Posts by cakemasher

In dat geval gaat er iets fout in je query. Zoals ik al eerder vermelde, ga ik er van uit dat jij op foutmeldingen checkt in je class. Gebeurt dit niet, regel dit dan voordat je deze vragen gaat stellen.

Een opmerk: Je voert de while 3x uit, daarin zet je de query om de hele tabel te veranderen ook in. Dit houd in dat jij de query nu 3x uit voert wat niet nodig is.

PHP
    // Invoer 
    	$tel			= '0';
    	$prijzenkast	= Array ('0', '5', '10', '25', '0');
    	$input			= $mysqli->query ("SELECT `login` FROM `[users]` ORDER BY `actief` LIMIT 3");

// Weergave / uitvoer  
    	while ( $output = mysqli_fetch_assoc ($input) )  
    		$mysqli->query ("UPDATE `[users]` SET `kristallen` + '" . $prijzenkast[$tel] . "' WHERE `login`='" . $output['login'] . "'");

$mysqli->query ("UPDATE `[users]` SET `actief` = '0'");

waarbij ik de { en } weg gehaald hebt, zodat alleen de lijn na de while bij de while hoort, en alles wat erna komt niet meer.
    Dit houd in dat de while alleen de update query voor de kristallen 3x uitvoert, en zodra hij daarmee klaar is, de laatste query uitvoert.

Als het gehele systeem niet werkt, gaat er iets fout in je query. Zoals jij zelf al eerder aangegeven had, update je de hele tabel. Ik heb dit even getest (aangezien ik anders beweerde) en het werkte inderdaad. (ik werk hier nooit mee, dus wist dat niet ^^).

Luc: hij had 't wel al veranderd in z'n script.

Kijk eens naar je query:

PHP
    $mysqli->query("UPDATE `[users]` SET `actief`='0'");

je UPDATE [users] en set actief naar 0. Nu vragen ik en de query zich af.. Bij welke persoon wil je dit gaan doen?

Daarnaast moet je echt gaan werken met fout afhandeling, zoals hier ga je er vanuit dat de query gelukt is terwijl dat niet zo is. (tenzij dit in je $mysqli class zit verwerkt..).

mvg,
    cakemasher

Het opeens uitvallen van je computer kan door meerder oorzaken komen.

In dit geval denk ik zelf ook dat je CPU koeler niet goed koelt, zoals de rest dat ook al verteld heeft.
    Je moet er echt zeker van zijn dat deze koeler goed op je CPU zit, en ook gewoon functioneert (niet dat de fans niet goed draaien of iets dergelijks).

De fout melding waar je het eerder over had "CPU Fan Error!" heb ik zelf ook gehad. In mij geval kwam dit omdat ik een niet-standaard CPU koeler geïnstalleerd heb. Een CPU koeler gaat met een connectertje op het moederbord. Als deze mist, gaat hij deze foutmeldingen tonen. je kan deze 'check' in de bios uitschakelen.

Je moederbord schakelt je PC uit als je CPU te warm word. Als je GPU (videochip) te warm word, merk je dit soms doordat je beeld er opeens totaal anders uit ziet dan normaal, of dat je artifacts krijgt (strepen door je beeld enzo).

Mijn advies:
    Schroef je kast open, haal je CPU koeler eruit, maak deze schoon met alcohol doekjes.. Zelfde geld voor je processor. Vervolgens doe je er een beetje koelpasta op (kan je kopen bij computer winkels) en smeer je dit egaal uit. Daarna druk je je koeler weer terug op je CPU en zet je deze goed vast. Je moet bij wijze van, je moederbord kunnen optillen aan de koeler zonder dat er iets beweegt.

Je GPU zag er ook warm uit. Draait de van op je videokaart nog wel goed?? Zit deze vol stof??

Ook is de airflow in je computer kast erg belangrijk. Werk alle kabels dus mooi weg, en denk logische na over hoe de fans geplaatst zijn. De lucht moet dus van de ene kant van je PC (vaak de voorkant) naar de andere kant van je PC getrokken worden (vaak achter / boven kant).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Het ziet er inderdaad zeer goed uit.

Maar misschien handig om te weten, is dat gebruikers niet zitten te wachten om een stuk code voor hun neus te zien waarbij staat dat er een fout in zit. Uiteindelijk kunnen ze er zelf ook niks mee.
    Wat gebruikers willen zien in dat geval, is dat er een fout is opgetreden en een webmaster is genotificeerd van dat probleem (wat dan ook daadwerkelijk gebeurt).

maar veder ziet 't er erg goed uit!

Galo,

Het gene wat je nu gaat lezen moet je opvatten als feedback en niet om je de grond in te rammen!

Ik kan je nu vertellen.. Als iemand erachter komt dat jij je script zo draait. Ben je binne no-time je hele database kwijt ;).

Waarom?

• De values die jij in je database gebruikt, kunnen worden gemanipuleerd door de gebruiker. Dit als gevolg dat je script zeer gevoelig is voor mysql injecties. Maak gebruik van mysql_real_escape_string.
    • Je haalt ID via GET op, dit is geen array (volgens mij), daarna zet je 'm om in post wat geen nut heeft. Daarna heb je een foreach loop wat nog minder nut heeft. Probeer dit te vermijden.
    • Je snap niet waarom het systeem niet werkt. Kijk mijn 2e punt, en DENK OM JE FOUT AFHANDELING. Fout afhandeling is echt super belangrijk. Je gaat er bijv. nu van uit dat de query's lukken. Wie zegt dat dat ook zo is?
    • Hou strings buiten de quotes. Dus bijvoorbeeld: echo "Welkom $speler hoe is het?" word: echo "Welkom " . $speler . " hoe is het?".

Als ik iets fout heb begrepen moet je 't me even verduidelijken =).

Hieronder staat een code die ik voor je gemaakt hebt. Deze is wat netter.. Probeer er van te leren en misschien dat deze je gewenste resultaat geeft.