Posts by pekelterror

Klopt, zat nu te denken het merk en model om te zetten, setmerk en zoeken hardcoded laten toevoegen in de rewrite, en de rest via $_GET laten.

Is dit mogelijk?

Dus zoekresultaten/merk/model/?kleur=1...

PS: Is een systeem dat ik op stage moet aanpassen en wat via de GET werkt.
    En de URL moet dus beter worden gemaakt voor vindbaarheid.

En ben hier nogal slecht in:$

Hallo,

Ik ben nu bezig de links om te vormen met mod_rewrite zodat deze korter en netter zijn.

Nu heb ik dit:

PHP
    RewriteEngine On
    RewriteRule ^zoekresultaten/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)/(.*)$ zoekresultaten.php?zoeken=$1&setmerk=$2&merk=$3&model=$4&kleur=$5&transmissie=$6&kmvan=$7&kmtot=$8&vanbouwjaar=$9&totbouwjaar=$10&postcode=$11&straal=$12&sort=$13&carrosserie=$14&brandstof=$15&vanprijs=$16&totprijs=$17

Zoals te zien is zijn er erg veel GET waardes, en niet alles is verplicht waardoor er lege waardes kunnen zijn.
    (kmvan, kmtot, postcode, carrosserie, vanprijs, totprijs)

Kortom, ik krijg het niet werkend.
    Ligt het aan de lege vars, of doe ik iets verkeerd?

Mod_rewrite werkt wel op de server, en een simpel voorbeeld werkt wel.

PHP
    RewriteRule ^pagina/(.*)$ pagina.php?id=$1

Hoop dat iemand me er mee kan helpen, is me eerste keer dat ik mod_rewrite gebruik, en snap er nog niet zoveel van:$

Alvast bedankt,
    Pekeltje

Als ik hem goed begrijp is het een spel met linker en rechter menu.
    Als je misdaad kan doen, en kan selecteren welke misdaad staat het rechtermenu er wel.

En wanneer je nog moet wachten vervalt het rechter menu (Of zakt naar beneden, want kan ook nog aardig stuk gescrolt worden)

Maar zoals al word aangegeven, zonder script kunnen we niets.

Je zou met JQuery elke minuut een request kunnen doen naar een PHP bestand, die dan in de database de tijd en IP bijhoud.
    En dan een pagina maken waar je telt bij hoeveel mensen de huidige tijd niet meer afwijkt als 3 minuten bijvoorbeeld.
    Dit aangezien er bij een bezoeker elke minuut 1 request word gedaan.

Dus als er vanaf een bepaald IP 3 minuten geen request word gedaan heeft die de radio pagina niet meer open.

Dit kan ook met een iframe bijvoorbeeld van 1 bij 1 px, misschien makkelijker.

Is vast een betere oplossing, maar dit kwam in me op.
    Hopelijk heb je er iets aan.

Citaat van BrokenTrack

Voor niks gaat de zon op:

Google: refresh page script

Eerste hit.

Dat zijn geen userscripts, en hij wou het juist voor in een userscript.

R4: Mijn stukje al geprobeerd?
    Dat zou moeten doen wat je zoekt.

Bedankt :)

Zo zoek je er de hele tijd na.
    Maak je een topic aan en kom je wel de oplossing tegen :$

Hier vond ik een leuke uitleg waar alles word voorgedaan.
    Eigenlijks best simpel (Met de Api`s)

External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

Kan slotje op:slotje:

Hallo,

Ik heb een vraag.
    Voor de website waar ik aan werk wil ik om de XX aantal minuten een tweet laten verschijnen met gegevens die uit de database komen.

Het ophalen van die gegevens is geen probleem.

Echter hoe kan ik tweeten vanuit PHP ?

Heb meerdere Api`s gevonden maar snap niet echt wat de bedoeling ervan is.
    En de simpele cURL scripts werken helaas niet meer.

Weet iemand hoe ik dus vanuit PHP 1 tweet kan laten sturen?
    Zodat ik er een cronjob voor kan maken die het automatisch uitvoert?

