Posts by Laura

Facebooks nieuwste versie van 'Deepface', hun programma voor gezichtsherkenning zou nu 97,25% van alle gezichten op foto's kunnen herkennen.
    Enkel in geval van speciale belichting of in geval van bijzondere hoeken hebben ze nog problemen.

Dit is een immens hoog succes cijfer, 97,25% van de mensen kunnen herkennen is enorm veel.
    Door deze technologie, zitten ze heel dicht bij wat mensen ook kunnen herkennen.

Na kritiek op de privacy van Europa wordt de software hier niet gebruikt, maar in Amerika wordt dit wel nog ingezet.
    Gelukkig...

Ik voel me hier niet zo gerust bij, wat vinden jullie van zo iets?
    Dergelijke software kan bv ook in camera's in het stad worden ingeschakeld, binnenkort herkent men iedereen op straat en kan men ze eenvoudig volgen... Spooky...

Edward Snowden blijkt nu helemaal niet rechstreeks voor de NSA te hebben gewerkt, maar voor Dell.
    Hij werkte wel aan een opdracht voor de NSA.

De gegevens werden dus al een jaar eerder gestolen dan werd aangenomen.
    Vooralsnog wilde Dell niet reageren, maar Amerikaanse functionarissen hebben dit wel reeds al bevestigd.

De gegevens werden dus door een outsider gestolen en helemaal niet door iemand van binnen de NSA zelf.

Onderzoekers hebben een app door het goedkeuringsproces gekregen van Apple dat kwaadaardig was.
    Alle apps worden standaard eerst getest door Apple, alvorens ze live komen.
    Echter voerde Apple een bepaalde code niet lang genoeg uit, waardoor de kwaadaardige code niet werd ontdekt.

De app kan zijn eigen code aanpassen en zo nieuwe functionaliteit creëren en toevoegen.
    Apple heeft ondertussen laten weten dat er een oplossing beschikbaar is.
    De vraag is alleen of ze dit in alle versies van iOs zullen fixen, of enkel in de nieuwe versie die binnenkort wordt gelanceerd...

EDIT HAMZA-R: Titel was een beetje misleidend.

Vanaf 10 december zal je een pre-release versie van Firefox voor Windows 8 kunnen downloaden.
    Dat is een variant op firefox voor in de metro interface.

Oorspronkelijk was de release gepland voor Januari 2013, maar door veel vertraging komt hij binnenkort eindelijk beschikbaar.

De nieuwe versie zal beter alle touch elementen ondersteunen van Windows 8 en beter geïntegreerd zijn met Windows 8.

Mogelijk vijgen na Pasen, want daartegen is Windows 8.1 er en zit iedereen misschien al netjes terug op de standaard desktop interface?
    Voor tablets blijft het natuurlijk wel leuk dat je Firefox native kan gebruiken.

Hoi hoi,

Doordat je multiviews hebt aangezet, weet je apache server niet goed hoe om te gaan met je rewrite rules.

De server weet niet of hij de multiview moet gebruiken, of je rewrite rule om de url te herschrijven.
    Daarom doet hij niets en geeft hij een fout.

Normaal los je dit op door in je configuratie volgende:
    Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
    te veranderen in:
    Options Indexes FollowSymLinks

Korte uitleg:
    Als de server een request ontvangt voor /een/map/aap, als dan voor de map /een/map/ multiviews aan staat, en /een/map/aap/ niet bestaat als echte map, dan leest de server de map inhoud dat alle bestanden oplijst, waarbij hij ze dezelfde media types en inhoudscodering toewijst die ze zouden hebben als de klant ze zou hebben opgevraagd door de url te bezoeken. Nadien kiest hij diegene die het beste past bij de vereisten van de bezoeker.

Als je bv /een/map/aap opvraagt en een bestand bestaat genaamd /een.php, dan gaat hij je naar /een.php willen sturen.

Normaal gezien zou multiviews verwijderen je probleem moeten oplossen :)

Mozilla, de maker van Firefox heeft beslist om door alle oude bugmeldingen door te gaan, meer dan 8.000 ondertussen.
    Vele van deze bugs zijn mogelijk ondertussen al opgelost met andere verbeteringen, of doen zich niet meer voor.

Doel is om de oude en vaak vergeten bugs op te lossen en het aantal open bugtickets naar beneden te brengen.

Onderzoekers hebben ontdekt dat op de Samsung Galaxy S III en Note II het vergrendelscherm simpel kan worden omzeild door eerst op de knop noodoproep te duwen en vervolgens de home button ingedrukt te houden.

Je kan via dit simpele trucje volledige toegang krijgen tot een vergrendelde telefoon.

Samsung heeft laten weten te werken aan een oplossing.
    Voorlopig kun je de app Lookout Mobile Security installeren, om zo dit probleem te blokkeren.

Het plaatje dat je hebt gepost bestaat volgens mij gewoon uit een fixed image van een 30px hoog dat telkens wordt herhaald in de achtergrond van het menu.

