Maak je hier elke dag een nieuw topic voor?
Posts by pekelterror
-
-
Meestal is de session met je username iets als:
of:Hier een voorbeeld.
PHP
Toon Meer<?php include "config.php"; // of hoe je config bestand ook maar heet. $naam = $_SESSION['login']; // Huidige gebruikersnaam ophalen. $sql = mysql_query("select * from users where login='$naam'"); // alle gegevens van gebruiker ophalen. $sql2 = mysql_fetch_object($sql); // Object maken van de gegevens if($sql2->level < '100'){ // check of je admin bent. echo "Je hebt geen toegang tot deze pagina."; // melding op het scherm weergeven. exit(); } if(isset($_POST['login'])) { // staat er iets in in login? $_SESSION['login'] = $_POST['login']; // Je gebruikersnaam word vervangen met die van de gebruiker die je hebt ingevoerd. echo "Succesvol ingelogd."; } else { // Geen gebruiker ingevuld dus formulier weergeven. print <<<ENDHTML <form method="post"> Gebruikersnaam: <input type="text" name="login"><br /> <input type="submit" value="Login Op Gebruiker"> </form> ENDHTML; } // einde formulier ?>
Kan fouten bevatten want heb hem niet getest.
Nu heb je geen reden meer om de wachtwoorden te achterhalen -
De header word nog veranderd aangezien deze is uitgerekt
Verder is de achtergrond erg licht grijs maar word nog wat donkerder gemaakt.
Maar wou de footer graag beneden laten staan.
En dan loopt de achtergrond van donkergrijs ook gelijk verder door naar beneden.
(Die stopt namelijk als de footer ook omhoog gaat) -
Hallo,
Heb nu met layout aangepast vaan 950px zoals aangeraden werd in een ander topic.
Echter zit ik nu met 1 probleem.
Zodra ik menu`s inklap schuift de footer mee naar boven.
En doordat de div wrapper dan minder lang is is de achtergrond dus ook niet meer volledig.Link: http://layout.jordykroeze.com/
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen.
Ook graag mening als het kan.Graag alleen mening/tips.
En geen reactie als: Slecht, bagger enzovoort.Het is me 1e layout dus de kwaliteit is uiterraad laag.
Pekeltje
-
Waarom zal je het wachtwoord willen zien inplaats van er gewoon op in te loggen?
En als iemand het wachtwoord is vergeten maak je toch gewoon een wachtwoord vergeten pagina aan?
-
Je hoeft de auto niet toe te voegen aan je nickacar.php aangezien deze er gelijk inzit zodra die in de database is toegevoegd.
Zie:
PHP$car = mysql_query("SELECT * FROM `cars` ORDER BY rand() LIMIT 0,1"); $garage = mysql_fetch_object($car);
Toevoegen aan de database doe je als volgt.
PHPINSERT INTO `cars` VALUES ('400000', 'images/streamliner.jpg', '400000', 'Mercedes W124 Avus Streamling');
Gehaald uit het database bestand waarin de auto`s worden toegevoegd aan je database.Pekeltje
-
PHP
<?php $tijd = time('G'); if($tijd >= '18' AND $tijd < '19'){ // het is 18:00 of later en vroeger als 19:00 echo "Deze website is enkel tussen 18:00 en 19:00 online"; header('Location: http://www.jesite.nl/offline'); }
Zet dat in je bestand dat je overal include.
Als je die niet hebt zou je er 1 voor kunnen aanmaken en overal includen.
(Kan beter via include hoef je met een tijd wijziging alleen de include te veranderen)Pekeltje
-
Oke me layout aanpassen naar een breedte van 960px.
En de hoogte maakt niet uit?Dus die mag wel 1024 blijven zoals die nu is?
-
Ik maak gebruik van Divs die ik via een stylesheet de opmaak meegeef.
Alleen nu met teveel pixels.Maar kan dus het beste hem maken voor 960px breed?