Pekeltje

Gaat om dingen te sorteren op wat het goedkoopste is, en ergens een garage sorteren om zo de schadevoertuigen te verkopen (Spelletje)
    Beide gevallen is de website dus niet in eigen beheer.

[size=1]Het is dus geen Bot, maar geeft me een goed overzicht van wat aan rommel heb :$[/size]

Hallo,

Wat ik me afvroeg is of er een manier is om de waarde uit bepaalde td van een tabel te halen.

In javascript kan het als volgt:

PHP
    document.getElementsByTagName('table')[0].getElementsByTagName('tr')[0].getElementsByTagName('td')[4].innerHTML

Op die manier kun je de inhoud van de 5e td uitlezen van de eerste tabel op de eerste rij.

Is dit ook mogelijk met PHP?

En dan nog een andere vraag.

Als ik steeds de 1e (ID) en 5e (Waarde) td van een rij uitlees.
    Kan ik dit in een array stoppen, sorteren op de 5e td (Is een waarde, wat ik wil is: Laag naar hoog), zodat ik een lijst heb van alle ID`s, waarvan de eerste ID in de array hetgeen met de laagste waarde is?

Pekeltje

PHP
    <style>
    body {
    background-attachment: fixed; /* Laat achtergrond staan */
    background-color: #cccccc; /* Achtergrondkleur, loopt door als de achtergrond te klein is */
    background-image: url('http://www.google.nl/images/srpr/logo3w.png'); /* Achtergrond plaatje */
    background-repeat: no-repeat; /* Achtergrond niet laten repeaten, maar de rest opvullen met de achtergrondkleur */
    }
    </style>

Probeer het eens op die manier.

Of je kan het zo doen:

PHP
    background:#ccc url(http://www.google.nl/images/srpr/logo3w.png) no-repeat fixed;

Is netzo, maar dan korter.

Bedankt allemaal.

xize, welke linksys zou je aanraden voor deze situatie?
    Of zou 1 goeie router ook genoeg moeten zijn om de verbinding draadloos door te geven door het hele huis, en dan een simpele 4 poort switch ertussen?

Ik heb ziggo alles in 1 basis, 10Mbps.
    Mogelijk gaan we naar 40Mbps, dus zou liefste een router hebben (Of zelfs 2 stuks), die dat ook aankan.

Provider: Ziggo
    Snelheid: 10Mbps
    IP: Dynamisch

Wat zou ik het beste voor router kunnen nemen?

Pekeltje

Hallo,

Zit momenteel met problemen met het internet, me router zou kapot zijn waardoor die vaak vastloopt.

Deze wil ik dus vervangen, en ook is een switch niet echt geweldig (Antiek ding, en knijpt af)

Nu wou ik vragen of het volgende mogelijk is:

Vanuit het modem 1 kabel naar de router.
    Vervolgens vanaf de router 1 naar de kamer, en 1 naar boven richting mijn kamer.

Vanuit mijn kamer word deze weer met een switch verdeeld in 2 kabels, 1 voor mij, 1 voor me broertje.

Nu wil ik deze dus beide vervangen, de router en switch.
    Maar nu wou ik vragen of het mogelijk was 2 routers (Dezelde, http://tvdlcomputers.nl/produc…N_150Mbps_Router/243.html) te gebruiken inplaats 1 en een switch.

Zodat ook gelijk het draadloos signaal boven beter is, en toch de verbinding naar 2 vaste computers kan waar de switch voor gebruikt werd.

Alvast bedankt.

Pekeltje

Zou je de error reporting eens op hoogste willen zetten?

PHP
    error_reporting(E_ALL);

En bij je query even

PHP
    or die(mysql_error());

kunnen gebruiken?

En als je

PHP
    var_dump($sql);

doet, net boven de while, wat zie je dan?

Probeer zo eens.

Edit: Luc was me voor :$

Je geeft deze voorbeeld link:

http:/site.nl/aanmelden/gebruikersnaam

Maar je werkt vervolgens met een id.
    Wat gebeurd er als je een 1 doet inplaats gebruikersnaam, krijgt de 1e gebruiker dan wel een punt erbij?