Posts by L.Kok

Het is in principe toch gewoon even controleren via php of er een session bestat dat het inloggen vertegenwoordigt?
    Is die session actief, dan toon je de html :)

Dit probleem komt mij natuurlijk ook bekend voor, omdat het normaal is wanneer je begint aan iets.
    Als ik even een afleiding mag doen uit jou bericht:
    Je krijgt een idee, en begint er meteen aan volle moed?
    Dat is eigenlijk een foute beslissing.

Een project ondergaat verschillende fasen om te kijken of het project wel echt is wat je in je hoofd hebt.

Allereerst ga je even een korte samenvatting van het project maken, vragen die daarbij beantwoord worden:
    Wat is het project?
    Voor wie is mijn project bestemd?
    Waarom heeft mijn project potentie?
    Wat moet ik zelf gaan investeren?

Nu heb je al min of meer een beeld van de omvang van je project, echter kan dit nog uitgebreider waardoor alles duidelijk wordt.

Maak een duidelijke planning, vragen die hierbij beantwoord worden:
    Wat moet er allemaal gemaakt worden? (Zoals login.php, register.php, etc)
    Wanneer verwacht ik hiermee klaar te zijn?

Als je dit een beetje hebt uitgeschreven heb je meestal al een enorme waslijst van bestanden die je dient te maken, schrikt dit je af? Dan stop je beter met het project of zoek je een manier om het korter te doen. (Voor al de dingen die gerealiseerd moeten worden gebruik ik Asana. Er zijn natuurlijk ook andere alternatieve zoals Azendoo)

Mijn volgende stap is heel de database tabellen uittekenen, wat heb ik precies nodig om informatie in op te slaan? Krijg ik tabellen met enorm veel velden, dan dien je te kijken naar optimalisatie. Zijn er bepaalde dingen die ik toch niet kan afzonderen in een aparte tabel?) Hierbij moet je vooral naar de velden kijken waarbij veel herhaling zal voorkomen.

Goed nu hebben we ongeveer een plan van welke bestanden we moeten hebben en hoe onze database er zal uit zien. Ben je nog altijd gemotiveerd? Dan kan het programmeren beginnen!

Wanneer ik dit stappenplan volg dan komen mijn projecten vaak goed, wijk ik hiervan af dan lopen ze de mist in..

Ubuntu touch en sailfish ken ik nog niet?

Ik ben vergeten een protective screen folie mee te bestellen.
    Niet vergeten te doen als je die wilt.
    Verzendkosten zijn 13 euro, dus dat ga ik nu echt niet meer na bestellen...

Ik was dit ook vergeten echter heb ik er ook nog een cover bijgekocht, maar dan was het nog veel..

Ook even vermelden dat wanneer je een invite krijgt maar 24 uur de tijd hebt om de GSM aan te kopen.
    Betaling kan enkel via Paypal, je moet het benodigde geld dus op je paypal hebben staan of je bank eraan gekoppeld hebben!

Klopt het dat ik dan dit krijg:
    Heb de uitvoeringslijn aangepast omdat het gescheiden moet zijn door middel van een slash

Na lang zoeken heb ik mijn eerste vraag zelf kunnen oplossen:

Code
    alias getd='date +%Y.%m.%d'
    nano `getd`.filename.txt
    touch 2014.08.25.filename.txt

De andere blijft voor mij een raadsel

Hallo,

Morgen heb ik een herexamen van besturingssystemen, hier zal ik een deeltje Linux moeten uitvoeren (op papier!)

De vraag waarbij ik momenteel vast zit:
    "Create a new empty file: you can choose a name, but prefix this name with the current date and time. Use thisformat: year.month.day.filename. Use the commands touch and date to accomplish this."

Wat ik al had gemaakt:

Code
    alias getd='date +%Y-%m-%d'

Om een nieuw bestand aan te maken gebruik ik het commando 'nano'
    Op het einde nadat dit bestand aangemaakt is zal ik er een touch op uitvoeren om ervoor te zorgen dat de aanaakdatum van het bestand geset wordt naar dit moment.

Zit ik al deels juist in mijn redenering of niet?

Andere vraag:
    "Create an alias for the command du including the needed options for a directory usage rapport KB/MB/GB and only one level deep"
    Hiervan heb ik dus geen idee..

Goed nieuws!

Ik heb een code kunnen bemachtigen.
    Bestelling doe ik zometeen even iets belangrijks:
    Als je deze GSM wilt moet je zorgen dat je genoeg geld op PAYPAL hebt staan. Ze accepteren enkel paypal en het moet binnen de 24 uur besteld worden.
    Ik raad dus aan alvast 400 euro op je Paypal te zetten.
    Totaal kostplaatje: 311.99 euro inclusief shipping naar België.

Overhalen is een groot woord, voor mij moet een telefoon doen wat hij moet doen :P en dat is vooral niet vast lopen, iets wat mijn Galaxy S Plus elke dag wel deed. Dus ik hoor graag jullie mening aan over de Oneplus mocht iemand hem al in bezig hebben :)

Na even gesurft te hebben kwam ik tot de conclusie dat het het geld zeker en vast waard is.
    Cyanogen Mod is actief bezig met fixes en heeft er al heel wat opgelost. Toch wel veel belovend naar de toekomst toe!

Zo is er ook enorm goed nagedacht over het design en de plaatsing van de buttons voor de telefoon. Aangezien dat dit toch wel een monster is van 5.5 inch! Zo is alles goed bereikbaar en instelbaar.
    Dat is blijkbaar ook het enorm pluspunt aan deze telefoon, het bied enorm veel mogelijkheden om alles van de telefoon aan te passen. Themes, het booten, Interfaces, enzo verder.

Niet dat ik twijfel aan jou kunnen, maar zeker dat je hiermee wil starten? Aangezien eerder mensen het aangekondigd hebben maar er niets van waar gemaakt hebben.

Moest je een source onderhanden nemen dan zou ik geen game pakken, aangezien dit al zoveel keer is gedaan.

Ik heb er ook nog geen, maar wil er ook altijd 1tje ontvangen als iemand erop overschot heeft!

Ik zou zeggen: Zet de trein in gang, iedereen die hier een code krijgt kan een code terug plaatsen!

Allereerst bedankt voor de reactie, echter ken ik de eerste tutorial die je stuurde al.
    Ik zou meer iets gerichter willen bijvoorbeeld een project dat echt wordt uitgewerkt en in verbinding staat met een database.

Ben nog altijd meer van het principe dat je het meeste bereikt via de methode: Al doende leert men.

Hallo iedereen,

Vele van jullie zullen ongetwijfeld al een goede basis hebben van OO programmeren in PHP.
    Graag zou ik wille weten hoe jullie hieraan zijn begonnen? Eventuele duidelijke tutorials? Het liefst zou ik ook al meteen met databasehandelingen werken voor de klassen.

Ik heb al een basiskennis van het OO redeneren, heb in mijn opleiding java en hierin wordt dit maximaal toegepast.

Alvast bedankt om jullie aanloop naar OO te delen!

Misschien zo wel duidelijk?

PHP
    <?php
    if($_GET['a'] != ""){
    include("{$_GET['a']}.php"); //Hier worden de script van een andere pagina geincluded. Voorbeeld: ?a=pagina3.php laat de scripts van pagina 3 includen.
    }
    else{
    include("pagina1.php"); //Als 'a' geen waarde heeft dan wordt pagina1 geincluded, wordt meestal gebruikt voor de index.
    }
    ?>

Let echter wel op dat je niet controleert of het bestand wel bestaat en andere veiligheidsnormen achterwegen laat.