Posts by JeroenH

Als je onder de 7079 euro blijft inclusief BTW (Dus wat je klanten aan jou hebben betaald) dan hoef je de BTW (max. 1345 euro) niet af te dragen aan de belastingdienst.

Natuurlijk. Ik zeg ook niet het hele project een slecht idee is, ik stel alleen dat het leuker zou zijn als er ook meteen een origineel thema wordt bedacht. En dat kan eigenlijk alleen als je eerst een thema bedenkt en dan de lay-out maakt.

Wat betreft de belasting kan ik je wel wat informatie geven,

Je mag t/m ? 1345 aan BTW vrij verdienen. Dus in principe mag je een omzet van ca. ? 7079 (incl. BTW) vrij verdienen. Als je hier dus onder blijft mag je alle BTW zelf houden (wel aangifte doen).

Hierboven is nog een klein deel met korting, en daarboven moet je alles afdragen. Let op: het gaat niet zoals met inkomstenbelasting met schijven, als je dus meer dan ? 1345 aan BTW binnenkrijgt moet je over het gehele bedrag een percentage afdragen, en boven de ? 1883 aan BTW moet je ALLES afdragen.

Citaat van SvenB

De designcontest is nog steeds lopende, vanuit daar bouwen we verder.

Lijkt me praktisch...eerst design maken en daarna het thema kiezen. Normaal gezien bedenk je eerst een thema. Ik zou gewoon eerst eens een leuk origineel thema verzinnen en daarna pas beginnen met een lay-out. Eigenlijk kan je een lay-out ook als allerlaatste doen, als je alle opties en menu's hebt uitgedacht.

Je kan leuke thema's verzinnen zoals de Russische Maffia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Russische_maffia) en iets met die structuur doen. Ook kan je iets met "In het verleden moest men om een vor v zakone te worden door twee bestaande vory worden voorgedragen." deze regel doen, bijvoorbeeld als invite systeem voor een crew.

Je kan ook kiezen voor de Japanse maffia of talloze andere criminele organisaties. Ik zie nu al weer lay-outs voorbijkomen met de minst originele ideeën.

Ik weet nu al dit hele project mislukt. En ik zal je vertellen waarom: Er is vastgesteld dat het een crime spel wordt. Prima natuurlijk, maar WAT voor spel? Het lijkt me niet meer dan normaal dat er EERST op papier wordt gezet wat het idee van de game is.

1. Waar speelt het spel zich überhaupt af? (Fictieve wereld, Amerika, Rusland, Sicilië, etc.)
    2. In welke tijd speelt de game zich af? (jaren '50, jaren '70, etc.)
    3. Op welke manier gaat de speler de game spelen (Is hij zelf gangster, is hij baas van gangsters, etc.)

Het is gewoon totaal niet handig om eerst een layout te maken. Ik zie nu al lay-outs voorbij komen met graffiti en wolkenkrabbers, maar er is nog helemaal niets over het thema (behalve crime/maffia) besloten.

Normaal gezien wordt er EERST een exact plan gemaakt, DAN dat plan besproken, aangepast en daarna kan er eventueel eens begonnen worden met de lay-out.

Daar zeg ik toch ook niets over? Ik zeg alleen dat het NIET in je update stond, dus dat het geen rare vraag was. Je doet in je reply net alsof ik het stuk niet goed gelezen heb, maar het staat er gewoon niet in.

Citaat van Dein

Waarom zoveel moeite doen als ie nog onder de garantie valt? Als je je laptop open schroeft ben je je garantie kwijt..

Verder denk ik niet dat de winkel kan zien dat je hem hebt laten vallen (ofwel?) dus jij kan gewoon zeggen dat ie het ineens niet meer deed.

Hangt een beetje vanaf wat je precies openschroeft. Over het algemeen mag je de geheugen- en harddisc-slots wel openschroeven mits er een apart luikje voor is zonder dat je garantie vervalt.

Wat Dein al aangeeft met de toevoeging dat de ingame economie ook goed gedocumenteerd moet worden. Dus hoeveel geld / experience kan je met een bepaalde optie in een feature verdienen, enzovoort. Dus dat alles goed gebalanceerd is in de documentatie.

Openschroeven en kijken of de 2 kabels in je harddisc goed vast zitten.

Mits je laptop SATA2 ondersteund (neem aan van wel, mits hij niet extreem oud is).

Ik zou eerst eens kijken of de HDD kabel niet los zit. Daarnaast hangt het er vanaf wat voor moederbord je hebt of die van pixmania erin kan. Je hebt namelijk IDE, SATA, SATA2 en nog veel meer schijven (hoewel het in dit geval wel 1 van die 3 zal zijn).

Zoals BrokenTrack aangeeft is een 7200rpm een stuk sneller/beter.

Maar ik snap het dus niet helemaal. Mensen willen CP V5 maken ook al zal het nooit gebruikt worden voor CP. Dus eigenlijk maak je forumsoftware. Waarom zou deze dan zoveel beter worden dan PhpBB, vBulletin, miniBB, SMF en talloze andere pakketten ?

Ik zou toch aanraden iets originelers te maken. Daarnaast is een forum niet echt het meest makkelijke om met veel mensen te bouwen, gezien de vele relaties van features.

Een spel bijvoorbeeld heeft features die veel meer op zichzelf staan, waardoor het makkelijker is een feature uit te besteden aan 1 persoon.