1 of 2 weken ), in ruil dat ik het een en ander aan feedback terug krijg ( lag, geen lag, ik mis dit, ik mis dat, negatief, positief, etc. ). Uiteraard loopt dit dan via het multicraft paneel, waar de persoon in kwestie toegang tot krijgt.

Alvast bedankt!

Beste community,

Momenteel ben ik van plan een directadmin lifetime licentie aan te schaffen. Omdat mijn huidige ISP alleen per maand aanbied, heb ik besloten om dit via directadmin zelf aan te schaffen.

Nu gaat het hier om een zakelijke aankoop van $299 die per paypal betaald gaat worden. Nu heb ik 0 ervaring met zakelijke inkopen buiten de EU, en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Kan ik BTW terug vragen van de $299? Hoe doe ik dat?

Alvast bedankt!!

(Even ter verduidelijking, het gaat hier dus niet om een import van goederen. Het gaat hier om het bestellen van een online software pakket.)

Zit er ook een tijds limiet op elke werkzaamheid waar van uit gegaan mag worden? Stel voor elke werkzaamheid word standaard 2 uur ingeroosterd, dan word 't opzich wat simpeler.

Veder weet ik niet precies hoe het zit met de postcodes en de afstand ertussen uitrekenen. Ik weet niet of hier een licentie voor nodig is of iets dergelijks.

Ik zou het best willen proberen, maar het enige punt is de database met de postcodes en de afstand ertussen uitrekenen.

edit: Indien je nog opzoek bent, mag je best even contact met me op nemen.

Ik weet niet precies waar je uit haalt dat ik dat bedoel, maar ik bedoel meer dat een plugin van een prefix voor iemand z'n naam zetten is, tot een compleet nieuwe coremod of iets dergelijks. Een beetje extra informatie over wat het zou moeten zijn zou fijn zijn.

- Met welk besturingssysteem word de server geleverd?
    - Zodra de server 'verkocht' is, heb jij of iemand anders er dan nog toegang tot?
    - welke besturingssystemen zijn er beschikbaar?
    - eventuele andere regels met betrekking tot wat wel of niet mag met de server.. etc.?

Is het trouwens niet zo dat die dedicated server online blijft, net zo lang dat jij die $35 p/m doneert?

Als ik je advertentie zo lees, ga ik er van uit dat dit een fysieke server is dat je verkoopt. Lijkt me stug, dus wat meer informatie zou fijn zijn ;). Blijk je nou toch de server fysiek te verkopen, dan neem ik 'm voor €50,- van je over.

Ik bestel zelf meestal de arduino sensors / resistors vanaf ebay, ze zijn daar relatief goedkoop met als nadeel dat het redelijk lang duurt voordat je ze binnen krijgt.

Hier heb ik bijvoorbeeld de resistors weg.

Zelf had ik ooit een keer een simpel weer stationnetje gemaakt, maar volgens mij zijn wat sensortjes gaar.. hier moet ik nog een keer naar kijken :).

Ik merk het, welke commando(s) heb je hiervoor uitgevoerd?

Het systeem wat nu online staat gaat me niet om wie wel en wie niet de server weet uit te krijgen. Uit eindelijk zou de gebruiker zijn eigen server dan uit zetten. De test server met boven genoemde login gegevens is alleen bedoelt als test server en bedoeld voor de mensen die niet beschikken over een (test) server en / of de rcon gegevens van hun huidige servers niet willen invoeren.

Edit
    Test server reboot zich nu elke keer als iemand hem uit weet te zetten.

Hey Stefan,

Bedankt voor het melden! Quit commando is geblockeerd.

Ik denk dat XSS op het moment geen security risk is, dit omdat alle input velden die worden doorgespeeld naar PHP wel worden gecontrolleerd. In de console zelf heeft alleen de gebruiker er in dat geval last van. Maar ik ga hier zeker op letten als het veder uitgewerkt is.

De nieuwe resultaten die bovenaan staan had ik tijden terug gemaakt met een reden, deze reden weet ik alleen zelf niet meer. Nu je erover begint, vind ik 't zelf ook irritant, en zal het binnenkort even wijzigen.

Bedankt voor de input!