Posts by pekelterror

Spotnet met een abonnement bij een usenet server.

Of indien je niet veel download kan dit meestal ook gratis via je provider ziggo, xs4all, kpn onder andere geloof ik.
    Een usenet account is echter wel beter, meer retentie (Oudere dingen kunnen downloaden), en meer snelheid.

Welkom!

Zonder script word het lastig, maar..

Maar probeer eens: or die(mysql_error()) aan het eind van je query, dan zou een error moeten krijgen als er geen verbinding gemaakt kan worden.

Ook kun je error_reporting(E_ALL); bovenaan in je PHP script zetten om alle errors van PHP te tonen.

Hallo,

Sinds kort heb ik Ubuntu op me Nexus 7 staan, en moet zeggen dat het wel goed werkt.
    Alleen was ik benieuwd of er ook een Java is voor Tablets.

Heb namelijk Java geïnstalleerd uit de Ubuntu software center, en kreeg geen foutmeldingen.
    Echter als ik bijvoorbeeld firefox gebruik (Of andere browsers zoals chronium, midori enzovoort) krijg ik de melding dat ik geen java heb.

Weet iemand of het mogelijk is om Java op een tablet te zetten?

PS:
    het is wel mogelijk software als Apache te draaien en Sabnzdb, en ondersteund ook muis/toetsenbord middels een OTG kabel.

PS2:
    Heb gebruik gemaakt van Multirom, daarmee kun je meerdere roms draaien en bij het opstarten kiezen welke je wilt starten (Uitleg gevonden op XDA)
    Voor de Linux gebruikers, of mensen die extra software willen gebruiken kan ik Ubuntu zeker aanraden als 2e systeem op je tablet.

PS3:
    In 2014 komt Ubuntu met smartphones met een Ubuntu besturingssysteem, ik verwacht dat de support voor mobiele software dus ook steeds meer gaat worden

Pekeltje

Helaas ontbreekt de CSS wat juist erg belangrijk is bij een fout met de opmaak.

Gezien het plaatje vermoed ik dat je opmaak hebt voor input, om zo gelijk de textbox en submit allemaal op 1 formaat te maken.
    Een checkbox valt ook gewoon onder input, het gebruikt namelijk ook het input element.

Geef de checkbox opmaak door middel van een ID of Class, of indien er geen andere checkbox op je pagina komt gebruik iets als onderstaand:

PHP
    input[type='checkbox']{
    // Hier de opmaak voor je checkbox.
    }

Hallo,

Ik zoek iets als http://www.mailexpire.com
    Dat gebruikers een wegwerp email kunnen aanmaken voor een (on)bepaalde periode.

Het hoeft niet fancy te zijn, zolang het maar werkt.
    Ook tips zijn welkom, want wil uiteindelijk zelf 1 maken vanaf scratch.

Ik zoek een gratis script, die ik kan gebruiken om van te leren en later zelf 1 te maken.
    Ik gebruik een Linux VPS mocht dat verschil uitmaken

Pekeltje

Hallo,

Heb zojuist een test gedaan om te kijken om de performance van me site te verbeteren op http://tools.pingdom.com/fpt
    Nu gaat "Leverage browser caching" echter niet goed en blijft op 0.

Zodra ik de plaatjes uit de pagina haal gaat "Leverage browser caching" naar 100
    De plaatjes staan op een andere server op een subdomein van me gewone domein wat de prestaties zou moeten verbeteren, echter het cachen opzich wil niet lukken.

Mijn vraag is nu dus: Hoe cache ik me plaatjes, of gewoon alles in de "/images" map?

Pekeltje

Tot nu toe zeer tevreden over Windows 8.

Heb via een virtuele creditcard besteld zoals bij de hema of 3vcard.nl aangezien ze problemen hadden met paypal melde de microsoft store me 2 dagen na paypal transactie.

