Posts by arendjee
-
-
Goede dag leden. Ik ben bezig met een talen systeem ik had een voorbeeld gevonden op internet maar ik loop een beetje vast
PHP
Toon Meer<?PHP # We gaan straks cookies gebruiken, dus ob_start() is vereist! ob_start (); # De talen array $aTalen = array ("nl", "en"); // De gebruiker heeft zijn voorkeur veranderd door een taal te kiezen uit // het menu, en op de knop te drukken if (isset ($_POST['kiezen'])) { # Cookie met de gekozen taal met de duur van 1 jaar aanmaken setcookie ("taal", $_POST['taalkeuze'], time()+60*60*24*7*52); # De pagina moet gerefreshed worden voordat de cookie goed werkt bij een $_POST header ("Location: index.php"); } // Heeft de gebruiker nog geen voorkeur-cookie? Maak dan een cookie aan // met de nederlandse taal if (!isset ($_COOKIE['taal'])) { # Cookie met de nederlandse taal met de duur van 1 jaar aanmaken setcookie ("taal", "nl", time()+60*60*24*7*52); } // Als de cookie wel is gezet, maar niet geldig is, maak dan een nieuwe // cookie aan met de nederlandse taal elseif (!in_array ($_COOKIE['taal'], $aTalen)) { # Cookie met de nederlandse taal met de duur van 1 jaar aanmaken setcookie ("taal", "nl", time()+60*60*24*7*52); } // De cookie is nu hoe dan ook geldig, en kan gebruikt worden else { # Include de gekozen (indien nodig: -aangewezen) taal include ("taal/" . $_COOKIE['taal'] . ".php"); } ?> <form action="" method="post"> <select name="taalkeuze"> <?PHP # De for-loop maakt per taal een nieuwe <option></option> aan for ($i=0; $i < count ($aTalen); $i++) { ?> <option value="<?=$aTalen[$i];?>"><?=$aTalen[$i];?></option> <?PHP } ?> </select> <input name="kiezen" type="submit" value="Kies Taal" /> </form>
die form wil ik om zetten naar een link maar heb geen vlauw idee hoe ik da moet gaan doen
iemand die me daar mee kan helpen :)?
-
je heb een pm ontvangen:)
-
-
Citaat van Killingdevil
had ook gekunt :p
maar aangezien ik nu met de include van de arrays bezig was en ik daar aan dacht op dit moment :$ had ik het via een array gedaan zal het zoiezo later nog veranderenmaar voor nu is het allemaal opgelost dus der kan slotje op:)
-
-
-
@ brokentrack
Het was idd een lange tijd offline kreeg op msn een berichtje en 4 uur later was het nog niet online :o
-
nog ff een klein vraagje vind het zonde om daar nieuw topic voor te openen.
ik wil namelijk voor de xp berekening iets hebben een voorbeeld hoe ik eht bedoel
maar nu wil ik dus dat het weer geven word maar dan 100x onder elkaar en dan die stijging elke keer der bij opgeteld.
zodat ik de getallen heb voor xp:) -
-
-
-
-
Goede dag beste leden
ik loop met een klein vraagje.Ik ben bezig met een script voor ervaring en levels etc maar nu heb ik het volgende probleem
momenteel heb ik het zo staan : *gedeelte*PHPif($player['level'] = 1 ) {$nodig = 150;} elseif($player['level'] = 2 ) {$nodig = 330;} elseif($player['level'] = 3 ) {$nodig = 680;} elseif($player['level'] = 4 ) {$nodig = 1290;}
en dan om et toe te voegen in de databasePHPmysql_query("UPDATE `members` SET `nodig`='$nodig' WHERE `username`='".$player['username']."'");
zou het mogelijk zin om die nodig in een array te zetten?
zo jah heeft iemand miss een klein voorbeeldje:)
bedankt -
-
-
simpel / strak / goede kleur combi
een 8 -
Citaat van sloosmedia
Config is om connectie met de database te maken:
En kan je het gebruiken om dingen op halen zoals:
Zodat je dat makkelijk kan aanpassen.
nogmaals thnx voor de info
me config is onder tussen rond de 300 regels en dan heb ik nog bijna niets der in :p -
hoeveel gaat het kosten met slice :p?
-