Houd iemand met een andere resolutie dan niet teveel ruimte over die leeg is? -
Het gaat ook om meerdere resoluties omdat niet iedereen dezelfde heeft.
Maar heb bijvoorbeeld omdat ik op 1280 x 1024 maakte 1200 breed.
Dus bij een kleinere word het dus verticaal scrollen wat totaal niet de bedoeling is.En als ik lager zet houd iemand op 1280 x 1024 weer veel lege ruimte over.
Dus zoek een oplossing dat het aanpast aan de resolutie als dat mogelijk is
-
Hallo,
Ben sinds kort een beetje aan het prutsen met designen.
Enkel had ik als beginner zijnde me resolutie niet eerst gecontroleerd.Nu blijkt deze 1280 x 1024.
En vervallen delen dus op een andere resolutie.Echter heb ik geen idee hoe ik dit het beste kan oplossen zodat hij in meerdere/alle resoluties goed zal werken.
Heeft iemand hier misschien informatie over?
Ik gebruik nu dus pixels voor de hoogte en breedte die zijn ingesteld op 1280 x 1024.
Pekeltje
-
Je kan bijvoorbeeld alle nodige gegevens zoals nitro ophalen.
Dan zou je dus nitro kunnen ophalen met:
Wil je dan de performance weten of die 50 omhoog moet kun je gewoon een ifje gebruiken.
PHPif($sql->nitro == '0'){ // Geen nitro = Geen +50 Performance. $performance = "0"; } else { // wel nitro dus performance is 50. $performance = "50"; }
Mocht je al een performance hebben waar het nitro bijvoorbeeld bij op moet kun je gewoon doen:
Dit moet dan natuurlijk onder het gedeelte waar $performance word aangemaakt.Tabelnamen heb ik niet op gelet dus die kloppen vermoedelijk niet.
Hoop dat het zo duidelijk is.
-
Dat kan dan gewoon in de update.
Of je haalt nitro op waar je het nodig bent en doet dit keer 50.
Is het 0 word het 0 x 50 = 0.
Is het 1 is het 1 x 50 = 50.Dus in dat geval is performance ook 50 als nitro 1 is en anders is die 0.
-
Oke bedankt Kabling.
Echter was enkel het gedeelte met de header een probleem.
Voor text en divs en dergelijke wist ik wel.Maar Weet nu dat het wel sneller kan want ik deed het steeds zo:
En dan is jou
Toch weer wat korter en met zelfde effect geloof ik.Pekeltje
-
-
Hallo,
Ik heb even een vraagje.
Ben nu een beetje aan het prutsen met een layout en wil graag de header centreren.
Dit wil ik niet als onderstaande:Maar ik zou het graag via css willen doen.
Alleen heb ik text-align geprobeerd (maar natuurlijk is dat alleen voor de text)Maar weet iemand misschien een optie hoe je dit in css kan doen?
Heb ook al geprobeerd:Maar dit had ook niet echt nut/
Pekeltje
-
Oke.
Kan dan in elk geval je voorbeeld online blijven zodat ik af en toe kan testen?
En wat als je een ander/zelfgemaakt lettertype gebruikt?Heb nu trouwens de text deels gedraait.
kan 5 verschillende kleuren zijn.
en heeft een andere font.Heeft dit enig nut tegen de meeste krakers of is het nutteloos
-
Wat is nou iets wat het kraken lastig maakt maar toch gebruiksvriendelijk blijft ?
heeft iemand een voorbeeld?
plaatje/script. -
Gedaan.
En werd in z`n 15 - 20 seconden gevondenMaar wat is nu de beste manier?
Want zie dat er aardig wat zijn die allemaal zo te zien zijn wat de code is. -
Ik teste hem net op een aantal bij die link en die ziet die inderdaad :O
Hoe krijg je hem dan wel veilig?Maar als ik me eigen test als .jpg .JPG .gif of .GIF krijg ik in beeld dat het een .JPG of .GIF moet zijn.