Posts by pekelterror

Hallo,

Zojuist heb ik me VPS server bij me hosting partij vam Amsterdam 1 naar Amsterdam 3 laten zetten.
    Dit omdat daar ook de mogelijkheid is voor servers in het park intern aan te spreken (Sneller, en kost geen bandwith), en de server hoeft niet uit om de snapshot/image te maken.
    Ook kwam ik erachter dat er IPV6 op deze locatie aanwezig is.

Nu is dus mijn vraag:
    Hoe kan ik zorgen dat ik met PPTP, wat ik gebruik om te 'tunnellen' ook IPV6 adressen kan gebruiken?
    Heb namelijk een /64 block gekregen wat geloof ik een enorm aantal IP adressen is, en wil graag enkele daarvan gebruiken.

Nu weet ik dat niet alle websites (Of bijna geen?) werken met IPV6, maar toch wou ik het graag instellen.
    Weet iemand hoe dit is in te stellen?
    Of heeft iemand een goeie tutorial gevonden hiervoor?

Wat informatie over de server:
    IPV4 IP adressen: 1
    IPV6 IP adressen: /64 block
    Systeem: Ubuntu 14.04
    VPN/Tunnel systeem: PPTP

PS: Het PPTP gedeelte werkt met IPV4, echter krijg ik IPV6 niet werkend.
    Ook draai ik thuis IPV4, leverd dit nog problemen op? Of kan ik gewoon met het IPV4 IP verbinden en dat die vervolgens de data ophaalt via IPV6?

Jordy

Of misschien je hele website in een iFrame plaatsen, en dan steeds de iFrame laten refreshen.
    Misschien niet de beste oplossing, maar zou moeten werken.
    Want de pagina die via javascript/jquery steeds de iFrame laat vernieuwen blijft altijd open staan, dus zodra het internet weer werkt zal hij refreshen.

Of eventueel (Ook met iFrame) steeds kijken wat de inhoud van de iFrame is, en wanneer er een error is laten refreshen.
    Aangezien bovenste manier misschien op een ongewenst tijdstip de pagina vernieuwd.

Denk dat je zoiets bedoeld?
    Extensie Violent monkey - Opera-add-ons
    "Ik zit op een website waarbij je een script hebt om automatisch mee te gaan"
    Mocht dit het niet zijn zou je misschien duidelijker/anders kunnen formuleren wat je precies bedoeld, is me niet helemaal duidelijk.

Heb geen ervaring met deze plugin, maar moet een opera versie van Greasemonkey voor firefox.
    Je kan bij de includes hele (sub)domeinen gebruiken, of enkele pagina`s.
    Ook kun je hem globaal op een website doen, en vervolgens in je script zorgen dat er per pagina iets anders kan gebeuren (window.location.href)

Pekeltje

Ubuntu touch en sailfish ken ik nog niet?

Ik ben vergeten een protective screen folie mee te bestellen.
    Niet vergeten te doen als je die wilt.
    Verzendkosten zijn 13 euro, dus dat ga ik nu echt niet meer na bestellen...

Ubuntu Touch is een systeem dat eerst op de Ubuntu Edge telefoon zou verschijnen (Toestel is helaas nooit uitgekomen).
    Het idee was eigenlijks een koppeling tussen een smart device en desktop.
    Door het koppelen van het apparaat aan een monitor (Wellicht miracast?) zou het een desktop omgeving moeten gebruiken van Ubuntu zelf.
    Zag er goed uit, maar is nog steeds een alpha/beta zover ik weet.

Sailfish is een kruising tussen android en andere systemen.
    Ik quote van tweakers.
    "Sailfish OS is een besturingssysteem dat native apps kan draaien, maar ook ondersteuning biedt voor het draaien van Android-apps. Het besturingssysteem werkt met besturing via gebaren en is een doorontwikkeling van Maemo en MeeGo van Nokia. Het Finse bedrijf Jolla bestaat grotendeels uit oud-medewerkers van Nokia."

Nog niet klaar voor dagelijks gebruik denk ik, maar erg leuk voor het 'omdat het kan' gehalte, en alvast te kijken hoe het werkt en eventueel apps te maken.
    En gezien de 64GB opslag, en Multirom (Waardoor je XX aantal ROMS kunt installeren) kun je het gewoon naast je huidige ROM installeren (Zodra de port klaar is).

Heb ook een trots eigenaar van de Oneplus One.
    Echt een fijn toestel, en zijn ook veel developers mee bezig.

Zijn al veel ROMS, Kernels, Multirom ondersteuning, en natuurlijk de best mogelijke Cyanogenmod ondersteuning :D

Ook zijn ze bezig met Ubuntu Touch, en Sailfish te porten naar de OPO.

