Posts by Laura

Die blaadjes maken het juist fris?
    Te veel grote bedrijven hebben bombastische logo's, die niets meer met hun te maken hebben.
    Dan vind ik persoonlijk dit mooier, zeker voor een media bedrijf.

Kraak hem alsjeblief niet af, ik betwijfel dat jullie logo's zo mooi zijn als deze.

Goed bezig DI! (L)

Groetjes,
    Laura
    (x)

Dien je deze error niet te pipen en de variabele doorgeven?
    Was zo iets als met &1 ofzo dacht ik.

Om gegevens bij vanachter aan een bestaand bestand te voegen, was het dacht ik:
    ./yourscript.sh >> data.txt

Probeer volgende codes even:
    (ls -l 2>&1) > file.txt
    ./command.sh 2>&1 | tee command.log

Mag ik die 2 blaadjes opeten? (L)
    Zien er lekker uit voor op mijn Mojito (c)

Heel mooi gemaakt. Fris en modern. (h)

Hellowz

Zalige vraag.(L)

Ik weet niet juist hoe directadmin werkt, maar je kan normaal eenvoudig de bestanden /etc/crontab en /etc/cron.daily etc kopieren van servertje naar servertje :)

Als directadmin per user de crons naar een aparte file schrijft, wat logisch lijkt, kun je deze normaal ook eenvoudig overzetten naar een andere directadmin server.

Update:
    volgens mijn bronnen bij da kun je het vinden in:
    /usr/local/directadmin/data/admin/backup_crons.list

Maar geen idee of het werkt of niet :)
    Blijkbaar werkt da niet met cronjobs, maar hebben ze een eigen taskmanager die taken uitvoert.
    Dit programma kun je vinden in: /usr/local/directadmin/dataskq
    (Maar dit moet je niet kopieren)

Groetjes,
    Laura
    x

Hopla, zwaar probleem :x

Als je een contract hebt aangegaan met je originele partner en hierin staat dat hij dit niet mocht doen, dan kun je hem aanklagen.

Zoniet: Als je de originele site toen je pas gestart bent, bent gaan neerleggen bij een notaris, maak je nog een kans.
    Je kan je site op een cd branden en neerleggen bij een notaris.
    Zo kun je bewijzen dat jij de eerste was, want de notaris heeft de datum. Als ze hun startdatum niet kunnen aantonen alszijnde eerder, heb je een extra streep voor bij de rechtzaak.

Op zich mag je alles namaken op internet. Hierover heeft het Europese hof pas uitspraak gedaan. Je mag enkel geen patenten breken. En voor een website kun je geen patent bijna aanvragen.
    Voor programmeertalen enzo zou dit dan weer wel kunnen (kijk naar Oracle).

Ik vermoed dat ook je database niet uniek genoeg is, om dit aan te brengen in de rechtbank. Op een database zitten namelijk auteursrechten.

In geval de copykat ergens een foto van jou gebruikt en je kan aantonen met je designer dat dit jullie foto is, dan kun je zeker winnen in de rechtbank. Hier is sprake van een inbreuk op je auteursrecht.
    Maar ook dan kun je maar een paar duizend euro vangen en kunnen ze gewoon verder gaan met hun site met een andere foto/design.

Best altijd werken met iemand onder een goed contract, dan ben je zeker...

Veel sterkte en een dikke hug,
    Laura
    x

Edit:
    ps: in de rechtbank zeker je betaalbewijs meebrengen. Dan kun je aantonen dat die vriend van je voor jou werkte en dit niet had mogen doorgeven.

Hoooi allemaal,

Je breekt geen wetten ermee, als dat je vraag zou zijn.
    Je mag gerust geld vragen voor toegang, net zoals in een hippe club. (h)

Wil je erbij horen, moet je je lidgeld betalen. Lijkt me evident.

Jeeej, mijn eerste berichtje :)
    Lees al tijden stiekem mee, maar vandaag voor het eerst aangemeld. :)

Groetjes,
    Laura
    x