@L. Pappalettera: Ik heb je pakketje even bekeken. Ik heb daarnaast ook je PKT even geopend, maar ik heb weinig configuratie gevonden. Ik wil je best helpen, maar ik ga (zoals Tim het al noemde) niet jouw opdracht maken.
Ik zou zeggen: begin ermee, en als je tegen problemen aan loopt, ben ik bereid je ermee te helpen.
Om te beginnen zou ik zeggen: Zorg ervoor dat elke PC & laptop een geldig IP adress krijgt die in de range van het gebouw (zoals in de opdracht staat omschreven) hoort. Zorg erna ervoor dat alle PC's in het zelfde gebouw met elkaar kunnen communiceren. Daarna kan je in de router beginnen met het routeren van pakketjes.
Tim: Cisco Packet Tracer is een (naar mijn mening) enorm uitgebreid programma. Met die programma kan je computers op het blad slepen, switches, servers, routers, clouds etc.. etc.. en deze met elkaar verbinden. Daarna kan je de switches en routers configureren. Deze configuratie word op de zelfde manier gedaan als in het echt.
Dus met dit programma zou je zeg maar het netwerk wat je wil op gaan zetten, precies namaken in een virtuele omgeving.
Vrijwel alle commando's van een echte Cisco Switch werken in dit programma ook. Je kan vervolgens pakketjes naar elkaar toe gaan sturen om bijv, te kijken waar het pakketje langs gaat etc.