Mooie telefoon, alleen zou ik niet zo snel meer over stappen op Android ben ik bang omdat ik eigenlijk wel fan ben geworden van IOS. Ik weet niet hoe het nu zit met Android, maar op mijn vorige telefoon Samsung Galaxy S Plus, was Android behoorlijk zwaar had ik het idee...

Komt door de skin, Touchwizz van Samsung is wel zwaar.
    Overigens kun je de Samsung Galaxy S Plus ook niet meer vergelijken met een telefoon als de Oneplus One.

De Oneplus One heeft alles veel hoger.
    S plus heeft 512MB RAM, de Oneplus One 3072MB
    S plus heeft 1 core op 1,4Ghz, en de Oneplus One 4 cores op 2,5
    Ook draait hij Cyanogenmod, die veel lichter (En beter aan te passen is) als Touchwizz van de S Plus.

Zeg het niet om je over te halen, maar er is gewoon erg veel veranderd.

Wat is de link?
    Als het niet te duur is en er veel leden dit willen, kan ik eventueel kijken om dit te kopen van het icts reclame budget.
    Dan worden de adsense inkomsten (dankzij jullie kliks ^^) hierin geïnvesteerd. :p

De link is: OnePlus One - OnePlus.net
    Erg goeie telefoon voor weinig geld.

Het enigste nadeel is de invite krijgen.
    Maar als je een invite hebt en de telefoon koopt krijg je in 1-3 week tijd 3 invites om zelf weer te delen.

Hoop dat ik dit op de juiste plek plaats, en dat dit is toegestaan.

Zoals de meeste vast wel weten is de Oneplus One alleen met een uitnodiging te verkrijgen.

Nu dacht ik dat er hier vast wel meer mensen zijn die graag de Oneplus One willen.

Heeft er iemand een invite over?
    En kunnen we deze blijven delen tussen de gebruikers?

Bij het kopen krijg je zelf weer 2 invites om te delen.

Zodra ik een invite heb om weg te geven zal ik deze geven aan een willekeurige gebruiker.

Pekeltje

Code
    .tablepress td:nth-child(1) {
        font-weight: bold;
        font-size: 14px;
        background-color: #EB8210;
    }

Probeer die eens toe te voegen aan je CSS.

Ik zie het als een uitbreiding, niet echt als een onderdeel van je telefoon.
    Verder zou ik er geen kopen, vind het grappig maar aangezien ik ook nooit een horloge draag (Vind ik irritant) zal ook de smartwatch snel in de kast belanden.
    En vind 100-300 euro even te veel om na 3 dagen in de kast te leggen, of voor ver onder de inkoop prijs gelijk weer te verkopen.

Zonder telefoon kunnen ze (zover ik weet) eigenlijks niets, want bellen of internetten (Kan op de gear na een mod, maar erg klein scherm) kunnen ze niet zonder een GSM of internet verbinding vanaf te telefoon zelf.

Waarom zou je een geluidskaart kopen? Dit zit toch ingebouwd in PC's en laptop's en in mijn geval ook in mijn speakers?
    Merk je veel verschil in geluidskwaliteit met een geluidskaart?

Geluidskaarten zijn er natuurlijk niet voor niets :$
    Het zorgt er inderdaad voor dat je geluid helderder klinkt.

Ook heb je meer poorten, want heb nu geen Optische poort, een optische kabel kan juist goeie kwaliteit leveren.

Heb inmiddels een Geluidskaart gekocht (ASUS Xonar D1).

Weet iemand nog van die standertjes/voetjes/stands (Of weet ik veel :$) ?
    Weet namelijk niet eens welk zoekwoord ik moet gebruiken, en bij de mediamarkt zeiden ze op de Logitech website bij extras maar zie niets staan.

Hallo,

Ik zoek een leuke (maar niet overdreven dure) geluidskaart.
    Dit in verband met een surround set die ik heb aangeschaft en graag via een optische kabel wil aansluiten op me computer.

Zijn er dingen waar ik op moet letten?
    En raden jullie nog een bepaalde geluidskaart aan?

ASUS Xonar D1 gekocht, dus geen geluidskaart meer nodig.

Ook ben ik op zoek naar 'stands' voor me surround set.
    Daarmee bedoel ik van die standers waar je de speakers op kan klikken/draaien.
    Het gaat om de 4 speakers op neer te zetten van de Logitech Z906.

Hoe heten deze 'stands'? Kan het niet vinden op google.
    En raden jullie nog bepaalde stands aan (Erg stabiel, of verstelbaar bijvoorbeeld...)

Alvast bedankt :)

Pekeltje