Dat er geen startmenu meer is en nu een metro voor is is wel even wennen.
    Gebruik het zelf niet, maar er zijn natuurlijk zat programma`s die een startmenu nabootsen, Start8 en Pokki bijvoorbeeld.

Heb alles kunnen overnemen naar Windows 8 op Security essentials na (DIe in windows 8 al zit), en Virtual clonedrive voor het mounten van iso`s, wat ook al in windows 8 zit.

Al met al tevreden :)

Hallo,

Kreeg zojuist een email van Microsoft met de melding dat je naar windows 8 kan upgraden voor slechts 30 euro.
    De upgrade van windows 7 naar 8 zou zonder problemen met software moeten werken las ik.

Maar heb een paar vragen:
    - Kun je ook een schone installatie met deze windows 8 pro doen?
    - Werkt het sneller als windows 7?
    - Zijn er (leuke) nieuwe dingen toegevoegd aan windows?
    - En natuurlijk niet te vergeten, kun je windows 8 overal al voor gebruiken of bevat deze nog kinderziektes?

Pekeltje

Hallo,

Ik heb een vraag of iemand ervaring heeft met een android mini pc.

Dit aangezien ik een MK808 wil bestellen voor mijn opa van 70 xD
    Werken deze een beetje goed, of lopen ze erg snel vast?

De MK808 is een dualcore 1.2Ghz met 1GB Ram.
    Waar me opa het voor zou gebruiken:
    - Fotos/video`s van Micro SD bekijken.
    - Films bekijken
    - Beetje internetten

Persoonlijk lijkt deze Mini PC me dus ruim in staat voor deze taken.
    Ze zeggen dat het zelfs 1080P af kan spelen, en geschikt is voor multitasking.

Uitgebreide specs zijn hier te vinden:

Citaat

Iemand ervaring hiermee, of met een soortgelijk apparaat?

Pekeltje

Hallo Steve,

Allereerst welkom op ICTScripters.

Om een idee te krijgen hoe een tekst base RPG word gemaakt kun je 1 van de opensource spellen in de download directory hier downloaden en kijken hoe het gemaakt word.
    Denk er wel om dat dit vaak slecht is gescript, en slecht is beveiligd, maar het zou je een idee geven hoe het ongeveer werkt.
    Denk aan Vendetta of Banditti.

Verder ben je inderdaad PHP nodig, en MySQL voor de database bijvoorbeeld om spullen in op te slaan.

Je kan PHP in tegenstelling tot HTML/CSS/Javascript niet standaard op je computer openen.
    Hiervoor zou je (Indien je geen server hebt) lokaal kunnen testen met XAMPP/WAMPP/USB Webserver.
    Hierin kun je gewoon vanaf je netwerk de website bezoeken (Eventueel een poort openen zodat vrienden het ook al kunnen zien)

Denk ook aan de beveiliging, vertrouw nooit wat de gebruiker invoerd!

Op PHP.net kun je uitleg vinden hoe functies werken, zoals bijvoorbeeld mysql_real_escape_string, htmlentities, is_numeric enzovoort.

Verder raad ik aan om een PHP en MySQL tutorial te volgen op het internet.

Pekeltje

gerwim Zou ook liever thuis gewoon hosten, maar wil wel dat die gewoon 24/7 online is en niet enkel als me computer aan staat.
    Mag helaas me computer niet aan laten, dus thuis hosten is in dit geval niet ideaal.

Zal zo even naar LoL kijken, bedankt voor de tip Jordi.
    Ben alleen bang dat het niet gaat draaien op 512MB, of valt het hosten van een spel wel mee?

Hallo,

Wie weet er een leuk spelletje waarvan je een server op Linux kan hosten om met eerdere te spelen.
    Zodat ze kunnen verbinden met me VPS, zodat we in de avonduren gewoon beetje samen kunnen spelen.
    Weet niet of het is toegestaan, maar gaat gewoon om een groepje vrienden, geen public server.

Pekeltje