De ruitjes in het midden zijn een soort van pattern, maar er werden wel zeker nog extra effecten op toegepast naar de buitenkanten toe, waar het wat vervaagt.
    Op zich kun je deze pattern van het midden namaken door zelf kruisende lijnen te tekenen, die parallel staan met elkaar.
    Of je kan een klein deeltje uit de foto nemen en hiervan een pattern zelf maken, door wat uit te knippen.

De wachtwoorden van alle NYT (New York Times) werknemers werden gestolen door Chinese hackers.
    Maandenlang hadden de hackers toegang tot verschillende computers.
    Zelfs de privé computers van de journalisten werden besmet.

De aanval begon nadat NYT een artikel schreef over de familieleden van de Chinese premier Wen Jiabao.
    Dit doet vermoeden dat er een link te leggen valt naar de Chinese overheid.
    Naar verluid werden geen artikelen aangepast of bestanden gestolen - vermoedelijk wilden ze gewoon het nieuws eerder weten dan anderen.
    Het IP achter de aanval kwam vanuit een Amerikaanse Universiteit, welke eveneens werd gehackt - dit om niet op te vallen.

Zelfs de FBI werd betrokken in het onderzoek naar de hackers.
    Het is nog niet duidelijk hoe de hackers binnen zijn geraakt, maar vermoedelijk was niet alle software uptodate.

Zo zie je maar dat als je echt wil, je overal binnen geraakt...

Windows 8 preview-versie, de gratis test versie die je kon downloaden, zal vervallen op 15 januari, binnen een 3-tal weken.
    Vanaf dan zal je Windows elke 2 uur automatisch herstarten, tot je een licentie ervan koopt.

Pijnlijk, herstarten lijkt me wel een effectieve manier om tot aankoop van een licentie over te gaan ;)

Microsoft heeft een lek ontdekt in de basis werking van netwerken, dus inclusief het internet.

Deze fout wordt actief misbruikt door malware.

Eenmaal actief implementeert de malware een eigen TCP/IP stack en kaapt
    het verkeer op niveau van Network Driver Interface Specification (NDIS).

NDIS is een door Microsoft en 3Com ontwikkelde standaard die de
    communicatie tussen hardware en protocollen regelt. Door op het
    NDIS-niveau te zitten kan de backdoor het TCP-verkeer onderscheppen.
    Vervolgens is het mogelijk om zo bestanden te uploaden, downloaden,
    uitvoeren of TCP/IP pakketten te routeren.

De door Exforel gebruikte backdoor op NDIS-niveau is veel
    onopvallender dan traditionele backdoors. Er is geen
    verbindende/luisterende poort, dus is het lastiger op te merken. Het
    backdoorverkeer is hierdoor volledig onzichtbaar.

Bron: securitynl

Wow, dit klinkt ernstig...
    Is heel het internet nu zo lek als een mandje?

Jeej, gisteren avond startte ik de computer op en werkte Windows 8 gewoon weer.
    Typisch Windows...
    Ik heb toen naar de logboeken gekeken, wat eenvoudig is in Windows 8 en zag dat er fouten zaten in mijn harde schijf sinds een keer dat hij vastliep en ik de pc hard had moeten afzetten.
    Windows stelde voor om schijfcontrole te doen en nu blijft alles werken :)

Ik heb 2 uur gewacht, maar dan had ik nog altijd een zwart scherm... :(
    Het voordeel met WIndows 8 is dat ze een nieuwe optie hebben op hun installatie dvd, om meteen je Windows te 'vernieuwen'.
    Hij bewaart dan alle instellingen, maar doet wel een clean install.

Ja, ik heb eindelijk een paar dagen Windows 8 draaien, ik installeer updates en hopla, na een reboot werkt hij niet meer.
    Als ik opstart krijg ik meteen een zwart scherm, met niets op...

Automatisch herstellen via de Windows 8 dvd, die ik gelukkig ook had gekocht, helpt niets.
    Checkdisk gedaan, maar ook hierna werkt hij niet naar behoren.
    Als ik me niet vergis, zal ik weer vanaf 0 mogen beginnen - zucht.
    Tot nu toe niet super tevreden met Windows 8...

Je kan ook niet meer naar veilige modus, want ze hebben F8 weg gehaald :(
    Je moet nu al in windows kunnen, voor je naar de veilige modus kunt overstappen...

Zucht :(
    Iemand nog ideetjes?

Ik kijk er waarschijnlijk over omdat het zo iets dom is, maar ik zie niets fout aan de variabelen?
    Ze staan netjes tussen scheve haakjes en dus interpreteert mysql ze letterlijk?

Je zet enkele accentjes te veel.
    (' ' ". moet worden:
    (' ".
    Idem op het einde.

Zo wordt het:

Code
    $sql_member_add = "INSERT INTO `leden`(`voornaam`, `achternaam`, `email`, `wachtwoord`, `code`) VALUES 
                  ('".$uName."', '".$uLname."', '".$uMail."', '".$uPass."', '".$uCode."')";